zondag 28 februari 2021

28 februari 2021


Dag van:
Ommetje gemist... wilde toch wel graag dat vest afbreien voor kleindochter Luna....
En de was doen...
En nog een was...
En mijn bed verschonen....
Dus nog een was doen...
Nu hangt niet alleen het rek vol maar hangt ook de rest was over deuren, balkon, hoogslaper en van allerlei dingen waar je was over kan hangen...
Tijd voor een wasdroger...???
Nee....
Ik heb niks met die drogers...
Vaak betekenen die dingen dat je daarna strijken moet...
En ik heb al helemaaaaaaal niks met strijken...
'K weet niet eens waar mijn strijkbout uithangt...
En die plank krijg ik niet meer weg uit het washok waar ook als koffers en reistassen staan... vóór de strijkplank
Uithangen dus...
Ruikt ook zo lekker fris in huis...!

Maar Willem komt wel terug van zijn ommetje...
Mét de honden...

Willems ommetje heet dan eigenijk meer 'de ronde'....
Zouden ze ook nog eens een app van kunnen maken...
Het ommetje.... en.... de ronde...
De ronde dit dan wat langer dan 20 minuten en hoeft niet door je wijk te gaan....

Willem wil vandaag een dagpas aanvragen voor de voetbalzender....
En ze weten er raad mee daarbij ziggo en espn (voorheen fox) hoor...
Of je maar even €7,95 wil neertellen....
En aangezien ik degene met de portemonnee ben, kijkt Willem mij vragend aan...
Alsof ik nee kan zeggen...
En ach... zo vaak wil hij geen dagpas..
Gewis van mijn antwoord is hij al naar het juiste kanaal aan het zappen...
Klik op menu... klik op enkele zender... klik op ok.... zoek de datum... klik op ok... niks....
Nog een keer... menu.... enkele zender... datum.... niks...
"Wampie"......
(Ik wist dat die naam zou vallen)...
"Wampie... wat doe ik fout... kijk eens mee"....
Ik kijk mee...
Menu... enkele zender.... datum....
Willem de datum klopt niet...
Nog een keer proberen....
Menu.... enkele zender... juiste datum... niks...
Misschien Willem is er iets mis gegaan met het overzetten van Fox naar ESPN..... trek de stekker van de mediabox er eens uit, wacht tien tellen en probeer opnieuw...
1,2,3,4... tot en met 10....

Even wachten....
Menu... enkele zender.... juiste datum... niks...
De ergernis stijgt tot voorbij code oranje...
Ik zou even bellen Willem.... naar ziggo....
Willem belt....
"Ik kan haar niet goed verstaan Wampie"...
Sssst goed luisteren...
"Ze gaat hier niet over"...
Waar gaat ze wel over over dan...?
"Nieuwe zenders bij je abonnement"....
Maar verder gaat hij niet en ophangen doet hij zeker niet....
Geen vraag ook over wie hij dan wel moet hebben...
En of ze hem niet even wil doorverbinden met de juiste afdeling hoor ik hem al helemal niet vragen...
"Het eerste half jaar kost dat maar €9.00 Wampie en daarna €17.95 per maand".....
Kijk die opmerking tot daar aan toe.... maar die ogen... die ogen....!!!
Zijn mond maakt de opmerking, zijn ogen stellen de vraag....
En mijn ogen lachen terwijl mijn mond zegt "Nou toe maar weer"...
"Je kan het elke gewenste maand opzeggen Wampie"...
Duh...... slimmerik....
Ik krijg een kusje toegeworpen en hij geeft zijn gegevens door...
Lieverd.. ik zou mijn gegevens doorgeven... ziggo staat op mijn naam...
"Oh ja"... en weer een luchtkus.....
Met een grijs op zijn gezicht hangt hij op....
En als hij mijn mobiel hoor trillen wordt de grijns groter....
"Dat is vast nu al ziggo al met de bevestigingsmail"..
En hij heeft nog gelijk ook.....

"Hoe lang zou het duren voor ik nou kan kijken?"...
Ik denk een kwartiertje Willem....
"Will je koffie?"...

Ja dat wil ik wel Willem!....
"Is er al een kwartier voorbij?"....
Nee schat... koffie zetten duurt net 2 minuten....
Hij drinkt zijn koffie....
Of eigenijk... hij slaat zijn koffie achterover...
"Is het kwartier al voorbij?"...
Nee schat..... nog even wachten...
Hij zapt.... en zapt...
"Zal ik even bellen waarom het zo lang duurt?"....
Het duurt niet lang Willem... nog 5 minuten wachten...
"Moet ik de stekker er soms weer uithalen?"....
Nee Willem... dat hoeft niet.....
Hij kijkt in zijn kopje maar dat is leeg....
Hij aait de hond maar die slaapt....
"Zal ik nou eens kijken?"...
Dat zou ik maar eens doen Willem...
En ja hoor... meneer heeft ESPN.....
En met een grote grijns zakt hij compleet onderuit in zijn stoel...
Dit is zijn dag!!!.....

Ik heb niks meer aan die man nu hè....
De Al Bundy Lindeman in huis...

Zeg Willem.... vraag ik, ben je nu gelukkiger dan tien minuten geleden?....
"Jaaaaaa, véél gelukkiger!"....
Hoe kan het toch hè....
Geluk kent dus toch levels....
Leven lijkt wel een soort arcade spel....
Je komt steeds hoger en hoger....
Ik vraag me dan alleen af of je ook weer helemaal terug kunt vallen in levels....
Zoiets als 'ga terug naar start'.... of.... van die hartjes die in een hoek van het scherm staan en steeds minder worden.... tot je levens op zijn.... en je weet bij 1 begint...

Nou dat antwoord krijg ik zeg maar 90 minuten na bevestiging van het abonnement op deze zender die meneer zo'n grijns op zijn gezicht brachten en me vertelde dat hij véél gelukkig was nu dan tien minuten daarvoor....
Je kunt dus inderdaad levens verliezen... levels terugvallen....
Hoe ik dat weet...?
Bekijk de uitslag AZ- Feyenoord maar.....
Datum 28 februari 2021....
Heb je geen menuutje voor nodig...
Kwestie van Googlen....
Teletekst kan ook...

Moet me niet te vaak gebeuren trouwens.... anders is die "u kunt elke gewenste maand opzeggen" dichterbij dan je denkt....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten