woensdag 3 februari 2021

3 februari 2021


Dag van:
Woensdag 3 februari... en de dag geeft 10 graden aan...
Precies de goede dag voor de (kunst) ijsbaan....
Euh....
Als dat maar goed gaat... want......
A) mijn assistente en ik beginnen de dag met de slappe lach en komen daar moeilijk uit....
B) mijn ervaringen op ijs gingen voorheen in 9 van de 10 gevallen gepaard met een hersenschudding óf teveel rum in de door mij zo goed bedoelde eigen gemaakte warme choco grog.....
Ik heb sowieso niet veel met ijs...
Je zult me niet ook niet vaak ijs zien eten.... of ik moet er ineens heel veel zin in hebben..... zelden dus....
Het enige ijs dat ik blief is crunched ijs in een mojito hartje zomer.....
En dat is slurp ik dan ook tot de bodem van het glas op....

Kunstijsbaan dus....

Zo'n krabbelding voor de school maar best heel leuk...!!!
Met een curling krabbelbaantje ernaast....
Dat laatste had ik nou graag eens uitgeprobeerd... maar tja... dat kun je kleuters niet aandoen... die vliegen met curl en al over de baan......
Ach... en de ijsbaan is eigenijk ook best genieten...
Grote puzzelstukken kunst spul die lang zo glad niet zijn als ze lijken maar..... waar toch menigeen onderuit gaat....
Nee, ik niet dit keer.....
Weinig kans ook want ik sta bij de ingang wegloop kleuters tegen te houden...
De hakken stevig in het drassige gras....
Ik heb mijn levenservaring.... en die heb ik niet voor niks opgedaan in de loop der jaren....
Het loopt dus goed af vandaag... en zij leefde nog lang en gelukkig zonder hersenschudding.....

Van....
Mondkapjes luchtjes....
Van die zure baby melk geurtjes maar dan van volwassenen.....
Gelukkig bestaan er ook wegwerp mondkapjes maar op de een of andere manier zitten die katoenen toch lekkerder.... écht Hema....

Maar goed... er blijven dus wel zweet, slijm, snot, koffie, thee, voedsel, make-up resten, etc geurtjes en bacteriën in hangen...
Laat ik het zo zeggen.... alles zit erin behalve.... juist... het Covid virus....
Een opvangslab voor privézaken ....tevens beschermheilige in winkels en openbare ruimtes....
Maar hoe dan ook en wat dan ook... voordat mijn braaksel erin en eronderdoor verdwijnt, moeten ze hoognodig gewassen worden want ik ga over mijn nek van de geur.... zelfs op 6x anderhalve meter afstand ruik je mij nog met dat ding op...
En wat zegt mijn ouderwetse brein dan... Biotex....!!!
Geen ampullen, bolletjes, vloeibaar, capsules of weet ik veel... nee gewoon poederachtige Biotex....
Oké... eenmaal in de winkel de prijzen te hebben vergeleken, wordt het Dreft poeder wasmiddel... ook goed....
En dan thuis een ouderwets teiltje..... de stinkende lappen erin en roeren maar.... met een ouderwetse pollepel....
Binnen een halve minuut is het water gelijk een riool in een druk bevolkte stad als Parijs zeg maar....
Dat wordt mondkapjes was in de herhaling....
En meteen maar wat heter water ook....

Geen wonder dat die Covid zich hierin niet wil huisvesten.....
Enfin... na drie wasbeurten en vier spoelbeurten zijn mijn handen week en meteen schoon voor drie weken....
Die hoef ik voorlopig ook niet te wassen....
Én... er hangen acht mondkapjes geurend naar Dreft druipend van het water...... (mijn handen met artrose zou je geen centrifuge of wringer meer durven noemen).... over de reling in de keuken.....
Drup... drup.... drup... drup.....

Van....
Inmiddels 11 graden...
Nog steeds 3 februari..
En wat dus te denken van zuurkool...
Er is voor mij gekookt...
Nee... niet door Willem...
Willem is van de loempia's weet je wel....
Er is gekookt door de conciërge van mijn school (en zijn vrouw).... die mij gisteren terloops in de gang vertelde dat hij zuurkool ging eten....
Waarop ik met het water in mijn mond (aaaaaahhhh ook in die mondkapjes) vertelde dat dat mijn lievelingskostje is maar dat ik het nooit eet omdat dat het enige is dat Willem niet lust...
Waarop hij dus weer vertelde dat hij wat voor me zou bewaren... 

De schat....!
En dat is dus het verhaal achter mijn zuurkool...
Nou is er nog iets dat niemand lust maar ik wel.... bloedworst...
Ik denk dus... pik in... het wordt alles-wat-jij-niet-lust-eet--ik-vandaag-dag.....
Zuurkool met bloedworst... het zal wel niet de juiste combinatie zijn... maar voor mij wel.....
Smullen....!!!!!
Oh.... en voor Willem.... nou euh... kant en klare hutspot... uit zo'n bak.... stinkend naar conserveringsmiddel....
Goed voor z'n dieet....
Met een verse grove rookworst... dat dan weer wel...
Slecht voor z'n dieet....

Tien graden winterdag dus.... met kunstijsbaan.... handwasje.... en zuurkool.....
Ik heb geen sneeuw nodig....!!!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten