maandag 9 november 2020

9 november 2020

Dag van:

Zijn ze vandaag bij jou ook zo druk, wordt er mij op het schoolplein gevraagd...
Nee wel vreselijk praterig..... die mondjes staan maar niet stil ..... 
Mijn hoofd tutert er ook letterlijk van...
Iets verderop hoor ik vragen of ze daar ook zo schreeuwerig zijn....
Nee wel korte lontjes hoor ik antwoorden...
Hoe dan ook.... bij allemaal is er dus wat aan het broeien....
Is het de herfst.... met zijn nu weer warmere temperatuur....?
Is het het weekend geweest...?
Of is het wellicht Sinterklaas die vanavond met z'n eerste journaal op tv komt....

De komst van veel te laag overvliegende vliegtuigen van

vliegveld Delen,  doen geen goed aan de drukke stemming....
Ronkende motoren van legervliegtuigen die schelpenzand over de heide van de Veluwe uitstrooien...
De heidegrond is te zuur...
En gingen ze nou maar één keer over....
Nee hoor... zes, zeven keer....

Van....
Juf.... hoe heet jij eigenijk....?
Nou daag ik graag uit dus antwoord ik: ik heb geen naam....!
Leerling: oh...... zielig......(langere stilte)..... is je moeder dat vergeten....?

Van.....

We gaan maar een wandeling maken....
Schoppen door de bladeren....
Het belevingspad een stuk langs....
Naar de kinderboerderij van BIO....
Ondertussen zoek ik de grond af naar paddenstoelen...
De meesten zijn al weg....
En bij de kinderboerderij ben ik snel weg als één het op een krijsen zet door het geluid van vogels uit de opvang,  de drink silo's van de konijnen door een leerling worden leeg gedronken en de ander deuren van kooien aan het losmaken is....
Enfin... we waren er even uit....

Van...
Vanavond wil ik hoe dan ook witlof...

Dat wil ik al dagen maar steeds voldoe ik aan andermans wensen... maar vandaag wordt het witlof...
Licht koken... en dan bakken met een omhulsel van spek erom...

En natuurlijk zit ook ik om zes uur aan de buis gekluisterd Voor het Sinterklaas journaal...
Daar is hij weer...
Een jaar alweer gewacht.... maar hij is er....
Althans... hij doet een poging... want de kolen zijn op... en zonder kolen geen brandstof... en zonder brandstof en stil liggende stoomboot....
Hoe gaat dit nu weer aflopen...

Willem heeft kerkenraad vergadering... daar gaan we al met de drukte...

Maar ik duik diep in mijn stoel... dat kan in deze stoelen.... en ik begeef me in de tover wereld van Harry Potter....

Van...
Ik kom wel aan mijn trekken vandaag...
Eerst de Sint... nu  Potter....
Ze bestaan allebei niet maar ik verlies me erin....

Ik ben verloren 
In een wereld die niet bestaat
Maar juist daar zal ik mij vinden
In de fantasie
Van de onwerkelijkheid
Waar ik het ideaal vind
Van houvast...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten