donderdag 11 februari 2021

11 februari 2021


Dag van:
Mijn druktemaker
Mijn reuzekleinkind
Mijn alles-onthouder
Mijn liefste vrind 

Mijn boekenwurm
Mijn gamende-gamer
Mijn alles-tegelijk
Mijn alles-in-zich-opnemer 

Mijn ik-weet-het-soms-niet-meer 
Mijn dan-is-mijn-hoofd--zo-vol
Mijn nooit-stil-kunnen-zitter
Mijn niets-is-te-dol 

Mijn alles-viel-op-zijn-plekje
Mijn serieusje, mijn gekje
Mijn lief en mijn stout
Mijn met een HART VAN GOUD 

Mijn beetje van dit
Mijn veel van allegaar
Mijn absolute kanjer 
Is vandaag 11 jaar 

Gefeliciteerd lieve Michael

Altijd weer speciaal zo'n jarige...
En in deze tijd elke keer ook weer schrijnend....
Je kunt er niet bij zijn...
Dat zijn we natuurlijk wel...
Vandaag zijn we allemaal in beeld...
Beeldscherm dan wel te verstaan....

Familie... vrienden... iedereen zingt hem toe....
En trots blaast Michael de kaarsjes van de taart uit, terwijl we allemaal toekijken.... en snijdt Michael de taart aan....
Hij houdt bijna een complete spreekbeurt over zijn cadeautjes...
Schitterend hoe hij vertelt wat hij kreeg en uitlegt hoe het werkt....

Enfin.... Michael bijt de spits weer af dit jaar...
De eerste jarige van 2021....
Voorlopig volgt er elke maand nu weer eentje..
Luna in maart, Britt in april, Isa in mei....
Vier kleinkinderen op rij....
Maar oma heeft gespaard.... elke maand staat er weer een cadeau klaar....
En dan gaan we door... met in juni mijn dochter, in juli mijn schoondochter, in augustus mijn zoon, in september mijn schoonzoon....
Vraag me niet hoe ze het voor elkaar kregen maar acht maanden achter elkaar is het bingo....
Maar dan heb ik de kaart ook vol hihi....
En dan heb ik nog niet eens de hele rits van Willem mee gerekend.... maar die doen het meer kris kras door elkaar of in dezelfde maand gepropt....


Van...
We gaan dus ook naar school vandaag...
Kliederdag... knutselen met ijsblokjes ecoline en crêpepapier met sneeuw....
Allemaal kleurstoffen die niet van vingers te krijgen zijn....
En voor de trouwe lezer...... wat had ik aan....?
Het is een giller....... EEN WITTE TRUI....
Heus, ik verzin het niet....
Ik heb blijkbaar een magnetische kortsluiting in mijn hersens waar het gaat om kliederen en witte kleding....
Ik heb echter toch nog een heugelijke mededeling....
Ik ga dan wel met regenboog huid door het leven voorlopig.... maar mijn trui bleef wit.....!!

Verder beleef ik geen spannende dingen....
Ach.. misschien die gladde bocht dan.... maar daar kwam ik tenslotte goed doorheen....
Of misschien de lezing van Brené Brown op Netflix over kwetsbaarheid....
Waarbij ik dus dus nu waarlijk geloof dat kwetsbaarheid moed hebben betekent....
Dat men je niet beoordeelt om je falen maar om hoe je weer bovenop krabbelt....

Dat moed begint met het tonen van jezelf.... 
Het in het leven niet gaat om wat je kunt bereiken maar om wat je wil bereiken....
En dat je nooit moet laten over je mislukkingen dit je te verontschuldigen...
Me dunkt.. ik gooi ze er even in... maar ze komen wel binnen....
Stof tot nadenken dus....

Vervolgens ben ik duf en moe van de medicijnen die ik de hele dag slik...
Maar... ik heb de dag zo goed als pijnloos doorstaan...
En dat is ook wel weer wat waard....


Oh ja.... de eerste schaatsers hier op de sloot ook gespot...
Een opa met kleindochter....
Aanname natuurlijk... kan ook een oudere vader met dochter geweest zijn....
Wellicht een oude man met zevende vrouw... en van twintig jaar jonger...
Witte zal het zeggen...
Maar goed... het ijs is dus dik genoeg... en daar gaat het tenslotte om...

En och... Bengel waagde vandaag haar stappen we buiten..
Nou ja... tien poezenpootjes de deur uit en toen in een sprong weer binnen.... op de vensterbank....
Kijkend naar de witte vlakte met een gezicht van..." heb ik me daar zojuist in gewaagd?"....

Morgen dus vakantiedag één....
Een vakantie met een inhoudsloos gevoel...
Wat heet nog vakantie in deze tijd van lockdowns en ijsvrij....
Maar oké.... laat ik maar weer eens uitslapen dan voor de verandering....






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten