zaterdag 21 november 2020

21 november 2020

 Dag van:

Jaaaaaa hoor... ze hebben weer iets om zich bezig te houden....
Het vuurwerk protest.... 
En toe maar...
Het karbiet protest....
Er is weer iets gevonden om TEGEN te zijn...
Wanneer komt er nou eens een protest "wij zijn voor!"....
Zoals vroeger de flowerpower beweging vóór liefde was...
De feministen vóór gelijke rechten van man en vrouw....

Het is het eerste dat ik lees als ik vanmorgen mijn 'break the news' punten lees...
Oké... oké... op een gedeelde eerste plaats met de veroordeling van de dader van Nicky Verstappen dan... die nu toch eindelijk daarmee ook 'de dader' genoemd mag worden.....
Kweetniethoor... maar een onderbroek zit vol met sperma vlekken en cellen ... het dan blijkt van jou te zijn... maar nee... je hebt geen seksueel contact gehad....
Ga heen.......


En oké... natuurlijk ook op een gedeelde eerste plaats met wéér een kleine stijging besmettingen Covid19...

Van....
Maar gaat dat laatste mij tegenhouden vandaag sinterklaasinkopen te doen...?
Ergens zullen toch die cadeautjes vandaan moeten komen als Sint thuis werkt...
En... online inkopen is handig hoor... maar hoe vaak heb ik al niet gehavende spulletjes ontvangen dankzij lopende sorteerbanden bij de posterijen....

We trekken dus de stoute schoenen aan Willem en ik....
Liefst was ik alleen gegaan...
Dan had ik enkel de ergernis van je opzij duwende mensen..... het ernaast grijpen als je nét dat cadeau wil maar de schap leeg is.... de schandalig hoge prijzen voor flutdingen, maar omdat de reclame je kleinkinderen gek maakte dat ze het MOETEN hebben, je toch gezwicht bent.... mijn eigen hoofdpijn gehad om wat ik dit jaar weer moet kopen.... en de daarmee gepaard gaande keuzestress....
Enkel dat dus een niet de zuchten, hangende schouders, ogen die omhoog rolden, heb en weer geschuif van Willem...

En dat is dan nog maar de lichaamstaal .... met het verbale zal ik jullie niet vermoeien.....

Ach.... misschien is het daarom ook juist wel goed dat Willem meegaat... dat legt de druk hoger...
Niet te lang zoeken... zeuren.... twijfelen....
En daarbij...
Mijn handen zijn nog steeds te pijnlijk om zelf tassen vol te dragen...
En nou ja om voor elk gekocht item naar de auto te lopen en weer terug.... nee dat gaat me te ver...

Van... eerst de cadeautjes voor de klas maar...
"Waar moeten we heen?" ... vraagt Willem  nu nog moedig....
Nou mogen schoolcadeautjes niet duurder zijn dan €5.00 .... en de Wibra is dichtbij...
De Wibra dus....
Maar daar begint het dus al....
"Heb je die rij gezien schat?"....
Ja Willem, ik zie het....
En dus zeg ik,  nu zelf moedig, laten we maar doorlopen naar Euroshopper....
Wat denk je.....
Een rij....
Willem zegt niks... zijn houding des te meer....
Maar,  nu hij weer moedig, gaat in de rij staan...
Ik slaag voor drie cadeautjes van de tien klassen presentjes.....
Dat met de vier van gisteren bij de Action maakt zeven...

Op naar de Zeeman...... geen rij.... wel beide een

mandje....
"Maar ik heb niks nodig"...
Niet zeuren Willem... het moet.... regels zijn regels....
Ik slaag... of eigenijk... Willem vind dat het goed en geslaagd is en hij is tenslotte ook een jongetje geweest en voor jongetjes was het bedoelt...
Mooi zo...
Twee winkels binnen twee minuten verder en....
Met mijn zes kleinoden lopen we Zeeman uit....
Tijd om even bij de wol te kijken krijg ik dus niet....

Op naar Intertoys....
Euh.... tot het pleintje dan...
En dat zakt ons beider moed in die stoute schoenen...
Een rij... eeen riiiiiiiijjjjjjjjj.....
Laat maar....
Laaaaaaat maaaaaaar....
We gaan naar huis....
Te druk... teveel... te niet te doen....
Achter mijn computer zit ik alléén....
Ik shop wel online....
Ineens durf ik dat risico te lopen...
En Willem.....?
Willem huppelt bijna het winkelcentrum door... op weg naar de auto.....

Van....
Maar dan moeten er ook nog datums geprikt worden....
Samen vieren mag niet meer....
En voor je dat dan voor elkaar hebt hè....
De één is dan weg... de ander op de eerstvolgende datum....
Nee en dan moeten we werken...
En die ook niet want dan zijn we naar het museum...
Enfin.. na veel gedoe komen er twee data uit....
28 november naar Haarlem...
5 december Didam hier...


Van....
Ik ga er niet vanuit dat ik vandaag al online slaag voor alle cadeautjes...
En ondertussen ben ik ook nog bezig met 18 van die led lamp kerstfiguren die gehaakt moeten worden vóór mijn leerlingen....
Het duizend en één dingen dagje....

Dankzij mijn zoon koop ik niet op de verkeerde websites... wat ik dus bijna al wel gedaan had...
Mensen, mensen wat is dat een zoekerij naar wel betrouwbaar/ niet betrouwbaar....

Van...
En dan nog wat....
Die kleinkinderen van mij worden groter en groter....
De tijd van speelgoed is alhaast voorbij...
Luna knutselt het liefst... dat gelukkig nog wel..
En is dol op spelletjes....
Dat komt wel goed...
Maar dan krijg ik die twee van 11 en 12...
De gamers....
Wat bestel je voor een gamer....?
Een computerspel...
Bah....
Dochter en schoondochter bieden uitkomst...
Onesies.... Mario lego.... keyboard (muziek dan)....
Nee Britt hoort geen computer spul...
En voor Britt aestatic spul.....
Help.... weer een nieuwe term voor het ons vakjargon....
Wat is aestatic....?

"Een stijl mam... iets als dit"....
Mijn dochter stuurt een fotootje....
Aha.... oogt als vintage... maar dan anders...

Na enig zoeken vind ik de term op Google...
En de linkjes....
Dacht mijn dochter nou echt dat het niks met gamen te maken had...?
In de roblox game... één van Britts favorieten, is het een en al aestatic wat de klok slaat....
We moeten er wel om lachen...
Je laten inspireren door computer games tegenwoordig....
Ik wil de stijl uit roblox....
Ik wil Mario kleren.....
Doe mij maar een playstation trui....
Oh en Xbox schoenen....

En de oudste kleindochter van 16.... och lieve help...
Wat vond ik als puber leuk....?
Brommers geloof ik.... en Franse muziek.....
Isa gaat voor Koreaanse popmuziek... iets van Kpop.... en ze wil een lavalamp....

Van..... wat een tijd weer...
Daar gaat mijn schaarse vrije tijd...
Vijf keer sinterklaas vieren dit jaar; 28 november, 1 december, 3 december, 4 december (school),  5 december....
Hoe verzint corona het...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten