woensdag 11 november 2020

11 november 2020

Dag van:


Elf elf van twintig....
Het wil zeggen dat het Sint Maarten is maar hier merken we weer niks van....
Nog geen lampion... nog geen alaaf.... helemaal niks....
Ik moet zeggen... de man zegt me ook niks....
Hij heeft ooit eens zijn rode soldaten mantel, op een koude dag,  om een naakte man die voor de stadspoort van de stad zat, gedrapeerd...
Aardige geste... maar om hem dan meteen heilig te verklaren.....
Dat je dan daarna droomt dat je die halve mantel om Jezus gooide... tja... ik droom ook wel eens rare dingen...
Ik snap het verhaal niet zo goed...
En zeker de link met lampionnen en carnaval niet..
Al helemaal niet als ik lees dat Sint Maarten, bischop van Tours, verbonden is aan Utrecht...
Utrecht heeft al helemaal niks met carnaval....

Oh wacht... sint Maarten heeft ook niks met carnaval te maken...
Dat is een toevalligheid....
Ah vandaar....
Elf is het getal van dwazen en gekken.... en dat is dan weer wel carnavalswaardig....
Het is daarnaast ook het begin van vastentijd vóór kerst....
Nu begin ik dat bunkeren tijdens te kerstdagen ook beter te begrijpen....
Tjonge er vallen wat puzzelstukjes in elkaar vandaag...

Maar de mooiste theorie vind ik wel deze:....

In Rijnland werd altijd al carnaval gevierd door de Fransen die dat land bezet hielden...
En men wilde de Franse bezetters nu eens een hak zetten..
Het land van..(let op!) Égalité (E) Libertair (L) Fraternité (F)
Daarom zetten alle Rijnlanders een steek op.... en kozen de elfde als spotfeest....
Ik vind hem leuk...!!! Ja toch...?!....

Denk daar een lampionnetje bij en klaar ben je...
Sint Maarten en carnaval verenigd......

Dag van...
Ik had dat hele Trump verhaal aardig achter me gelaten maar het blijft de mens toch achtervolgen...
Meneer wil niet vertrekken...
Meneer wil zichzelf op voorhand al gratie gaan verlenen voor de op handen zijnde rechtzaken die hem aangespannen gaan worden....
Meneer... ik vraag me trouwens af of ik hem nog meneer moet blijven noemen,  zit de volgende regering in de weg door ze geen toegang te verlenen tot de staatsstukken die ingelezen moeten worden vóór januari....
Wat een zielig hoopje miezerd is het toch...


Maar ook....
Dag van....
JAAAAAAAAAAAA.....eeeeeeeindelijk.......
Een uitgever is geïnteresseerd in Willems gedichten...
Hij heeft mail gehad van een uitgever die een bel afspraak voor volgende week woensdag heeft gemaakt met hem....
Willem is in de gloria...
Willem is in de zevende hemel...
Willem is in alle staten.....(zijnde niet die van Amerika)...
Willem is.... een gelukkig mens...
En hoezeer ik af en toe op hem mag mopperen en satirisch hem in mijn blogs verhaal.... zozeer ben ik ook trots op hem....
Wat heeft die man in korte tijd ONGELOFELIJK aan de weg getimmerd...
Concerten, cd bijna klaar,  preken, ouderlingschap en nu zijn bundel straks uitgegeven....
Chapeau, chapeau Willem.... ik ben zo trots op je...!!!!
Hoe kan een leven in 11 maanden tijd toch volledig anders zijn....
Wij hebben straks aan één oudejaarsavond niet genoeg om terug te kijken op dit afgelopen jaar...
Zoveel verlies geleden.... zoveel overwinningen behaald.... Van zum tiefsten betrübt naar zum hochtzens bejübelt..... of zoiets....

Dag van...

Annet en ik ontdekken de nieuwe Aldi XXL die bij ons vandaag is geopend...
De mooiste van Europa.... jawel...
En er is geen woord van gelogen...
Wauw... wat een winkel....!
"We gaan alleen even kijken hè Wampie"....
Ja hoor vriendinnetje....
(Half uur later)...
"Past dat allemaal in jouw auto?"....
Ja hoor vriendinnetje....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten