woensdag 17 februari 2021

17 februari 2021


Dag van:
 Hmzzzzz....
Elke dag kijk ik nu op sites naar auto's....
Gewoon om aan het idee te wennen...
Elke dag pak ik iets uit mijn Milka micraatje om hem leeg te maken...
Soms is dat alleen een tas of een paraplu....
Noem het theatraal.... noem het emo.... van mij mag je.... maar zo werkt dat denk ik voor mij toch het beste....
Maar laat ik nou dat hoopvol bijgeloof van weer een Nissan bekrachtigd willen zien...
Ik Google dus op meest betrouwbare auto's...
En al wat ik zie.... of eigenijk niet zie... is mijn Nissannetje.....
Honda op 1 en Toyota op 2....
Krijg nou wat....
Nissan staat er gelukkig wel bij... ergens in de onderste regionen van betrouwbaar... maar niet zoals ik dacht torenhoog bovenaan....
Zou ik nu mijn zoekfunctie moeten uitbreiden...
Och help, die auto perikelen ook...

Gelukkig is er nog zoiets als tijdsverschil...
Tijdsverschil...????.
Ja tijdsverschil dus....
Nu kan ik in ieder geval mijn gedachten verzetten met het kijken naar de laatste kwart finale van de dag van de Australian Open...
Nadal tegen Tsitsipas....
En raadt eens voor wie we zijn...

Die pracht ogige Griek Tsitsipas natuurlijk....
Ooooooh je dacht omdat hij een Griek is....?
Of om zijn mooie ogen....?
Nee joh..... (nou ja óók en beetje misschien).... we zijn voor Tsitsipas omdat als Nadal wint, hij onze held Federer in Grand Slam titels voorbij streeft...
En dat kan natuurlijk niet....
Daarbij heeft Tsitsipas ook Federer als held en een beetje zijn stijl overgenomen....
En raadt nou nog eens...
Wie heeft er gewonnen....?
Jaaaaaaa Tsitsipas....!!!!
Dag Nadal....!!!!!

Maar tja.... tijdsverschil betekent ook dat ze daar nu naar bed gaan....
Zit ik dan weer met mijn auto perikelen....
Komt er weer een volgend probleem bij...
Rij ik voor een bezichtiging helemaal naar Biddinghuizen.... naar Rotterdam.... naar Lelystad of Lopik.... of heb ik geen zin om misschien voor niks zover te rijden en rij ik liever voor niks naar dichterbij... Apeldoorn .... Nijmegen... of Deventer wellicht....?
Heel Nederland staat vol met tweedehands Nissans lijkt het wel...
En moet ik daar dan twee keer naartoe of kan ik zo'n auto meteen meenemen... en de mijne.... snik snik... nee niet aan denken... achterlaten....
Ja ik weet het.... ik doe dramatisch...

En het is maar een auto....
Maar een auto betekent veel voor mij...
Auto betekent VRIJHEID....!
Gaan en staan waar ik wil...
Weg kunnen als dat moet....
Weet je dat ik nooit met mijn ex mee reed...
Hij mocht bij mij in de auto... maar ik nooit bij hem...
Willem was de eerste bij wie ik in de auto stapte.... en mijn autootje thuis achterliet...
Idioot hè.... maar zo is het wel....
Ik moet altijd weg kunnen.... dát gevoel.....
En van Willem weet ik altijd dat hij me terug zal brengen daar naar wat ik heen wil....
Ik weet ook nog goed dat ik één keer .... één keertje maar.....bij een goede vriend in de auto stapte... heerlijk een dag rond toeren... leuke plaatsen bekijken.... en bij zijn huis nog een afzakkertje....
Dat kon best ook al moest hij me nog terugrijden....
Maar hij werd moe... viel ik slaap.... en wakker kreeg ik hem niet...
Dat is de enige keer die ik me kan herinneren dat ik écht in paniek raakte....
Wat heb ik geijsbeert in die kamer....
Mezelf rustig proberend te houden...
Tot ik in een vlaag van terugkerend verstand een taxi belde....
Ik heb die voordeur achter me dicht geknikkerd, ben naar buiten gerend..... heb in het pikkedonker op die taxi gewacht.... en ben nooit meer daar geweest.... goede vriend was niet langer goede vriend....

En een en ander zal heus wel een oorzaak hebben.... bespaar me... ik wil er niet naar op zoek...
Ik vind die hang naar vrijheid wel lekker....
Aldus..... het andere auto kopen drama zal nog wel een paar keer in mijn blog terugkeren....

De avond vulde zich echter met weer een drama...
Feyenoord verloor en is zijn plek in de halve finale kwijt...
Dacht Willem "we zijn er... we hebben hem..." na 3-1....
Scoort Heerenveen er nog even drie doelpunten achteraan.... terwijl Feyenoord met 10 spelers verder mocht....
Oei... au.... het: "hier ben ik goed ziek van Wampie" heb ik na twee handen vol tellen, niet meer bij kunnen houden....
Maar hij was er dus goed ziek van....
En daar zijn geen vaccinaties voor....

Verder bekroop me ineens,  na het journaal,  zo'n ienemienie beangstigend gevoel toen ik hoorde over 8.5 miljard dat naar het onderwijs gaat als steunpakket...
Nee, begrijp me niet verkeerd...ik gun het ze enorm met al die rare corona aanpassingen....
Maar 8.5 miljard.....
Na al die miljarden aan steunpakketten die er al zijn uitgegeven.... plus de terugbetaling aan de toeslagenwet slachtoffers....
Waar komt dat geld vandaan....????
Hoeveel kan een minister van financiën bij elkaar sparen zeg...
Nou niet dus...
We hebben dus een staatsschuld....
En van mijn moeder leerde ik altijd dat je vooral moest zorgen dat je nóóit schulden had.....
Enfin... ik denk ik zoek het maar weer eens op hoor het zit en leg het even uit...
Nou vergeet het maar... ik ben erg slecht in cijfertjes... maar we lenen dat dus....
Net als alle andere landen...
We lenen dat van de Europese unie....
Er is ook iets met garantiefonds en laagste rente... en spreiding van 43 jaar... en nog veel meer waar ik niks van snap... maar het zit goed dus... we hoeven ons geen zorgen te maken....
Wel overigens volgens mijn moeders opvoeding... maar niet volgens de politiek.....
Ik weet even niet meer wie ik nou beter kan volgen... mijn moeder zaliger of Wopke....


Het leukste nieuws komt wel van Bengel....
Ja het is even je gedachten de geheel ander kant opsturen... ik weet het... maar ik spring graag van de hak op de tak.....
Sinds twee jaar... sinds tante Bets dus in huis is.... sprong Bengel weer bij me op bed en kwam daar een holletje graven om te slapen...
Mijn hart maakte een sprongetje...
Twee jaar lang heeft ze mij gestraft voor het feit dat er een tweede kat in huis kwam....
Maanden heeft ze me genegeerd....
Na maanden mocht ik haar weer aaien...
Na nog meer maanden oppakken...
Toen ze zo ziek was mocht ik haar naar het ziekenhuis begeleiden...
Maar spinnen... kopjes geven... op schoot komen... nee dat was er niet meer bij....
En s avonds gezellig op bed springen voor een laatste lekkernij en een knuffel al helemaal niet meer...
Willem werd in.... ik was uit....
Maar vanmorgen was ze daar dan weer....
Na twee jaar....
Dralend om het doosje waar het lekkers in zit.... en met een grote sprong op bed om daar in een holletje te gaan liggen slapen....
Totdat Willem kwam....
Toen vleide ze haar kopje weer tegen zijn kin en bleef maar om zijn benen rondjes draaien toen hij weer weg liep....
(Het zou kunnen dat je nu tussen de woorden door de jaloezie proeft)....
Maar goed... het begin is er weer....

Oh... en mijn zoon schreef nog een artikel over de oplichtingspraktijken van dat pakketje wat ik het gister over had....

Oh ja... en Willem liep vanaf weer eens met de

buurman...
Kwamen ze toch net tegen het einde van de wandeling een oude man in een sloot tegen...
En mooi niet dat die man er nog uit te krijgen was....
Muurvast zat hij... in de modder....
Wie er ook kwam helpen aan omstanders hij zat vast....
Nieuwe heup... van de fiets gevallen... in de sloot terecht gekomen... etc...
Politie erbij... brandweer erbij.... ambulance erbij....
En uiteindelijk is het de brandweer gelukt de man te bevrijden uit zijn benarde modderpositie...
Willem goed onder de indruk.....
"Zo mooi Wampie dat zoveel hulpdiensten voor één mens...... " nou ja dat dus....
En hij zou er een gedicht over gaan schrijven...
Tuurlijk Willem....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten