donderdag 26 november 2020

26 november 2020

Dag van:

Het pakhuis van Sinterklaas....
Het begint er echt op te lijken...
Dozen, dozen, dozen... ze stromen binnen...
De honden hebben een topdag daar waar het gaat om te mogen blaffen, iedere keer als de deurbel weer gaat....
En dat terwijl ik toch echt maar bij twee winkels besteld heb; Amazon en Bol.com....
Snap jij het dan snap ik het ook waarom dat met verschillende koeriersdiensten moet.....

Vandaag bestel ik dan toch écht de laatste cadeautjes...
Sinterklaas gooit er nu een slot op......

Ik ontdek trouwens nog een nadeel van online bestellen...
Ik ben nu genoodzaakt zelf in te pakken....
En inpakpapier heb ik niet...
De deur mag ik niet uit van het RIVM...
Dat wordt een lastige....!

Nog een bijkomend probleem...
Mijn papierbak begint aardig overvol te raken met al die dozen...
En ik vouw ze echt plat op....

Het ergste is dat net gisteren het oud papier is opgehaald en we weer een maand moeten wachten....

Van.....
Ik vul mijn dag met het vervolmaken van de waxinelichtjesneuzen.....
Je kan precies zien welke ik het eerste deed...
Ik word steeds enthousiaster en creatiever en dus krijgen de lichtjes poppetjes steeds meer versierselen...

Verkouden zijn en dit werkje doen kent ook zijn nadelen...
Één keer niezen en alle kleine kraaltjes liggen over de grond...
Twee keer een flinke hoestbui en de ponponnetjes liggen ernaast....
En je moet vlug zijn met oprapen want de honden vinden het er geweldig uitzien...

Van...
Ach en verder volgen we het onderzoek naar kinderopvang belasting ellende....
Zien de vele vele beelden over Maradona...
Vallen Willem en ik om beurten maar weer eens in slaap op de stoel....
En krijg ik de uitslag binnen.... NEGATIEF!!....
Maar ik had niet anders verwacht....


De grootste moeite heb ik vandaag met mijn eigen Willem, die een zielige Turkse herder op Facebook ziet staan...
Ze zoekt een gouden mandje...
En Willem denkt écht dat dat mandje hier staat....
Daar denk ik dus compleet anders over...
Een schat van een mooie hond hoor... daar niet van...
Maar mijn pakhuis, asiel, etc.  is vol.... bomvol...
"Proberen je over te halen mag altijd"....
Toch vreemd dat de kinderen in de klas weten dat jufs nee ook echt nee betekent....
Alleen Willem schijnt dat nog niet te begrijpen....
Ontwikkelingsleeftijd van een amoebe denk ik dan maar....

Van....
Verder verbaasd ik me vandaag over een oudere dame bij omroep Max die vindt dat het tijd wordt dat er binnen de reclame en verder nog op tv en reëel beeld van ouderen gegeven moet gaan worden...
Ze ziet alleen maar de perfecte oudere in beeld...
En ik zet dan direct mijn vraagtekens bij wat dan die oudere heeft dat haar of hem perfect maakt...
Al gauw krijg ik het antwoord; het perfecte kapsel en het perfecte postuur... mooie make-up en de juiste kleding...
Ik bekijk mezelf eens kritisch...
Nee... over mij heeft ze het niet...

De imperfectie moet steeds meer in beeld gebracht

worden dus...
Dames en heren met een maatje meer....
Alle huidskleuren....
En nu dus de getekende stokoude gerimpelde oudere.... met hamertenen, hangtieten en hangbuik....
En daar herken ik me dan wel weer in...
Maar nee... ik ambieer geen reclame rolletje over eye love, specsavers of verjongende oil of olaz crème....
Laat staan dat ik me laat strikken voor kunstgebit bruistabletten....

En wedden dat het hier weer gaat om de perfecte imperfectie....
De hamerteen mag nét geen bolling in het schoeisel geven, de hangbuik cq vetrol slechts een centimeter over de rokband hangen en de hangtieten gepusht worden...
Kunstgebit mag... gebit met zichtbaar getrokken kiezen weer niet...
Nog maar niet te spreken van de spataderen...
Goede panty's oké maar vooral geen steunkousen....
Maar je haar mag een vogelnest zijn, een maatje meer is prima en je mag ik een stoel zitten in plaats van dat je viool staat te spelen, de kippen voert of in de dierentuin uitleg staat te geven....

De imperfecte oudere... tjonge jongen...
Dit is vast bedacht door iemand die nog geen versleten gewrichten of kunstheup heeft...
Die nog jolig door het bos wandelt zonder artrose in de voeten...
Ouderdom staat namelijk gewoon gelijk aan ontzettend imperfect worden....
Als überhaupt die perfecte mens al bestaat...

Want je gaat me niet vertellen dat bij een fotomodel haar haar goed zit als ze ongesteld is......

Van...
Ik kom mijn dag dus wel door zo...
Met als hekkensluiter Willem en de Feyenoord wedstrijd die ik in het bad uitzit...
Het blijft opvallend stil beneden...
Zal wel een flut wedstrijd zijn....
Nul, nul dus...
Goh... je zou toch mogen hopen dat als je aan het eind van je leven de balans opmaakt, het zo'n stand zou zijn...
Gelijkspel van wat er goed en mis ging....
Laat ik het zo zeggen...... de perfecte eindstand....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten