vrijdag 31 december 2021

31 december 2021


Dag van:
 "Jij wou nog wel een ronde eettafel" antwoord Willem als ik zeg dat ik ruimte tekort kom......
Drie schalen oliebollen en één schaal rozijnenbollen,  een schaal appelbeignets, drie schalen salades....
Oeps.. en een tulband....
Maar écht het begon anders....

Ik zei nog: dit jaar maak ik niet zoveel hoor Willem....
We zijn maar met z'n tweetjes....
Babeth gaat naar vriendinnen,  de buren komen toch waarschijnlijk dit keer pas na twaalven....
En heus....
Anderhalve kilo aardappelen maar... en twee potten rode bieten,  rijst voor de Griekse salade (1 pak maar) en in plaats van zoals elk jaar vier pakken oliebollenmix, maar twee....
Verder drie appels en een pak appelbeignetmix....
Nou ja.... en voor "je weet maar nooit" nog wat schaaltjes tapas en twee zakjes partymix zoutjes...

Gisteren al begonnen met voorbereidingen....

aardappels en rijst koken... augurkjes, vlees, uitjes, olijven, kappertjes, appel in kleine stukjes en feta....
Ik schoot zover op dat de salade af waren, alleen nog niet opgemaakt...
En eerlijk waar, mijn dochter en schoonzoon die vanmorgen naar Parijs vertrokken, zijn zelfs nog 's avonds langsgekomen om mama's traditie salade voor een deel mee te nemen....

En daar sta ik dan vandaag... drie schalen salade toch nog...
En die twee pakken mix voor oliebollen en die ene mix voor appelbeignets, werden ook nog eens vijf schalen bollen cq beignets....

Geen wonder dat Willem rond één uur of zeven al behoorlijk last van "Ik heb teveel en van alles door elkaar gegeten en heb nu zo'n opgeblazen maagpijn gevoel...." heeft.....
Tja.. en ik heb aan veel gedacht... maar niet aan rennies....

Neem een Metaxa (Griekse cognac) Willem... dat helpt altijd...
En inderdaad... het lijkt wel of Hippocrates zelfs nog heeft gedacht aan medicatie in zijn godendrankjes.... De maagpijn zakt....
En Willem eet door....
Tussen Matthijs Encore door.....
Tussen het fluiten door.... want de top 2000 de laatste uurtjes aan betekent alleen maar mooie mee fluit muziek....


Willem neemt langzaam en weemoedig afscheid van 2021...
Hij kan dat zo heerlijk theatraal....
En langzamerhand verwelkomt hij het jaar 2022....
"We gaan trouwen Wampie..."
Goh Willem... wat een nieuws!!....
"En morgen gaan we de voorbereidingen doornemen..."
Is goed Willem....
"We beginnen bij de muziek die gespeeld moet worden..."
Ja hoor Willem....
"En ik wil de kleur van je jurk weten want anders kan ik mijn kleren niet matchen met jou...."
Lockdown Willem... ik kan geen stof kopen....
"Maar we gaan wel trouwen hoor!"...
Dat gaan we zeker....

En hup Willem heeft zijn fluit alweer in de vingers en ik galm mee....
"Kom we gaan dansen"....
En zo gaan we samen swingend door de kamer... de honden op onze hielen... de katten onder de bank....
Geloof maar niet dat deze twee oudjes onderuitgezakt voor de tv het oudjaar uitzitten...
Dat zit deze bijna bejaardjes niet in hun aardjes....
Zelfs met de luchtgitaren tijdens Radar Love kunnen we overweg....

"Best leuk zo met z'n tweetjes eigenijk hè "....

Tjonge, nou... dat gevoel heb ik nou eigenijk altijd wel lieve Willem....
"Zou jij verliefd op iemand anders kunnen worden?"...
Oh... vast wel... maar dat wil ik helemaal niet....
"Ook niet als dat gevoel je overmand?"...
Nee!...... zelfs dan niet Willem... want dan zou ik altijd aan jou denken... en hoe fijn we het hebben....
"Dus je blijft altijd bij me?"....
Geloof dat maar... VOOR ALTIJD!!!......
"Gelukkig maar"....

En dan tellen we, terwijl Bohemian Rhapsody klinkt,  af....10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1....kusssssssssss

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten