zaterdag 18 december 2021

18 december 2021


Dag van:
Zo halverwege de ochtend voel je de bui al hangen...
De geruchten over een harde lockdown zijn niet van de lucht....

Ik probeer mijn rot gevoel nog tegen te gaan en begin met opruimen...
Opruimen leegt mijn hoofd...
Stapels en stapels opgehoopte post met open gescheurde enveloppen zoek ik uit...
Schoolmateriaal van twee jaar geleden.... kan weg... polissen van drie jaar geleden... ook weg...
Reclamefolders... héél gauw weg...
Oude verjaardags- en kerstkaarten... je kunt ze niet eeuwig bewaren...
Nou ja.... de liefste en mooiste wel natuurlijk...
Twee gemiste bevolkingsonderzoeken.... de donor registers...... bewaren maar....
Zo... de kast is weer netjes...
Wat te denken van een Perzisch tapijtje op de tafel..
Hè ja... gezellig...
Theepotje, plantje, kaarsje erop.... het wordt een heuse oma inrichting ....
Ramen, deuren, plinten, vensterbanken, aanrecht schoon....
Missie keuken geslaagd....

Maar zodra luister je dan weer radio of kijk je tv of je

valt weer terug in dat rot gevoel....
Ik pak mijn breiwerk maar weer op...
Even wat anders dan haken....
En wat een geluk dat alles lukt...
Mijn eerste rondbreinaald project lijkt een succes te worden...

Maar zodra leg je het even naast je neer of daar komt dat pokke gevoel weer...
Ik ben er zowaar misselijk van...


Willem komt thuis...
Hele verhalen over het opgenomen kerstspel...
En hij gaat weer.... uit eten... nog voor Babeth haar verjaardag...
Nu kan het nog... één dagje....

Laat ik de vogels buiten naar gaan verwennen...
Er ligt nog de wereld aan lekkers voor mijn gevleugelde vriendjes...
En als ze zo in de boom zitten te peuzelen dan heb ik weer iets om van te genieten...
Kijk nou.. dat roodborstje...!!!!
Maar ach... als ik de katten naar buiten laat, is het weer gedaan met de vogelpret....
Die zie je voorlopig even niet meer...
En hup daar is dat naargeestige gevoel weer....

Zeven uur zitten we er klaar voor...

En dat wat je wist wordt enkel nog bevestigd.... Nederland gaat weer op slot....

Witte zwanen, zwarte zwanen
Wie gaat er mee naar Nederland varen
Nederland is gesloten
Het omicron is uitgebroken
Is er ook een viroloog in 't land
Die Nederland weer helen kan....

Zelfs het mooie verhaal van Scrooge, live vanuit Leeuwarden.... en het feit dat Willem en ik maar weer donateur worden.. nu van "st. kinderhulp",  helpt niet mee om mijn depressief tij te keren

Mistroostig... moedeloos.... naargeestig....

terneergeslagen.... uit het lood.... en alle superlatieven of spreekwoordgezegdes doen recht aan mijn gevoel...
Blèg.... hier had ik even helemaal geen zin in....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten