donderdag 2 december 2021

2 december 2021


Dag van:
 Nou dahaaag....
"Ja dahaaag...
Doe voorzichtig..."
Ja, jij ook....
Fijne dag...
"Jij ook...."

Euh... hallo...
"Hallo...?"....
Ja m'n auto start niet....
"Je auto start niet?"....
Dat zeg ik...
"Je maakt een grapje"....
Nee, duhhhhh daarover zal ik een grapje maken...!
Ik ga nu de wegenwacht bellen...

Nou,  vergeet dat bellen maar...
Er valt niets meer te bellen ....
Niet je zenuwachtige stem meer laten horen....
Niet vertellen dat je in de kou staat en je auto niet wil starten en dat je toch écht naar je werk moet omdat daar een klas kindertjes wacht.... en dat je nee je lichten hebt laten branden....
Maar niks van dat al...
Je krijgt een menu te horen....
Een menu van een behoorlijk drie sterren restaurant zeg maar met minstens vijf gangen...
Tenminste ik kwam tot vijf....
Ik had namelijk de mazzel dat ik steeds direct de 1 kon intoetsen.....
Vijf maal een 1 maar liefst....

En dán hoop je dus die stem te horen...
Maar...neeeeeej..... je krijgt een SMS met een link....
En als je op die link klikt dan kan je je wegenwachter volgen...
Ik bedoel ..... je ergeren dat die man alle stoplichten tegen het en rijdt als een slak....

Maar goed.... dan komt hij dus...

Aangezien ik Willem al gesommeerd had zijn auto weg te zetten kon de gele bus mooi naast mijn Peugeottertje parkeren...
Hij zet hem al schuin neer....
Gaat er zeker vanuit dat hij met twee startkabeltjes er wel komt....

Na een welgemeend goedemorgen neemt hij mijn sleutels over, opent het portier en steekt de sleutel in het contact....
Wroemmmmmm zegt mijn motor....
Wat krijgen we nu, zeggen mijn ogen....
De man lacht.... niks aan het handje mevrouw...
Willem staat ernaast en begint te lachen... hard te lachen....
En dan dus.....
Dan die dat vreselijke "wij mannen onder elkaar"....
"Je moet bij deze Peugeot ook eerst de koppeling intrappen als je wil starten...."
"U heeft vast het rempedaal ingedrukt..."
Wat nou rempedaal sukkels.... die kan je niet eens intrappen want die geeft niet mee...
En ik trap toch niet vier keer het rempedaal in SUKKELS KLOJO'S ....
Ik rij al bijna een jaar in deze auto... heb in totaal zo'n 43 jaar mijn rijbewijs..
Ach mevrouw het is nog vroeg hè.....
Wat nou vroeg... ik ben misschien al langer wakker dan jij ....
Oh wat hebben die mannen een schik...
"Nou schat ik weet nu niet meer of ik nog wel met je wil trouwen hoor.... een vrouw die niet kan rijden...."
Hahahaha wat een mannenLOL....

De mannen lachen nog na... ik sjees naar school...
Zoek het maar uit met z'n tweeën....
Ik rij de straat uit.... klok doet het niet... radio gaat niet aan.... er knippert een geel lampje... er knippert een rood lampje... zie je nou wel... er is wél iets mis....
Ik draai verderop de auto weer om terug naar de comedytrain standup comediens te rijden... wat denk je... geen wegenwacht maar wegenweg.....
Waar is die man zo snel gebleven.  ...?

Dan toch maar naar school... maar mijn woede stijgt met de kilometer....
Zout op met je rempedaal.... er is iets met de boordcomputer... wat ik je brom....
In ieder geval iets met de sensoren....
Ik ben misschien geen wegenwacht maar ik ben ook niet dom.....!!


Natuurlijk staat bij school alles vol en ik kom niet tussen het gekrioel van de busjes heen.....
Het maakt me nog bozer....
Eindelijk plek... ik storm stamp de school in... de gang door... de klas in... en bel Willem....
De kinderen kijken me aan of ze me in Keulen nog horen donderen....
En wat doet Willem......?????
Die lacht.... die buldert...... "nee hoor schat het is echt je rempedaal geweest".....

Oh oooooooohhhhh grrrrrrrr wat kunnen mannen toch stom vervelend zijn....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten