zaterdag 11 februari 2023

11 februari 2023


Dag van:
Ik kreeg een doosje in mijn hand
Met een mooie thermometer
Maar oh wat was deez oma dom
Want nu weet ze wel beter
De meter gaf de koorts niet weer
Maar vertelde van wat ging komen
Een oh zo prachtig kindekijn
Een jongetje om van te dromen
Nu ben je alweer dertien jaar
Wat ging die tijd toch gauw
Wat hebben we al veel beleefd
En wat hou ik toch van jou
Soms ben je een vulkaantje
Dat heb je dan van mij
Maar het aller aller aller meest
Lijk je gewoon op jij
Een oh zo pienter mannetje
Die van alles wat wil weten
Van alles wat wil vinden
En kattekwaad uit wil vreten
Die nu al Grieks en Engels spreekt
En een woordje Spaans en Japans
Nou ja...en de computer taal
En je hebt ook behoorlijk sjans
Maar bovenal ben jij vooral
Onze allerliefste schat
Vandaag al dertien jaren oud
Van harte proficiat

Wat een suffe oma dat ze zich nog vergist

in de leeftijd ook zeg...
Laat ik nou toch denken dat hij twaalf werd....
Word ik nou zo oud....dat ik dat vergeet....
Maar kleinzoon lief verbetert me gelukkig zelf...
"Heel lief jouw berichtje oma, ik word alleen dertien"....
Dat was dus even het missertje van de dag....

Maar oké....snel hersteld en op naar Haarlem....
Van Oost naar West zal ik maar zeggen...
Van Oost naar West maar daar is het ook best....!

Onderweg maken we een spectaculaire snoekduik van een politiehelikopter mee....
Met een enorme snelheid komt hij over ons heen terwijl ik het altijd van die rustig ronkende en klapwiekende toestellen vind....
Dan ineens buigt hij voor onze ogen naar links en neemt een duik, om ergens naast de snelweg hals over kop te landen....

Maar een snelweg blijft een snelweg....
Ik rij honderd....die helikopter vast wat sneller....en we kunnen dus niet meer zien hoe het spektakel afloopt....
Ik ben er al voorbij....
Ik kan het later op internet ook niet terugvinden....
We rijden dus maar gewoon weer door en spotten het normale vliegverkeer...
Voor mij sowieso altijd een sensatie....
Slechts twee airfrance vliegtuigen helaas alleen maar vandaag als we langs de landingsbanen zoeven....

De deur gaat open en het eerste dat Willem en mij tegemoet komt zijn ballonnen....
Toch duidelijk een teken dat hier een jarige in the house is....
De jarige zit alleen met vriendjes boven te gamen....zoals dat een dertienjarige puber betaamd.....

Dan eerst zijn zus maar verrassen met een cadeau...
Zwemdiploma A is immers ook een present waard....
Luna zit met haar eigen vriendinnetje en die van Michael te giechelen.....
Ik herinner me direct mijn eigen bakvissen leeftijd....
Wat een heerlijke leeftijd was dat toch.... tranen over je wangen en buik-en kaakpijn van het lachen....
Maar als ze oma's 'poison' fles in handen krijgen, waar ze slijm mee kunnen maken, neemt alles een andere wending....
De meiden gaan aan de slag....
Slijm addicts zijn het....en chips vreters....


Dan stormt de jarige Michael met passen van maat 47 (op zijn leeftijd), naar beneden....
OMAAAAAAA!!....
Willem!!!!!......
Hij neemt zijn cadeautjes ter hand en is oh zo blij met zijn boek en de financiële bijdrage voor een nieuwe mobiel.....

Het is tijd voor de taart....
Op Michaels verzoek tompoucen taart.... met jawel....maar liefst dertien kaarsjes...
"Dertien hè oma!!".....
Ja, ja.....oma weet het.....
Het stuk taart is in drie happen op en hup....de jarige en zijn vriendje zijn alweer boven.....
Zo slijmerig als de meiden zijn, zo gamerig zijn de heren.....
En de visite??.....ach, die vermaakt zich wel....
Grote mensen hebben altijd wel wat om zich druk over te maken nietwaar...?!

Op verjaardagen heb ik gelukkig altijd

minder last van afscheid nemen...
De kleinkinderen zijn dan gelukkig druk met eigen feestelijke beslommeringen en dat voorkomt teleurgestelde snoetjes als oma weer gaat ...

Wat is het toch heerlijk dat je weer in het licht kan rijden tegen de avond....
Pas bij het naderen van Arnhem wordt het donker....ach en zo'n laatste stukkie dat doe je dan gewoon nog wel even....
Bij Heteren ruikt het nog steeds naar de brand van een paar dagen geleden...
Jakkes wat een lucht....

Tja en dan weer die zalige zaterdag tv avond hè....

Big Brother exit, wie is de Mol, de Connection.....
En wel in die volgorde....
Lang leve de knop 'terugkijken'.....
Willem en ik raden allebei goed wie er het Big brother huis moet verlaten.....
Het zou onze keuze ook geweest zijn, dus het is ter aller tevredenheid...
Mijn Mollen zitten nog steeds in het spel...
Oei volgende week wordt het lastiger...
En Willem is tot zijn eigen verbazing, want "ik ben hier zo slecht in".....de eerste die het Connection woord raad....
Zo'n avond doet me weer een beetje denken aan 'één van de acht' met Mies.....
Of de Berend Boudewijn show.....met Berend....
Dat waren toch leuke avonden vroeger....
En met dat ik het schrijf denk ik ...."toen was ik dertien"......


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten