donderdag 4 februari 2021

4 februari 2021


Dag van:
Pictoleesles 4 februari....9.30 uur
Juf (enthousiast): kennen we ze nog allemaal....?????
Miep, Joop, papa, mama, opa, oma....
Leerling: oma is ziek
Juf (serieus): och jeetje, wat verdrietig. 
Heeft oma buikpijn of hoofdpijn of moet oma hoesten....?
Leerling: nee ze is gewoon ziek..... en dan gaat ze dood....
Juf (meelevend): dan gaan jullie nou nog goed voor oma zorgen zeker...?
Leerling: nee... Roodkapje doet dat....
Juf (schaterend........): oooooooooh die oma.....
Maar de boswachter gaat oma wel redden hoor....
Leerling: nee... die moet papiertjes opruimen in het bos....
Zooooooo.... of die even het journaal gezien heeft....
Maar oké... mijn dag kan niet meer stuk....
Vandaag maar even op mijn hoede zijn met die sprookjes gelovige kleuter hier...
Voor ik het weet staat er een prins voor m'n neus......
Nou ja.... of een kikker natuurlijk.....

Kleuterklas 4 februari...13.45 uur...
Had ik twee weken geleden het onzalige idee om met de kleuters te gaan verven...

Bij mij gaan die dingen altijd spontaan....
Had ik natuurlijk een witte blouse aan... terwijl ik nooit witte blouses aantrek naar mijn werk.... en niet vaak de verf uit de kast trek....
Denk ik vandaag... twee weken later.... kom ik pak de verf centrifuge.... leuk voor de kinderen en mooi resultaat....
Euh.... oh ja... nooit aantrekken en niet vaak uit de kast trekken zijn in mijn geval een relatieve begrippen dus....
Want....euh.... juist..... had ik toch net die nieuwe witte blouse aan die gisteren binnenkwam....
En heus juf.... een verf centrifuge is toch een andere centrifuge dan die van de wasmachine....
#zouikdespettersernoguitkrijgen?

Kleuterjuf 4 februari....
Volgens mij weet de school nu dat zuurkool mijn lievelingskostje is....
Hoppa.... weer een bak zuurkool...
Dit keer met ananas... JAMMIE...!!!!!
Maar vanavond eerst maar bloemkool....

Thuis.... weekend....

Huis perikelen.... met mister digi analfabeet.....
Het beeld knippert......(Ja als je tien keer klikt zonder geduld te hebben doen computers dat)...
Ik krijg we-transfer niet open......(niet binnen 1 seconde inderdaad... geef het de tijd te uploaden).....
Ik krijg die muziek niet op de stick....(wel als je even wacht en naar het balkje kijkt dat zich nog aan het vullen is)....
Ik krijg de bijlage in die mail niet open....
(Nee dat snap ik... ze hebben de bijlage vergeten mee te sturen).....
Hoe kom ik bij die bijlage dan....?
Door ze misschien even te bellen om te vragen of ze de bijlage alsnog willen sturen....!
Wil jij van dit nummer even een mp3 bestandje maken.....?
Wil jij van dit nummer even een mp3 bestandje maken.....?
Wil jij van dit nummer even een mp3 bestandje maken.....?
Wil jij van dit nummer even een mp3 bestandje maken.....?
(ALS JE EVEN GEDULD HEBT WEL JA!!!!!!!!)

Maar goed....de cd van Willem is in rauwe versie klaar....
En dat moet de buurt geloof ik ook weten want de volumeknop staat op het laatste streepje....
Ja het is mooi lieverd... en knap... en bijzonder... en ik ben trots op je....!!!
Ik zou alleen dat ene nummer nog iets laten bijwerken qua tempo en timing...
En dat vindt hijzelf gelukkig ook... dus de definitieve versie laat nog even op zich wachten...

Wil je nog even mooie foto's zoeken waar ik gedichten bij kan maken....?
Jij kan dat zo goed....

Och lieve Willem.....al zou ik honderd gesprekken met je voeren....
Duizend keer ruzie met je maken....
Je een miljoen keer negeren....
Jij verandert nooit.....
En ach.... het is ook goed zo....(gniffel)....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten