donderdag 23 december 2021

23 december 2021


Dag van:
 Ik stel het zo lang mogelijk uit...
Gelukkig eerst nog een online vergadering.... een online overleg.... en een online chat met de Kinderbescherming...
Wat betreft dat laatste: die vrouw komt op mijn lijstje oudejaarsoverdenkingen 2021.... bovenaan met stip...
Verreweg de leukste nieuwe mens die ik dit jaar tegenkwam....

Maar goed... dan móét ik toch echt boodschappen gaan doen...
Neeeej niet voor eerste kerstdag....
Ik ben immers met Willem bij mijn dochter uitgenodigd, want.... twee naar vier mensen mag wel.... andersom niet....
Of mocht het met de kerst nou weer wel....?

Neej ook niet voor tweede kerstdag.... maar, toen ik de openingstijden van de supermarkt zag had ik zoiets van 'je bent toch gek als je nu in deze onwerkelijke pestdrukte kerstinkopen gaat doen terwijl je dat ook op de feestdag zelfs kan doen terwijl al die huisvrouwen hun vette vastgekleefde gepermanente kerstkrullen van hun voorhoofd blazen in hun keukens vol potten en pannen op het vuur....

Maar het heeft geen nut beste burgerbloglezers....

Ik had net zo goed wél alle inkopen kunnen doen want in een onwerkelijk lange wachtrij voor de gewone of de snelscankassa,  sta ik toch wel....
En geloof me...... niet dat er ook maar iemand in deze feestelijke staat van ontbinding is, die je voor laat gaan met je armzalige kippenpoten, sla en krieltjes.....
Oké... oké... en een fles groene siroop....

Ik heb dus tijd genoeg om de mensen voor, achter en naast mij én hun volgeladen karretjes te observeren...
Nou heb je dat soms wel eens, dat je een naam niet bij iemand vindt passen of hun hond....
Vandaag concentreer ik mij op het individu of stelletje achter de kar en hun voedsel erin...

Zo had ik bijvoorbeeld dat stel voor mij toch heus macrobiotisch ingeschat.....
Maar nee.... de kerst van deze mensen zal bestaan uit frituur voedsel.... en chips....
Niet eens het vetarme spul voor in de airfryer want er staan twee flessen frituurolie onderin....
"Heppie wel an  maaienaise gedach".... vraagt manlief...
En dat heeft ze....

De vrouw naast me, ja... dat kan niet missen.... prachtig zwart opgestoken kapsel..... keurige jurk met enkellaarsjes die ik niet kan betalen....
Ze heeft waarschijnlijk eerst ook boodschappen bij delicatessenwinkels gedaan hoor... maar ach... de tapas van de Jumbo mogen er ook zijn dacht ze vast....
Karretje vol tapas dus.... en nootjes van de betere soort....
Bovenop de spulletjes ligt zo'n woonmagazin..... iets over inrichting....


Achter me jengelen wat kinderen....
"Mama ik moet plassen"....
Maar mama is druk het andere kind terug te sturen om de, op eigen initiatief,  gepakte snoepjes terug te laten leggen..... ook gepaard gaande met gejengel....
Mama laat zien dat ze heus wel aan snoep gedacht heeft.... ze pakt de doos kerstzoenen uit de kar....
"Die lust ik niet"...
"Jawel die heb je laatst ook gehad"....
En daar gaan we.... welles nietes....
Mama heeft überhaupt een kinderrijk kerstmenu....
Vier blikken knakworstjes en twee zakken patat...
De wereld aan flesjes limonade,  ijsjes en bifi worstjes...
Ik ben razend benieuwd wat ze zelf eten maar behalve wat ragoutbakjes kan ik niks volwassens ontdekken tussen de kriskras erin gemikte boodschappen....

Dan ben ik aan de beurt bij de scankassa..
En ja hoor... wacht op een medewerker.....steekproef...
En ja hoor.... weer wachten op een medewerker.... dit keer om te kijken of ik echt boven de 18 ben....
Dan krijg je tegenwoordig als je alcohol koopt...

En dan thuiskomen en Willem horen zeggen "morgen gaan we kerstinkopen doen hoor....
Oh ja... en ik heb dat laatste fijne gladde porselein bord laten vallen en ik ga echt niet eten van dat aardewerk bord..."

Willem... iets met lockdown misschien...?

"Kan je niet iets bestellen dan online... zoiets van voor 23.00 uur besteld, morgen bezorgd?"....
Willem... alsof ze, in deze tijd, zich aan die afspraak houden....
Dus kijk ik of klik en collect alweer bestaat...
En dat doet het...
Bij de action 27 december ophalen... bij ikea 28 december.... en hè hè... morgen Blokker bellen en twee uur later ophalen....
Morgen dus maar op het to do lijstje erbij proppen....

Normaliter zou ik morgen gewerkt hebben...

Ik merk dat ik aardig de kluts begin kwijt te raken...
De wereld staat weer eens op z'n kop....
Boosters regelen... online onderwijs voorbereiden, of nee... dat heet tegenwoordig hybride onderwijs hoorde ik in de online vergadering..... nog ééééén verslag van de studie inleveren en de evaluatie van de OPP's moeten af zijn vóór 21 januari .... klik en collect weer onder de knie krijgen.... filmpjes opnemen voor Willems online diensten....
Babeth met een niet te volgen schema de kerstvakantie hier (ik slaap dan hier en dan daar en dan weer hier.... ik werk dan en dan niet bij de supermarkt.... ik help mee met boosterprikken zetten kun je me brengen om 6 uur 's morgens)...
Mijn eigen kinderen mogelijk toch niet naar Eurodisney want Disney cancelled de nieuwjaarsfeesten... dus verdrietig...
De andere kleinkinderen die oma ook willen zien in de vakantie...
En ik moet nog naar die vriendin in Zeeland...
Sinds de airfryer hier in huis zijn intrede heeft gedaan eet ik dan wel geen loempia maar wel zo goed als elke avond kippenpoten.... want Wampie.......!!!!!!!!!.....
En m'n kaak en de wond in mijn mond doen zeer.....
IK WIL NIET MEEEEEEER!!!!!....

Gezocht: een onderduikadres....!!!!!


1 opmerking: