vrijdag 3 december 2021

3 december 2021


Dag van:
Het is geen wonder dat ik vanavond compleet munt de laatste stappen zet ... en wel naar mijn bed....
Twee weken fulltime gewerkt..... twee Sinterklaasjournaals gevolgd; die op tv en die van onze eigen school... plus het NOS journaal... dat maakt drie....
Ik ben op de hoogte van de laatste Covid cijfers en de drukte in de ziekenhuizen.... ik ben op de hoogte van het feit dat op mysterieuze wijze alle klokken in school verdwijnen en alles wat betreft roosters daardoor in het honderd loopt... en ik ben op de hoogte van het feit dat Ozosnel verdween,  Sint nergens te vinden was en dat verrekte pakjesruim op de stoomboot niet open kan omdat pietje smeerpoets de sleutel op de tafel liet liggen en de deur achter zich dicht deed....
Maar dat laatste snap ik echt niet ....
Mijn klas ligt vol met cadeautjes... en ons huis vult en vult zich ermee.....
Hoezo pakjesruim dicht....?
Ik kan m'n kont niet meer keren van de rondslingerende presentjes of breek m'n nek er haast over.  ..
En alles moet ingepakt... gedichten erbij...
Daarbij merk ik... na je zestigste kun je niet meer als tegelijk....
Dat denk je wel... maar dat lukt je dus niet....

Enfin... sint op school verloopt rustig....

Na enig gepruts met de intercom klinken zelfs sinterklaasliedjes door de hele school ...
Voordat de kinderen er zijn liedjes voor volwassenen maar zodra de kinderen binnendruppelen de traditionele sinterklaasnummers...
Nou ja .... traditioneel... Tegenwoordig zijn de teksten behoorlijk aangepast....
Er staat geen knecht meer te lachen op het dek..... pepernoten worden niet meer gestrooid.... en Piet is niet meer zwart....
Oh ja.. en de kaatsenballen in een net bestaan ook niet meer...
Sinterklaas trouwens zelf gelukkig nog wel...
Die heeft het eeuwige leven zullen we maar zeggen....
Mijn klas is blij met hun cadeaus....
De knutsels zijn van de ramen... de verftekening ook....
En thuis wacht de volgende klus...
Met een beetje geluk zou ik ook nog kunnen douchen vanavond...


Nou... vergeet het maar ...
Ik ben net thuis... na een batterij aan boodschappen want de gister jarige Babeth wil pannenkoeken en haar vriendinnetje eet mee......
Ik doe mijn ogen even dicht..... mijn kop koffie staat naast me koud te worden of....... daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt ....
Staat me daar notabene Sinterklaas met twee pieten in de kamer.....
'T is heus.....
Ze komen even pauze houden bij ons...
Willem is verguld met het hoge bezoek....
Gelukkig herken ik Piet... die helemaal geen Piet heet maar Daniel.....
En gelukkig ben ik wel weer zo wakker dat ik eraan denk ook nog onze enige gelovige in de familie te videobellen; Luna....
Ze is helemaal onder de indruk van het feit dat Sint zomaar bij ons is en daar alle cadeautjes voor hen heen bracht.... en dat Piet met haar videobelt....
Dat maak je niet elke dag mee natuurlijk....

Sint en zijn pieten houden lang pauze... 

Pas om half zeven kom ik aan pannenkoeken bakken toe...
Twee pakken meel...4 eieren... melk en water...
En om kwart voor acht staan alle pannenkoeken op tafel...
Daar gaat m'n douche...

Nu nog,  na gisteren al 48 cadeautjes voor Jan en alleman te hebben ingepakt,  de surprises.....
Willem had deze week geen tijd (duh.... ik wel soms?)...
Ik waag me dus aan twee surprises...
En aangezien oma Sint altijd een thema heeft .. en dat dit keer een stoomboot is omdat dat ruim dicht zit en er meer pakjesboten uit Spanje moeten komen,  moeten er twee boten gemaakt worden....!
Wat een klus... wat een karwei....
Een varende speelzaal boot en een Spaarnse  woonboot....
Haarlem ligt tenslotte aan het Spaarne.....
Willem speelt ondertussen met de meiden het spel Kezen..... leuk feestje hè Babeth....!


Om half twaalf kan ik echt niet meer...
Maar de surprises zijn af... De cadeautjes voor de andere kinderen in Didam ingepakt...
Ik heb het gered ....
"Je hebt een ijzersterke wil" zegt Willem als ik naar boven strompel...
Ja Willem, dat klopt... daar zou ik eigenijk wat minder van moeten hebben  ..
Trusten....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten