vrijdag 12 februari 2021

12 februari 2021


Dag van:
Vandaag heeft zo'n achterstevoren datum...
12 02-2021
 Ik had het niet door hoor... zoiets moet je dan weer van je sociale media kanalen vernemen....
En dan nog... wat moet je ermee...
Sommige mensen zullen het wel weer zo'n uitgesproken dag vinden voor hun trouwdatum....
Staat zo leuk in het boekje... of in gouden letters op het kaft van je trouwalbum...
Maar volgend jaar klopt het al niet meer....
12 02-2022 staat al een stuk minder leuk....
En om trouwens alleen voor een datum te trouwen.... nou nee... ikke niet....

Mijn zus is overigens vandaag op de kop af drie jaar

getrouwd...
Moet ik even niet vergeten te feliciteren...
Gut wat hebben Willem en ik staan blauwbekken in de kou met hartjes ballonnen buiten bij de deur van het stadhuis...
Ze wilde in stilte trouwen.... de kinderen als hun getuigen...
Maar tja... dan moet je het natuurlijk niet enthousiast aan je zus gaan vertellen....
Wij zaten verstopt in de auto op de parkeerplaats en toen we ze naar binnen zagen gaan zijn wij ..... IN DE VRIES KOU.....bij de grote deur gaan staan... mét onze hartjes ballonnen.... hartjes bellenblaas en een confetti kanon....
Van dat laatste hadden we trouwens spijt toen we het later op moesten vegen....
Maar effect had het wel....
Wat hebben we allemaal gelachen....!
Een extra glans over het stille liefdesfeestje....


Mijn zus kennende heeft ze vandaag weer groots uitgepakt....
Zij is net als ik zo'n giving typetje...
Verder zijn we compleet verschillend... maar onze opvoeding heeft er nu eenmaal voor gezorgd dat wij er nooit voor onszelf zijn maar altijd voor een ander....
En dat delen we dus....
En ja hoor.... een mega reuze overdreven super grote gepersonaliseerde milka reep voor manlief plus een giga kartonnen doos vol met verschillende milka repen....
Die kan voorlopig vooruit.... zeker tot de trouwdatum van volgend jaar....
En wat heb jij gehad?..... app ik haar....
Antwoord:
........"Je weet hoe mannen kunnen zijn......ik wilde...ik dacht nog....ik heb echt......maar.....druk, tulpen op, te laat......"

En dat bedoel ik dus hè......
Het zijn geen mythes, fabeltjes, of clichés.....
Mannen zijn zo....
Ja ho... rustig maar... vast niet allemaal.... maar ik heb het nu ff niet over die uitzonderingen....
Waar overigens ook nog wel het een en ander over te vertellen valt....
Nee... ik heb het hier over de man die aan alle aannames,  clichés en andere smoes gerelateerde normen zonder waarden voldoet....
Ik heb er hier zelf ook zo eentje thuis lopen...
.".....Je weet hoe ze kunnen zijn......ik wilde...ik dacht nog....ik heb echt......maar ik snap van dat online gedoe niks.....druk, tulpen op, te laat...."
Of nog erger.....
"Schat jij hebt toch niks gekocht voor mij hè.... nee oké echt niet?.... want anders voel ik me weer zo schuldig....."
DIE MANNEN!!!!!!!.....
Het is toch geen wonder dat wij vrouwen van zulks manvolk met de huwelijksjaren verwachtingsloos worden....
Dat scheelt een hoop pijn, verdriet en teleurstelling....!!!!

En dan heb ik ook nog zo'n man die al weken van te

voren rond deze tijd begint met...
"Schat....schaaahhhaaaat..... jij vindt Valentijnsdag toch ook commerciële onzin hè....?!"
Of met je verjaardag....
"Lieverd.... je moet zelf maar je cadeautje uitkiezen hoor... ik ga wel mee met je naar de winkel...."
En dan oh wee als je vijf minuten te lang uitzoekt wat je hebben wil....
Of zoiets van....
"Woosietje.... zal ik maar gewoon als we op vakantie zijn een keertje het eten betalen voor je verjaardag.....?"
Nee heus.... zo'n partner heb ik.....
De vakantie schat.... dat duurt nog 3 maanden....!!!!!
Maar.... eerlijk is eerlijk... een gedicht is er altijd wel....
Nou zijn die er altijd....(gniffel).... maar op die dag is het gedicht dan speciaal voor mij.... op een kaart...
Jaaaaaa.... vervolgens moet die dan wel op Facebook... zodat iedereen het kan zien.... en hém ook kan feliciteren... maar oké.... ik vergeef het hem....

Die mannen die er wel aan denken... de uitzonderingen dus....
Die de verkeringsdatum, verlovingsdatum, trouwdatum,  verjaardag,  Valentijnsdag, en zelfs moederdag met bloemen, parfum chocolade en weet ik veel klaar staan....
Tja.... of het zijn watjes.... of ze weten dat jij als vrouw dan verschrikkelijk uit je dak gaat als ze het vergeten zijn .....en je ze weken onthoudt van seks of eten... ze genegeerd worden.... of.... ach... wie weet heb je écht die ideale man getroffen... zo'n lot uit de loterij....
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar kreeg.... maar ik gun hem je....
Ik win nooit wat in de loterij.... ja gisteren een tientje... maar dat dekt mijn lot niet eens....


Ik wil mijn Willem ook niet inruilen hoor...
Voor geen goud...
Ben het bonnetje ook allang kwijt...
En ach... het is tenslotte ook best een inspirerend type...
Daarbij is een goede relatie gebaseerd op het feit dat je juist met de mindere eigenschappen van deez mens leven kan....
Nou me dunkt..... dat lukt me... hij heeft ze genoeg....(aaaah flauw Wampie)....

Nee heus.... ik heb de grappigste irritantste inspirerendste buitensporigste gevoelsmens die er bestaat maar hij moest eens weten hoe cliché hij eigenijk daarbij ook nog is...
En dat wilde ik toch even gezegd en geschreven hebben.....

Enfin... zus... een fijne trouwdag gewenst... misschien krijg je ook wel een stukje van zijn chocola...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten