maandag 20 februari 2023

20 februari 2023 Parijs voorbereidingen en een korte nacht


Dag van:
Voorbereiding.....pffft voorbereidingen....heeeeeeelemaal geen zin in....
Ik slaap een gat in de dag....
Dat was dat gat waar die regen vandaag uit kwam denk ik ....sorry ....

En daarna wil ik koffie....en nog een kop koffie....en een spelletje doen op mijn mobiel...heeeeeeel veel spelletjes doen....
Woordspelletjes dan wel te verstaan...
Die andere spelletjes daar heb ik niks mee...
En dan wil ik weer koffie....

En toch zal er iets moeten gebeuren....

Dus pak ik eens een poetslap....kan ook een stofdoek geweest zijn....en begin te stoffen ....
Ik bedoel kijk....je buren komen de katten verzorgen en je honden zijn weliswaar straks in het pension....maar je buurvrouw is net de koningin hè....die wil je toch in een netjes opgeruimd en schoon huis laten komen.....
Poetsen dus....

Oh ja....en omeletjes bakken...
Willem heeft twaalf bolletjes gekocht, dus twaalf omeletjes....
Oftewel zes want ik snij ze natuurlijk doormidden...
En dan meteen maar de laatste Hello Fresh zak tevoorschijn halen om te koken...
We eten vandaag orso....
Joost mag weten wat het is maar Hello Fresh smaakt altijd, dus het zal wel goed zijn....
Gelukkig maar trouwens dat ik Hello Fresh voor de komende week heb gepauzeerd....want morgen eten we op z'n Frans....


Twaalf bolletjes zeg....dat is de man vier bolletjes per uur....
Dat gaan we toch nooit op krijgen.....?
Ja Willem wel natuurlijk....
Onnozel gewoon...

Oké... welke volgorde ga ik nu hanteren....?
Eerst de bovenverdieping soppen, en dan douchen....of net andersom...
Nee eerst soppen dus....en dan onder de douche...haar föhnen....twee wasrekken leeghalen en écht heus de laatste was op zestig graden tegen schurft beestjes in de was....
Straks zijn we drie dagen weg en mochten er onverhoopt toch van die beestjes mee uit school gekomen zijn, dan zijn ze na drie dagen hartstikke dood....
Wat een gekkenhuis was het toch de laatste weken met die rot scabiës...
Je zal maar smetvrees hebben....dat overleef je echt niet....
Nou is het ook nog eens zo, dat als je het niet hebt, je het er zomaar van zou kunnen krijgen...
Wat heb ik achterlijk gestresst alles in zakken gestopt, op zestig graden gewassen en stof gezogen...wekenlang....
Geen wonder dat ik naast al het andere werk nu best wel doodop ben....

Maar nu dan de laatste was.... écht de laatste.....
En dan na Parijs wel weer verder kijken...
Zal ik toch maar voor drie dagen plastic tasjes meenemen om mijn kleren hermetisch af te sluiten na het dragen daar ...?
Zie je nou.....het laat me niet los....
Het zit in mijn systeem....mijn smetsysteem....

En dan hè.....dan slaat me de kolder heus

toe...
Ik doe iets dat ik al zeker twintig jaar niet gedaan heb....
Ik zet de strijkbout aan....
Mocht er nog één zo'n kriebel monster in mijn kleding zitten dan strijk ik hem met mijn oververhitte strijkbout nu dood....
Ik ga dus strijken....
En maak me gek....eerlijk waar....ik vond het nog rustgevend ook....
Het moet niet gekker met mij worden....
Na dit ene jurk ook die twee bloesjes maar...
Tjonge wat knappen die van een strijdbeurt even op zeg....
Nou, dan dat andere jurkje ook maar....
'heb jij nog wat te strijken Willem?'....
Willem valt van verbazing van zijn stoel en komt onderaan de trap toch even kijken of alles wel goed met me is ...
"Nee tuurlijk niet" galmt het in het trapgat....
'Nou, het knapt er echt van op hoor'....
"En wat doet die plas water daar onder de strijkplank?".....
Oeps.... da's waar.....
Ik wist zo één twee drie niet hoe de strijkbout aan moest en hoe je moest stomen....en toen plenste al het water uit de onderkant....
'Euh, ja niks....nou ja.... beginnersongelukje....


Dan wil ik eigenlijk wel naar bed....
Strijken is rustgevend en dus werkt dat op mijn slaap hormoon....

Welterusten Willem!!!!....
Over een paar uurtjes gaan we weg ...
"Heb jij je koffer al gepakt dan?".....
Euh....oeps....oh nee.....
Dat moet ik nog doen....


Welterusten Willem!!!!....
"Jij ook....zeg heb je die laatste was al uit de machine?".....
Euh....oeps....oh nee.....
Ga ik nu ophangen, goed dat je er nog aan denkt.....

Welterusten Willem!!!!....
"Slaap lekker nog een paar uurtjes....hoe laat moeten we ook alweer op Lang Parkeren van Schiphol zijn?"....
Euh.....oeps..... vergeten.....
Parkeerplaats.....
Ga ik nog even regelen....

Hoezo voorbereiding....?

Slaap lekker Willem ...maak het niet te laat....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten