woensdag 25 november 2020

25 november 2020


Dag van:
In wat voor tijd leven we toch.... schrijft een kliek vriendin me s avonds als we wordfeud spelen...... en hoort dat ik vandaag weer getest ben op corona....
Op zo'n moment sta je er weer even bij stil....
Je plonsde in deze tijd.... door golven van emotie van het onbekende meegevoerd.... 
Sciencefiction lijkt het wel... alsof je in een beroerde B film een ontzettend ondergeschikt rolletje speelt.... een B film met een horror scenario....
Maar je moet je aan de tekst houden... anders klopt de film niet meer...

Vroeger... lees 9 maanden geleden... kon je nog gewoon een griepje hebben... of flink neusverkouden zijn....
Zoals ik nu....
Tegenwoordig wordt je bang gemaakt voor het meest verschrikkelijke...
Dus tuig je s middags maar weer naar een evenzo futuristische sciencefictionachtige teststraat waarvan je 9 maanden geleden niet kon bevroeden dat zoiets kon bestaan....

Heden ten dage zijn er ook ik weet niet hoeveel....

Tientallen auto's zijn me voor....
Auto's vol met hoestende mensen met verstopte neuzen en al dan niet koortsachtig rode wangen....
En dan zetten ze daar 65+ verkeersregelaars neer....
De risicogroep ten top want met die plus bedoel ik dat ze net zo goed 75 kunnen zijn....
Die staan je dan te woord... op natuurlijk wel anderhalve meter... maar zonder pakken, mondkapje of anderszins....
Kamikaze noem ik dat...
Zo'n nies van mij gaat zeker met 241 km per uit de lucht in (staat in Wikipedia)....
Die nies heeft lak aan anderhalve meter....
Die niesbacil denkt, net als een spermacel precies weet waar die wezen moet, ik moet die neus daar in....


Snel trek ik dus maar mijn eigen mondkapje over mijn snotterige snuffert....

Tjonge de straat is uitgebreid sinds ik hier de vorige keer was...
De procedure is echter hetzelfde...
Zitten... tas op schoot... neus snuiten....a zeggen... en rustig ontspannen als dat ding je neus in gaat...
Check dubbel check bij de administratie en volgende patiënt....

En als we het dan toch over sciencefiction hebben dan zou ik willen dat er geen ghostbusters maar coronabusters bestonden....
Met detectie apparatuur en direct ook coronabacillendoders....

Oude kwetsbare, slecht ter been zijnde of erg zieke oudjes mogen in de auto getest worden...

Die krijgen een voorkeursbehandeling..... ergens aan de zijkant van het gebouw...
Moet wel eerst de gezonde persoon de auto uit, in de rij, melden, wachten, en dan pas gaat er iemand mee naar buiten...
Noem dat maar voorkeursbehandeling....
Ammehoela....

En dat sneltesten dat vorige keer zo goed ging, is blijkbaar ook afschaft...
Ook ik zal 48 uur moeten wachten.....

Nu was ik vandaag al thuis... maar dan kan ik morgen weer wel bijrekenen.... zonde!!....


Enfin.. ik ben dus thuis.. hoestend, proestend,  niezend, tranend, en zo snotterig als wat...
Dat zeg ik... een verkoudheidje.....
En ik mag toch hopen dat ik de uitslag morgen heb want anders dreigt mijn sinterklaas schema in duigen te vallen....

De pakketdiensten draaien overuren voor me...
DHL, DHL PARCEL, POSTNL en nog wat privé koeriersdiensten aan de deur vandaag met de bestelde pakketjes....
De zak van sinterklaas begint zich te vullen....
Oh kom er eens kijken...oncies, lava lampen, en gamestoel , lego, keyboard....
Jawel Sint pakt uit... euh... in!

Van...
Nou ja dag van die dag waarvan menig voetballiefhebber over 10 jaar nog weet waar hij was en wat hij deed....
Willem was dus een gedicht aan het schrijven... en schrok zich helemaal uit z'n vel.....
"Het is echt meedogenloos die dood Wampie.... het gaat aan niemand voorbij"...
Tja en dan, sorry hoor,.... word ik erg nuchter.... en antwoord..."Nee zeker niet als je die zelf opzoekt door drank, drugs, coke en maffia misbruik...."

Maar goed... tegen wie heb ik het.... Willems idolen kunnen immers nooit kwaad doen....
En ik denk dat Maradona al voor zijn dood door Willem heilig verklaard was...
Oh vergat ik dat te zeggen....?
Vandaag is de voetballer der voetballers dus overleden...
Zijn roem snelde zijn dood tegemoet....
Vandaag is hij hem tegengekomen....
Op z'n 60 ste.....
Net zo oud als ik....
De roem houdt hij.... het leven dus niet....
De voetbalwereld is in zak en as....
En by the way.... ik behoor niet tot die voetbalwereld....
Ik hou me slechts bezig met de zak van sinterklaas.... wat dan weer wel op de letters as eindigt....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten