zondag 5 december 2021

5 december 2021


Dag van:
Corona Sint.... en niet alleen kan ik er niet aan wennen dat het geen compleet familiefeest meer is, maar dat je er vooral daarom zo lang over doet vind ik wel een dingetje....
Vroeger was ik er gewoon in twee of drie keer vanaf...
School, de vriendenkliek en familie...
Nu is het school ... kinderen/collega's,  thuis,  2x de kinderen Haarlem/Didam... nou ja.. en de vriendenkliek hebben we dan maar verschoven omdat er door eerder genoemde feesten geen datum overbleef....
Plus niet te vergeten een rondje mensen die het minder breed hebben dan wij......
En voor je het weet ben je vier dagen feest verder....

Vandaag was Didam aan de beurt...

De überpübers..... wat een heerlijke meiden...!
Nou wordt half Didam zo'n beetje gerenoveerd en als ik denk in de straat van mijn kinderen te komen ben ik even helemaal de weg kwijt....
Niets is meer wat het was...
Het rijtje huizen dat er moet staan links,  is helemaal weg...
Het aangezicht van het rijtje waar mijn kinderen wonen,  ziet er compleet anders uit....
Ik twijfel zelfs of ik wel goed gereden ben.... maar weet eigenijk ook zeker dat ik dat deed....
Vreemde gewaarwording....
Maar als ik dan bijgekomen ben van de schok, kijk ik mijn ogen uit naar al dat moois wat in zo'n korte tijd gebouwd danwel gerenoveerd is....


Ook hier kan nu het feest beginnen...
Al zouden we dat niet vieren want deze jongedames willen graag het geld van de cadeautjes om straks tijdens het oudjaar's feest in Eurodisney dat geld uit te geven....
NewYears eve in Disney... wie wil dat nou niet meemaken....
Maar oma kon het niet laten en kocht voor de creatieve dames en kleinood aan creatieve spulletjes waar direct gebruik van werd gemaakt....

Dochter Jocelijne is druk met de garderobe voor de NewYears eve.....
Er hangt een werkelijk professionele gouden Belle sprookjesjurk aan een hanger in de kamer...
Zevenenveertig uur werk zit er al in....
Maar jongens.... dit kan zo op een praalwagen in de Disney optocht....
"Nou durf ik jouw trouwjurk ook wel aan mam" oppert ze zelfverzekerd....
En nou en of... dat geloof ik graag...

Knus op de bank zoeken we samen naar basis patronen waarop verder geborduurd kan worden naar eigen

ontwerp....
En......... ja hoor... dat basis patroon vinden we....
Nu nog een béétje van dit en een béétje van dat en het wordt precies zoals ik in gedachten had...
Nou ja..... een beetje anders... maar wel even zo mooi....
Al moeten we nu natuurlijk de stoffen nog uit gaan zoeken, want ik ben toch niet van de witte trouwjurken bij nader inzien......
Ik mag er dan in ten huwelijk gevraagd zijn misschien maar da's toch anders...

S avonds plof ik in de stoel...

Formule 1 met Max...
Willem naast zijn bakje marsepeinen aardappeltjes en ik naast mijn zoute stengels.... en twee Sinterklaas schuimpjes....
En ja hoor... de buurman op visite.....
Maar hij mag blijven.. hij is ook formule 1 fan....
Tandenknarsend kijken we de race....
Het commentaar is niet van de lucht...
Niet in de kamer en niet op de familie app...
Hadden ze ons maar stewards gemaakt.... niet alleen om Max hoor... maar om de ongelijkheid en oneerlijkheid van de straffen die uitgedeeld worden....


Ach ja.... sinterklaas zit er weer op....
We kunnen weer aftellen tot volgend jaar...
Op het journaal hoorde ik Femke Halsema vandaag zeggen dat we nooit van de corona afkomen en dat we daarom maar een denktank in Nederland moeten oprichten want nog jarenlang leven met crisismaatregelen kan echt niet...
Mag ik vast een ideetje in jullie denktank ideeënbus deponeren...?
Graag gewoon het sinterklaasfeest weer een compleet familiegebeuren.... dat scheelt mij heel wat kilometers en tijd... maar brengt vooral nog meer gezelligheid....!
Dag Sint.... tot volgend jaar....
Oh en vergeet u dan niet dat ik dan een naam erbij heb... mevrouw le Comte Lindeman.....
Al blijf ik voor intimi gewoon oma hoor....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten