dinsdag 2 februari 2021

2 februari 2021


Dag van:
En van je Hela hola
Houd er de moed maar in....
De moed bewaren... tjonge wat een weg hebben we al bewandeld....
Moed bewaren.... als de moed je in de schoenen gezakt is....
En zo beluisteren we de zoveelste persconferentie...
Hoe zouden die twee de moed nog bewaren... onze Mark en Hugo....?
Die moeten toch een soort van mental coaching ondergaan om dit vol te houden...
Zijn tjaka achtige goeroe die ze voor zo'n uitzending weer oppept.... tussen de overleggen door zo'n energizer meegeeft....
Maar wij.... hoe houden wij dit vol....?
De horeca, de winkeliers, het zangkoor, de middenstand, de jeugd...?
De relschoppers even daargelaten hè... die tellen niet mee...
Die houden geen moed maar gooien roet.....

Nee heus... vanavond had ik echt even dat gevoel van levenloosheid.... zo'n slappe lijzenpop waar het leven langzaam uitvloeit....

Ik denk er maar niet meer bij na... over na...
Ik onderga het maar zonder een greintje energie...
Het is niet grauw of zo... niet mistig.... maar een soort slow motion leven in sepiakleur.....
Ik heb niet eens meer de behoefte om eruit te gaan....
Ja ergens ver weg af en toe... in mijn kleine teen....
Maar al die levensvreugde vloeit eruit lijkt het wel....
Niet dat ik depressief ben maar het is zo vlak allemaal....
Ja, dat is het... er zijn geen dalen... er zijn geen pieken ook..... ik loop en loop maar door over een vlak stuk land waar geen einde aan komt....
Zeg maar de A15 Arnhem Rotterdam... ook zo'n oersaaie weg.... dat gevoel dus....

Zelfs als je hoort "basisscholen weer open"... voel ik geen gejuich of zo....
Denk alleen maar "Oh de scholen gaan weer open"....
Wij zijn al te weken weer open...gaan net de derde week in....
Na volgende week alweer een week vakantie...
Oh vakantie... goh vakantie....
Zelfs dat juichgevoel is weg...


En het is ook niet pittig om vol te houden...
Pittig.... wat voor smaak was dat ook alweer....?
Je houdt gewoon vol... slaafs en volgzaam.... gehoorzaam.... zoals het hoort....
Vlak dus....
Vooral niet zelf meer nadenken... geen initiatieven meer nemen... geen gekke uitspattingen..... geen the sky is the limit.... er is namelijk geen sky en geen limit...
Er is een lockdown... er is corona.... er is een saai leeg bestaan ....
En corona op zich is heus ook geen sensatie.... maar een bittere waarheid.... vol feiten....

Het leven kabbelt en ik zoek niet eens meer naar die golf...
Het water stijgt... Pffft het zal wel weer zakken ook...

Maar goed... we houden ons dus maar weer aan de regels...
Mark en Hugo kunnen er tenslotte ook niks aan doen....
We kunnen er allemaal niks aan doen...
We kunnen ons er wel tegen wapenen...
Door ons maar weer aan de regeltjes te houden....
En dat doen we dan dus ook maar....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten