dinsdag 9 februari 2021

9 februari 2021

 

Dag van:
Nog steeds in vlokdown dus....
Leerlingenvervoer rijdt niet.... wegen nog behoorlijk onbegaanbaar... mensen die hun voor- of..... en in het ergste geval... ook hun voordeur niet uit kunnen....
Foto's van bekenden op Facebook die op kratjes of krukjes over de schutting klimmen om hun achterdeur sneeuwvrij te maken....
Het winterweer levert niet alleen mooie maar ook hilarische plaatjes op....
Volgens mijn bestie vullen de leeg gekomen corona bedden in haar ziekenhuis zich nu met botbreuken en ander sneeuwleed....
Oké... ook schrijnende plaatjes dus....

We zijn twee dagen verder en Nederland lijkt zich echter

aardig te herstellen...
Steeds meer wegen zijn te berijden.... steeds meer bedrijven en scholen bereikbaar...
Morgen is voor mij het ijsvrij ook afgelopen...
Maar het blijft een ramp hoor....
Want na twee dagen werken begint alweer de voorjaarsvakantie...
Heus ik hunker naar mijn verloren ritme....
Het inschakelen kost steeds meer moeite...
Zeker nu na al die lockdowns en de angst die overal heerst, thuis ook echt thuis is geworden...
En niet meer het verlengstuk van je werk....
Het achter de computer kruipen vóór de zoveelste meeting kost me dan ook steeds meer moeite merk ik....
Laat me breien....
Laat me koffie zetten...
Laat me huishouden...
My home is my castle....


Maar goed... ik schakel dus maar weer...
Morgen weer werken... met een ietsje afgezwakte holteontsteking.... tenminste... als ik maar paraceramolletjes blijf slikken....
En vooral niet veel buiten kom...
Na het wandelingetje met de honden, en de kou op de wangen zegt mijn holte  "tot hier en je ging al te ver"....

Willem heeft inmiddels de oprit sneeuwvrij gemaakt...

En dan kun je toch ook merken dat hij ouder wordt...
Het gekreun en gesteun is niet van de lucht....
Daarbij is het goed bedoeld... en ik kom er morgen ook vast wel uit.... maar hoe ik de bocht erin na een dag werken weer moet nemen is mij een raadsel...
Maar dat raadsel los ik morgen dan wel weer op...
Voorlopig alleen maar..."goed van je Willem... fijn zo!"....
(Je doet immers alles om je relatie goed te houden nietwaar)....
Alhoewel..... gezien het feit dat ik vandaag ook een stukje van de documentaire over Urk gevolgd heb... kan ik beter zeggen.... hoe gekker je doet... hoe beter het voor je relatie is....
Zie ik me daar namelijk zo'n onverstaanbaar Urks jongmens die op zijn knie "will you marry me" heeft laten tatoeëren....
Zij krijgt een stift en moet het antwoord daaronder schrijven en dat wordt dan over getatoeëerd.....
Het is niet te hopen dat hij op Willem lijkt... anders staat het over veertig jaar tot op zijn enkels toe vol getatoeëerd met ja, ja, ja ja.....
En die laatste waarschijnlijk in bibberig handschrift....
Geeft wel een leuk tijdsbeeld natuurlijk.....


Het is me wel een gemeenschap daar in Urk hoor...
Daar zijn wij met onze buurtjes niks bij....
Degelijke Arnhemmers zijn we....
Geen tatoeage... geen piercing.... geen coke .... geen rellen.....
En we wonen toch ook aan het water....
Inconsequent volk is het ook dat Urkse volk...
Ze zijn tegen alles en schoppen tegen alles... vooral tegen de kerk natuurlijk.....maar ondertussen willen ze wel al op hun twintigste getrouwd zijn....
Inclusief tatoeage... en die gooi je maar niet zo van je ringvinger als het mislukt....

Enfin.... dat wat betreft Urk....
Ik verdiep me verder op tv maar weer eens in de verkiezingsstrijd....
Ben redelijk op de hoogte nu van de verkiezingsprogramma's.... al vond ik dat nog een heel gedoe tussen schandalen en corona door....
Ik merk dat ik ook moet waken dit jaar voor gun factoren.... of daadkracht uitstraling.....
Verder is het niet moeilijk filteren wie echt een onecht overkomt.....
Top acteur Baudet spant de kroon weer met zijn ongeloofwaardig rollenspel....
Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die daar nog intuinen.....
Een 10 voor acteer talent... een 10 voor psychologisch spel en dramatiek.... een 10 voor manipulatie......maar een -9 voor politiek......
Jakkes.... neigt toch nog naar een goed rapport... bah....

Ik maak me dus op voor een, ondertussen zeldzame,

werkdag....
Met als laatst binnengekomen bericht dat 828 mensen uit de zorg en 257 uit het onderwijs zo corona ziek waren dat ze opgenomen moesten worden in het ziekenhuis... waarvan  
25 zorgmedewerkers en 8 mensen uit het onderwijs zijn overleden...
Statistici zullen zeggen: waar maak je je druk om.....
Ik vind het er 8 plus 257 teveel.... als ik spreek over mijn beroepsgroep....
Morgen weer een voltallige klas....
En een juf die dus op haar hoede is.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten