zondag 12 februari 2023

12 februari 2023


 Dag van:
"Heerlijk een keer zo'n zondag helemaal niks" verzucht Willem als ik beneden kom...
En inderdaad, het is weer eens wat anders die Willem op zondag thuis...
De komende zes zondagen zal dat weer anders zijn....
Je zal maar overal in den lande gevraagd worden om je sprekers kunsten te vertonen....

We starten de zondag lekker rustig op...

Goed gesprek, mooi interview op tv van Koert Lindijer....een Nederlands journalist..... 
Sinds 1983 is hij Afrika-correspondent voor NOS Nieuws en NRC Handelsblad.....
Hij heeft een boek geschreven over al zijn ervaringen in oorlogsgebieden en andere wantoestanden in Afrika: een wolkenkrabber op de Savanne....
En natuurlijk moet dat boek direct online besteld worden....

Dat zijn dan twee boeken deze week, want ikzelf bestelde het boek 'Luister' maandag, en die is al binnen...
In de roman Luister van Sacha Bronwasser reis je naar het Parijs (hoe kan het anders) van nu en die van de jaren tachtig en belandt in een zinsbegoochelende zoektocht naar identiteit, vriendschap en schuld.....
Natuurlijk spelen de aanslagen ook een rol....
Tja, ach....wij en boeken....
Het is maar goed dat 'de Slegte' zich niet meer in Arnhem bevindt...dat was een slechte voor ons want daar gingen heel wat centjes heen....


Ik loop een inspectie tochtje door de tuin...
De lucht is weliswaar grijs, de temperatuur daarentegen niet onaangenaam...
En nou hou ik bijzonder veel van mijn katten...
Och hou op schei uit.... Bengel is mijn oogappel.....
En toch.....heb ik heel even de neiging haar engelen koppie om te draaien als ik daar een dood roodborstje zie liggen....
Bengel blijf uit mijn buurt want ik.....grrrrrr.....

Terwijl ik het verlies van 'mijn' roodborstje sta te verwerken zie ik dat de snoepvoorraad aan de Jamin boom flink geslonken is.....
Hier dient ingegrepen te worden en nieuwe proviand aangerukt te worden....
Op naar de winkel dus....

Nu is de voorraad bij de Action ook aardig geslonken maar.......
Zal ik?.......zal ik.......?

Ik zal.....
Ik koop gedroogde meelwormen waarvan ik de zak nauwelijks durf aan te raken....
Ik verman mezelf..."Wamp ze zijn dood"....
Opgedroogd, geroosterd, consumeerbaar zelfs voor mensen en dus dood.....
Maar het blijft brrrrrrrrr.....
Mijn laatste woord hierover: "alles voor mijn vogeltjes".....

En zo kom ik thuis, nadat ik bij de Jumbo de rest aan vogel lekkers haalde, en hang de 'droomboom' weer vol lekkers...
Kennen jullie dat versje nog?....

In onze achtertuin daar staat een hele hoge boom
Die is niet als die andere zo heel gewoon
Want aan dat hoogste takje daar groeit een klein gebakje
Als ik dat zie dan denk ik dat ik droom

(Refrein) Heel voorzichtig in mijn droom
Klim ik langzaam in die boom
Ben ik boven wat een pech
Pats boem naast mijn bed

In onze achtertuin daar staat een hele hoge boom
Die is niet als die andere zo heel gewoon
Want aan dat hoogste topje daar groeit een heel klein dropje
Als ik dat zie dan denk ik dat ik droom

Refrein


In onze achtertuin daar staat een hele hoge boom
Die is niet als die andere zo heel gewoon
Want aan dat hoogste blaadje daar groeit een chocolaatje
En zie ik dat dan denk ik dat ik droom

Refrein

Ik leer het versje de kinderen nog steeds...
Alleen de boom in onze tuin bestaat echt en is geen droom...
De boom hangt vol lekkers...
Maar dan wel voor de vogels....
Zelfs meelwormen brrrrrrr......

Volgende actie van de dag is ons

opgeven voor een 'Iederal' boekenkast voor aan de voorkant van het huis...

Jullie bekend?.....
Mij ook niet voordat ik het las hoor....
Jah, wel het principe van zo'n leuke boekenruilkast...
En ik heb zo vaak zitten piekeren hoe ik zo'n ding voor elkaar zou krijgen bij ons....
Maar mij ontbreekt het altijd aan tijd....
En nu is er dus een inschrijfactie....
Het is alleen niet gezegd dat hij bij ons komt hoor.....het is vooral hopen en duimen...

En hup naar het volgende plan....
Vanmorgen zagen we een zinnenprikkelende aankondiging van een prachtige dansvoorstelling...

En waarom zouden we daar nou eens niet naar toe gaan....
Doe eens gek....leuke manier om de voorjaarsvakantie in te luiden....
En dus bestellen maar ...
Schouwburg Deventer is ook altijd weer een belevenis...

Nu nog even wat schoolwerk verrichten...
De afspraken voor de oudergesprekken volgende week vastleggen...

Oh en meteen maar even mijn belofte nakomen om ook even te kijken waar we onze jaarlijkse kampeervakantie met Esther en Marcel zullen doorbrengen...
Het duizelde Esther inmiddels...

Mensen wat een keuze denk je dan...
Maar niets is minder waar want Esther en Marcel hebben een puber dochter van zeventien, en wij hebben honden...
De keuze is dus minder reuze dan je denkt...
Maar we hebben er eentje...
Deze camping stond vorig jaar ook al op ons lijstje...
We gaan naar 'de Strandheem' te Opende....
Dat is dus een beetje Groningen....een beetje Friesland....en een beetje Drenthe....
We gaan er maar weer voor....erger dan vorig jaar kan haast niet...

Maar dan toch echt tijd voor een rustig werkje...
Ik pak mijn bijna eeuwig durend

borduurwerk weer eens op...
Het Heilig Avondmaal....
Ooit zal er toch wel eens een eind aan komen...
En qua haken en breien ben ik even uitgedacht....
Borduren...jaaaaa....rustgevend....
Mijn haak cq breipennen hoor je voorlopig even niet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten