vrijdag 29 mei 2020

29 mei 2020

Dag van:
(Selfie time)
Tien weken al thuiszitten....
Ik begrijp werkelijk niet wat Willem aan dat pensioen vindt...
Nou ja.... ik begrijp hém wel.....
Allemachtig... ik heb nog nooit een mens zo op zien bloeien als dat mens Willem...
Geen wallen meer onder de ogen... lach rimpeltjes weer terug.... één en al ontspannen gezicht... en de wereld aan dingen om eindelijk aan toe te komen....
Die dingen die hij misschien al jaren geleden had moeten doen maar waar nu de tijd rijp voor was....
De wereld aan creativiteit spat uit die man....
Je snapt niet hoe dat zo verborgen heeft kunnen blijven zitten....
Hoe hij dat onderdrukt heeft....
Hij... en zijn Klaas.... een samen naadloos gesmeed duo....
Het is een uniek proces die twee....
De een doet wat... de ander doet daar iets mee... waarop de een weer tot nog mooiere ideeën komt en de ander daar weer op verder borduurt
Van.... vandaag kwam daar een ongekend eindresultaat uit.....
Klanken, muziek, beelden, tekst....
En nu al een uitgever die geïnteresseerd is...
Het is ook zoooooooo mooi....
https://youtu.be/eH9GfdJ_O6Q
Van.....genoeg euforie....
(Benji time)
Ik zou hem nog over het paard tillen...
Sinds kort weet hij namelijk ook dat hij goed is...
Geen getwijfel meer..... geen "kan dit wel?"...."Is dit wel mooi?"....
Dus laat ik hem lekker naast dat paard staan....
Meneer de perfectionist die elk krasje, kraakje, toontje teveel of te weinig hoort...
Die geen muziek uit mijn autoradio wil horen omdat volgens hem daar geluid bagger van is...
Ook dat is Willem...
Van... nou dat komt dan goed uit... gaan we met jouw auto in Duitsland boodschappen doen....
De auto met de nieuwe "eigen schuld maar zonder dikke bult" band....
Blitz en Benji in het laad gedeelte, mee....
Van.... het is niet te geloven maar Willem weet de weg...
Hij rijdt zonder aanwijzing zo Duitsland binnen....
Hier rechts zeg ik als ik hem rechtdoor wil zien rijden...
Maar ik mag niks zeggen....
"Ja dat wist ik heus wel... maar ik lette even niet op...
Ik zeg dus verder maar niks......
Dan zijn we bij de rotonde in Kranenburg....
"Waar moet ik heen....?"
Nou naar de winkels dus... en de Aral pomp....
Hij rijdt rond en rond... en rond...
"Zeg dan eens wat!".....
Aha mijn spreekverbod is opgeheven....
Nou ik zou het bordje "einkaufsarena" volgen Willem....
Van.... getankt en gearriveerd bij  "de arena"... zeg maar arenaatje....
"Niet te lang bij die DM drogist hè..."
Nee Willem...
"Oh ja... en neem je deo ,  haar gel, alles reiniger en wasverzachter mee....oh ja en tandpasta...... en kijk even of ze handgel hebben....?"
Hoezo niet lang weg blijven...
Voordat ik dat allemaal weer bij elkaar heb in die mega store.....
 En ik zou alleen voor gezichtsreinigingsdoekjes gaan....
Enfin... alles is binnen.... zonder dat ik gestikt ben door adem tekort achter het mondkapje....
Een mondkapje dat eerlijk is eerlijk toch op de één of andere manier een veilig gevoel geeft...
Maar dat zal wel letterlijk en figuurlijk tussen je oren zitten....
Het kost me notabene nog een zonnebril poot ook die stomme elastiekjes van dat ding die ik niet achter mijn oren weg krijg...
Van....het allerleukste... allermooiste.... aller gezelligste evenement van het jaar zou vandaag beginnen....
Jazz in Duketown....
'S Hertogenbosch op zijn kop....
'S Hertogenbosch op z'n grootst....
En ik baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal als een stekker dat het niet doorgaat....
Anders hadden we vandaag/ vanavond.. op de Parade gestaan tijdens de Grande opening met een der groten der aarde op gebied van jazz....
Hadden we met Benji lopen pronken door de Bossche staten en op pleinen...
De tientallen keren "mogen we geen even aaien"....."hoe heet ie".......kunnen beantwoorden.....
Hadden we op het marktplein de maaltijd salade met kaas gegeten en samen een bier gedronken...
Willem een Franciscaner... en ik een kersenbier.... traditie...!
Had Willem daarna nog een visje gehaald bij ons visboertje uit de kraam....
Waren we naar de volgende jazz held gelopen....
Overal in de stad staan immers podia...
Vier dagen lang genieten van top sfeer.... en top jazz muziek....
Maar niks van dat al...
Alles had meegezeten .... vakantiegeld binnen... stralende zon....
Alleen de corona zit even niet mee....
Ik baal dus... en Willem baalde mee...
Totdat dat prachtige project eindresultaat binnen was...
 Maar morgen zal hij mee balen ..... en sikkeneurig zijn....
Zaterdag en zondag treden immers de top artiesten op...Yuri Honing....Benjamin Herman....
Niet alleen uit Nederland maar ook uit Amerika... Engeland... Frankrijk....
 Dan had hij weer handtekeningen kunnen scoren en nieuwe cd's....
Die alleen maar in zijn auto beluisterd mochten worden....
Nu moeten we weer een heel jaar wachten....
En nou vliegt een jaar om... behalve als je denkt aan het Jazz in Duketown festijn....
Dan kruipt de tijd...
Van.... van verveling begin ik dus de onogelijke planken van de ineen zakkende, overhellende,  op instorten staande plantenbakken te verven...
Mislukt project...
Het ziet er niet uit...
Dan toch maar wachten tot we ze gaan slopen en een muurtje gaan metselen....
Vast volgend jaar misschien als Pinksteren vóór Pasen valt....
(Nee ik weet ook wel dat dat niet kan)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten