zondag 21 februari 2021

21 februari 2021


 Dag van:
Ik vind vandaag altijd een lastige dag...
Nou heeft Borre er een prachtige glans overheen gegooid door op deze dag geboren te worden.... en wel drie jaar geleden al... maar toch....
Het is de dag dat mijn ex er meerdere levens op bleek na te houden... en dat ontdekte de kinderen...
Traumatischer kan je het niet hebben...
Nou was het al een bewerkelijk huwelijk maar dit hadden we toch niet gedacht....
Het werd dus het begin van het einde dat uiteindelijk door veel gedoe nog twee jaar op zich liet wachten....
De datum wil maar niet uit mijn geheugen slijten...
Niet dat het zeer doet.... eigenijk helemaal niet meer.... want ik voel er weinig bij... maar die datum.... ja, die blijft maar hangen...

Gelukkig zet ik me er 's morgens weer snel overheen....
Het is tenslotte Borre's verjaardag...

Wie had dat gedacht toen we ontdekten dat hij die rare kraakbeen afbrokkel ziekte bleek te hebben...
En al is het met dagelijks medicijnen... hij doet het toch maar goed die lobbes....

Goh, denkt Borre vandaag als we allemaal gezellig buiten zitten op en rond de schommelbank.... laat ik eens in het water vallen op mijn verjaardag...
En ja hoor... we zien hem zo mis stappen en plons daar gaat ie...
Hij kijkt eens om zich heen... ontdekt dat hij een verdieping lager staat en natte poten heeft maar raakt niet in paniek...
Hij haalt het alleen in zijn hoofd om bij de buurman weer op de vlonder te kruipen...
En    daar     is    de    buurman    niet    blij    mee.....
En de buurvrouw al helemaal niet...
Gillend naar binnen... deur op slot....
Tja...
We kunnen Borre moeilijk terug laten gooien in het water... dus zegt Willem gedecideerd "Ik kom eraan"....
(Dit is niet Borre maar Blitz in de beek)

Oh... en als ik er dan aan denk dat voor door dat glimmend gepoetste huis moet met zijn modderpoten....
De buurvrouw krijgt een hartverzakking....
Willem komt terug..."handdoeken" zegt hij...."En snel"....
Ik roetsj de trap op en met handdoeken er weer af....
"Eentje maar" zegt Willem...
Huh... hij zei toch duidelijk handdoekEN.... meervoud dus....
En met één handdoeken krijg je een lijf als dat Borre heeft niet schoon....
Maar daar komt hij al aan... met Borre in zijn kielzog... alsof er niks gebeurd is....
De jarige sukkel.....

Van....
Ik heb die al app dus nu...
"Ommetje".....
Ik hype mee....

Elke dag een ommetje en mijn brein gaat als een nieuwe.... beloven ze...
En weet je wat.... ik laad die andere app ook...
"Samen gezond"....
Mag ik je adviseren.... 
De Ommetje app is eenvoudiger...
Maar als je er iets aan over wil houden dan moet je die andere nemen...
Ik hou het lekker bij Ommetje....
Mijn gezondheid optimaliseren is immers al een cadeautje op zich...
We gaan dus heerlijk aan de wandel...
Camera op mijn buik....
Vandaag wil ik vogeltjes fotograferen...
Kijk daar....
Waarom doet die camera niks...?
Batterij op?....
Kan niet... ik heb hem gisteren nog in de lader gestopt...
Oeps... en vergeten eruit te halen dus....


Ja sorry... mijn hoofd is er niet helemaal bij...
Leerling op IC van het ziekenhuis opgenomen....
Best hachelijk...
En Willems vriend waar hij samen mee optreed, Willem de fluit en hij met dans,  ligt met zeer zeer ernstige corona bijwerkingen op de IC van datzelfde ziekenhuis....
Het is niet mijn dag vandaag geloof ik...
En ook het schrijven lukt niet zoals ik het wil...
Mijn gedachten dwalen teveel....

Morgen weer een dag....
Vanaf morgen ga ik echt met mijn paarse tuinkabouter naar het werk....
Ik zal hem de stropdas besparen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten