donderdag 30 december 2021

30 december 2021


Dag van:
 Ja hoor.... het is weer zover...
De tijd van het jaar...
De jaarhoroscopen stromen binnen....
Soms denk ik wel eens "Wat doe ik toch dat al die ongewenste mail in mijn postvak terecht komt"....
Maar ach,  ik zal vast de enige op de wereld niet zijn die dat overkomt....

Vroeger... oh ja vroeger als tiener en vaste lezer van het meisjesblad Tina, Muziek Expres en Pop Foto,  verslond ik die horoscopen....
Het zou mij niet overkomen dat ik die liefde van de maand zomaar voorbij zou lopen of dat zakgeld verkeerd zou uitgeven....
Ik geloof niet dat er horoscopen in de Bobo stonden, dus het moet inderdaad op tienerleeftijd zijn geweest dat ik me in die dingen ging verdiepen...
Nou ja.... verdiepen is een groot woord natuurlijk.... een tienermeisje verdiept zich niet, die verliest zich ergens in...
En ik kon me inderdaad wel verliezen in die horoscopen...
Het was in ieder geval de eerste bladzijde die opensloeg....
Wat voor ellende zou ik nu weer over me heen krijgen de komende week of zou het de gelukzaligste week van mijn leven worden...?

Tegenwoordig doe ik niet meer aan horoscopen...
Ik lees de bladen ook niet waar ze in staan... want in een haak of breiblad kom je die dingen echt niet tegen....
Stel je voor: de komende week zal uw leven averechts verlopen....u komt de verdraaide steek tegen... hoedt u voor de insteek en omslag.... degene die u treft is namelijk niet alleen de verdraaide maar ook de halve vaste die geneigd is wel eens een steekje te laten vallen.... en u kunt deze week beter minderen dan meerderen.... deze week wordt nog een hele toer......

Ik zou overigens de hints van deze cryptische handwerk

horoscoop wél begrijpen....

Enfin.... vroeger kwam ik natuurlijk die liefde van m'n leven tegen als de horoscoop dat vertelde... om te weten dat hij een maand later niet die liefde van m'n leven bleek.... en ook dat stond in de sterren...
Maar op het moment dat het er stond, zag ik op dat moment in ieder jongen die liefde van mijn leven...
En natuurlijk gaf ik mijn zakgeld niet aan verkeerde dingen uit...
Een gewaarschuwde tiener telt immers voor twee... alleen.... wat zijn verkeerde dingen...???
En dat akkefietje met mijn ouders waarover geschreven werd, herkende ik direct als zodanig...
Maar tja, had ik niet iedere week wel een akkefietje met hen als beginnend puber....

En dan net dat je op de leeftijd komt dat je maar enigzins zou begrijpen dat er iets niet klopt in die voorspellingen, dan lees je de tienerbladen niet meer.....

Toch heb ik later wel gedacht dat die sterren niet voor niets aan de hemel staan....
En zeker niet in een bepaalde formatie op de dag dat je geboren wordt...
Het zou toch wel teveel toeval zijn dat alle stieren Bourgondiërs zijn die van het leven genieten...
Ware het niet dat er bij de ram staat dat hij een levensgenieter is,  bij de schorpioen dat hij alles uit het leven haalt, en bij de leeuw dat hij het leven toejuicht....
Een goed lezer heeft de overeenkomsten snel door...
Maar toch.... helemaal onzinnig zal het vast niet zijn....


Ik mag graag naar de sterren kijken....
Vooral als we in Drenthe zijn...
De plek waarvan ik vind dat de meeste sterren aan de hemel staan en je ze helder ziet....
Het steelpannetje, de grote en kleine beer....
En het mooiste natuurlijk.... de vallende ster...
En laat ik nou juist als ik hem zie, niet weten wat ik wensen wil....
Altijd zeur ik wel over iets dat ik graag wil of wil hebben maar valt de ster naar beneden dan is de wensput in  mijn hoofd leeg....

En soms hè... soms moet je die horoscopen ook helemaal niet willen lezen....
Neem nou deze.... voor de maand januari... uit een van die mails....
Van alle sterrenbeelden van de Dierenriem kun je in januari het meest moeite hebben met de botsing tussen Saturnus en Uranus. Met Uranus in Stier laat je innerlijke rebel het luid van zich horen. Dat komt vooral naar voren in de werksfeer, waar het tot spanningen kan leiden
Nou, volgens mij staat die verrekte Uranus al een aardig tijdje te zieken boven me...
Bewaar me dat dit in januari en de rest van 2022 nog even doorgaat....
Daar ga ik me eens flink tegen verzetten....
Aha dus toch die rebel in mij...

Of deze dan:
Neptunus bevindt zich in de zone van vriendschap en maatschappelijke idealen. Dat kan ervoor zorgen dat je droomt van een ideale, utopische wereld, waarin geen kwaad meer bestaat. Alleen maar liefde.
Ja sorry hoor... maar wie droomt daar niet van....
En niet alleen in 2022......

Och en kijk.... daar gaan we al....
Wat je financiën betreft: geef in april je geld uit aan de dingen waar je van houdt, maar let in november op de kleintjes!
Nou weet ik niet hoor... maar jullie geven in november toch ook geld uit aan het alvast inkopen doen voor Sint en Kerst....?
Hou die centen rond die tijd maar eens in je portemonnee... 

Of wat te denken van deze slimme medisch goede raad

van de sterren...
Je bent heel sterk en kunt veel hebben. Maar je houdt ook nogal van een bourgondische levensstijl. Door gezond te eten – vooral minder suiker – en voldoende te bewegen, houd je de balans. Je bent niet bepaald een sportfanaat, maar gewoon fietsen en wandelen wil nog wel lukken.
Niet eerlijk dat rammen en steenbokken, leeuwen, maagden of kreeften lekker van de suiker mogen blijven snoepen en ik er weer vanaf moet blijven...
Mag ik nog blij zijn dat ik van hartige dingen houd...
Maar over minderen van zout met mijn hoge bloeddruk, daar hoor je ze niet over die sterren...

Ach.... er valt veel over te zeggen... zeker weer aan zo'n begin van een nieuw jaar blijkbaar....
En......als er geen waarheid in astrologie zit, dan zou niemand er aandacht aan schenken”, aldus Threes Brouwers (astrologe).....

Maar hee T(h)rees.... stel nou dat mijn stieren sterren eens vallende sterren zullen zijn.... besta ik dan ook niet meer....?????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten