donderdag 2 februari 2023

2 februari 2023


Dag van:
Je bent zo ongezellig
Je gedrag is ongewenst
Omdat je overschrijdt
Wat tegen het toelaatbare grenst

Je bent zo ongezellig
Verpest de hele sfeer
De stoelen vliegen door de klas
En vallen kletterend neer

Zijn dat nou je manieren
Wat moet ik met je aan
Met handen in mijn haren
Modder ik maar met je aan....

Maar eigenlijk overschreeuw je
Wat zo onveilig voelt
En jouw gedrag is daarom heus niet
Zomaar opzettelijk bedoeld

Je snapt niks van het nieuwe
Je bent dit niet gewend
Eigenlijk moet ik toch begrijpen
Dat jij het hier nog niet kent

Je wereldje staat op zijn kop
Weg is het zo vertrouwde
Geen wonder dat je overprikkeld raakt
Niets lijkt meer op het oude

Dus zucht ik nog maar eens diep
Ga de 'strijd' weer met je aan
De langste adem overwint
En daarna zal het beter gaan.....

En zo verloopt ongeveer mijn dag....onze

dag ....
Alleen besefte ik één ding zo intens....
De rest van de klas staat als een huis....veilig gehecht....met een klassenleiding als stevig en veilig fundament waar ze op kunnen vertrouwen....
Ze blikken of blozen niet en blijven hun gang gaan terwijl om hen heen een soort van oorlogje lijkt los gebarsten....
En ik weet zeker dat dit straks het anker zal zijn waar de, nu nog zich zo fel en ontoelaatbaar verzettende, nieuwe leerling zich ook aan zal vastklampen....
Ik ben trots....op ons, de klassenleiding....en op mijn klasje, de kinderen....

Ik merk ook dat in de gedigitaliseerde wereld van tegenwoordig met z'n WeTransfers en z'n emails, de ouderwetse post toch ook nog z'n vaste plek in de maatschappij heeft....
Vandaag werken we over de post en ja hoor, al zijn ze schaars, het begrip brievenbus bestaat nog ...
En dat deze bussen oranje zijn weten ze ook te benoemen....
De enveloppe mag dan een 'enveklop' heten en de postbode een 'brievenman'....de gleuf in de deur kleppert niet naar 'meppert'.....en een pakketje heet gewoon 'kadootje'......ik vind het allemaal goed....
Ik weet trouwens nu ook welke papa's en mama's veel online bestellen hihihi....want oh wat worden er toch veel kadootjes geleverd door 'de hel' (DHL).....


Maar na een pittig overleg over de aangepaste OPP's rij ik bekaf van alles naar huis ..
Ik ben er nog niet want de auto moet nog maar de garage gebracht worden....
Morgen immers de APK ...
Ik haal Willem op die me met zijn auto weer mee terug moet nemen en we begeven ons in de avondspits...

Eten koken...nee echt niet....
We halen wel wat makkelijks....
Vanavond immers ook nog een verjaardag van één van onze kliek vrienden...
En hoe zin ik dat ook in heb....ik kom moeizaam mijn stoel uit....

Een glas prosecco dat ik anders nooit drink,

goed gezelschap...het helpt je de avond door en de dag naar de achtergrond verdwijnen...
En als de oude garde van de 'wilde jaren en haren' camping ook nog langs komt, is het feest compleet....

Wat een dag ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten