dinsdag 23 februari 2021

23 februari 2021


Dag van:
 "Je durft niet.... je durft niet...", hoont de paarse tuinkabouter...
En nee inderdaad kleine irritante dwerg... ik durf niet...
Ik sta met de neus van de peuge-ot omhoog op een redelijk steile helling en heb het hart niet om die hellingproef alleen op de pedalen te doen maar zet de dwerg op z'n handrem...
Een relatie in de kennismakingsfase met een vreemdeling begint toch immers ook altijd eerst met een voorzichtig kusje op de wang  of ben ik nou gek....?

Het gaspedaal en ik beginnen overigens redelijk aan elkaar te wennen...
Zolang ik maar zelf als een oud vrouwtje optrek...
Dat zint me allerminst want ik trok met mijn Micra gerust een audi en BMW bij het stoplicht eruit... soms gevolgd door een middelvinger van een audi bestuurder of een overmatige dot gas om mij  dit de BMW rijder, 100 meter verder alsnog ingehaald te weten.....
Maar gewonnen had ik toch al...
Nou.... dat is nu allerminst zo...
Zelfs een vrachtwagen kan nog van me winnen...
Ik gedraag me nu dus maar zo als dat ik eruit zie... als een oud vrouwtje....

Op school is het lekker druk....
Nieuwe leerling... een beauty..... zonder afscheidstraan....
(Babs 4 jaar... feestje)

Papa had er meer moeite mee...
Maar tja... die had ik ook geen bellenblaas ter afleiding gegeven...
Misschien een idee voor de volgende keer...

Het voordeel van een powerpoint leesles is dat je alle kinderen op het puntje van hun stoel hebt...
Het grote nadeel is dat ze het na drie keer wel gezien hebben....
Als we zijn aanbeland bij: papa eet..... en er vliegt een foto van een zak chips in beeld.... waarop ik zeg... papa eet chips... hoor ik zeggen "alweer naturel???"....
Misschien verstandig voor het verrassingseffect om daar de volgende keer eens paprika chips van te maken of een ander plaatje in te plaatsen...

Soms kan troost in een simpele opmerking zitten...
Één van mijn oud leerlingetjes die nu in een andere klas zit  ligt in het ziekenhuis met van die ernstige Covid 19 kinderbijwerkingen en neveneffecten...
Ondanks dat hij nu gelukkig van de IC af is ben ik er best nog wel van de wap van....
Daar komt een klasgenootje van hem aan racen op een kinder scootertje.....
"Hai juf Wampie.... mis jij xx?"
Ja, die mis ik wel ja, antwoord ik...
"Dat dacht ik al" zegt de kleine baas... en hij racet verder....


Eind van de dag...
Ik kan weer naar huis..
Me bezig houden met huishoudelijke vraagstukken...
Wat eten we vandaag...?
Rustig (hoe kan ik ook anders) tuf ik naar huis....
Stoplicht dat zijn naam 'stop' eer aan doet... het staat op rood....
Meestal hou ik gewoon de koppeling in en zet 'm in z'n 1... nu laat ik hem in z'n vrij staan want ik ken dit stoplicht... en dat duurt wel even....
En dan zal het me toch niet gebeuren hè....
Jawel.... het gebeurt....
Motor uit en een A ik beeld plus elders op het dashboard eco.....
Het kleine paarse mormel laat me dus nu al in de steek... en shit het stoplicht verandert in een verkeerslicht... en springt op groen...
Heb ik dat... motor uit en ik moet wegrijden...
Het zweet breekt je toch aan alle kanten uit...
Ik zal me toch hier op dit drukke kruispunt niet nu al met een kapotte motor of lege accu staan...
Ik vloek de paarse tuinkabouter met mijn gevoelsgedachten al helemaal stijf terwijl ik met mijn verstandsgedeelte, mijn hersens rustig toespreek ....
Rustig blijven nu.... en straks die tuinkabouter zo'n rot schop verkopen zodat hij beland daar waar hij hoort.... in de Julianatoren in Apeldoorn naast het spookslot voor mijn part...
Maar nu rustig blijven...
Ik druk dus rustig de koppeling in......
Ik druk dus rustig de koppeling in zeg ik.....
En wat denk je...
Ik voel een schokje ... en wroem... motor aan....
Vanzelf....
Zonder het gaspedaal nog maar aangeraakt te hebben...
En de A verdwijnt...
En de eco verdwijnt....
En ineens stopt er een tellertje met tellen... en geeft de kilometerstand weer aan...
Ik kan gewoon weer doorrijden...
Maak me gek...
Dit zal toch niet....
Dit zal toch niet zo'n auto zijn die....
Volgende stoplicht....
Zelfde ritueel...

In z'n vrij zetten en.....
Ja hoor... motor uit...A aan... eco aan... tellertje loopt....
Stoplicht groen...
Koppeling in...
Schokje en wroem.....
Schiet mij maar lek...
Maar volgens mij is dit zo'n milieubewuste dwerg die bij elk stopje in z'n vrij vanzelf uitgaat....
Zoals die auto's die ik wel eens naast m'n micraatje had staan...
En nu heb ik er zelf zo eentje....
Bij het winkelcentrum nog eens proberen....
Jawel hoor....
Dit is zo'n milieu-activistisch kruiwagentje....
Heb ik dat....

Nou ja... hoe het ook zij.... het is wel een kruiwagen vol verrassingen..... wees eerlijk....!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten