dinsdag 14 februari 2023

14 februari 2023


Dag van:
 Oh Oh Oh die Valentijnsdag....
Ik had niks...geen gedicht, geen cadeautje...
Een kus en een knuffel, ja die had ik wel ...
Zoals elke ochtend....
Omdat ik elke dag blij met Willem ben...

Maar dan hebben we daar Willem...

Ook Willem is natuurlijk elke dag blij met mij...
Maar Willem is van 'alles en dan nog een beetje meer'.......
Dus 's morgens staat er een extra podcast van hem over de liefde (onze trouwdag) klaar.....
Dankjewel Willem...wat lief....
Ooooh ja....'en een beetje meer' zei ik...
En dat komt een prachtig plateautje tevoorschijn....
Oeps....deze is erg mooi...
Twee figuren van boomschors, een hartje en de letters y o u .....

Maar ik heb dus niks....
En zelfs als Willem naar de kapel moet, blijf ik lekker thuis...
Borduren en zorgen dat het echt een borduurlap blijft en geen snotlap wordt....
Draadje voor draadje....kleurtje voor kleurtje.....kruisje voor kruisje.....
Enorm rustgevend maar opschieten doet het niet....
Ik ben niet voor niets al twee en een half jaar met dat ding tussendoor bezig....
Draadje voor draadje....kleurtje voor kleurtje.....kruisje voor kruisje.....


Maar ik moet ook nog een kaart halen voor een collega die 50 wordt.....en aangezien die kaart vóór de voorjaarsvakantie door iedereen ondertekent moet worden, moet het echt vandaag...
Willem gaat de honden uitlaten...
"Ik laat ze ook zwemmen met dit weer  hoor" zegt Willem....
Ik voorzie de bende alweer....

Op naar de Primera...
Ik heb tenslotte ook nog een super lieve boekenbon gekregen voor het haken van het schaapje....
En bij Primera verkopen ze naast tijdschriften ook kaarten...
Nou inderdaad....
Rekken, echt REKKEN vol kaarten......
En dus maar één grote kaart voor een 50 jarige....
Kleintjes, ja die wel.....maar grote ho maar....
Nou ja, de grote is niet spectaculair maar ook niet onaardig.....
Dan  bij de tijdschriften kijken natuurlijk...
De haak en brei tijdschriften, want daar is de bon voor bedoeld.....
Daar heb ik dus geen moeite mee he....
Van kijken komt kopen natuurlijk....

Maar ach, kijk daar nu liggen....

Een boek over Feyenoord....
Waarom is Feyenoord de meest emotionele club van Nederland?
Wat is Feyenoord eigenlijk precies?
En hoe komt het dat de club zo ontzettend veel betekent, voor zo ontzettend veel mensen?
Lourdes aan de Maas heet het...

En daar ga je dan hè.....
Valentijn krijgt grip op je....want hoe leuk zou Willem dit vinden?.....
En ja hoor....bij de kassa dus een kaart, twee tijdschriften en een boek....
"Is het een cadeautje mevrouw"....
Hmmmz ja......
"Voor Valentijn?"......
Ik ben ernstig geneigd om 'nee' te zeggen maar dan jok ik.....
Ik zeg dus maar eerlijk 'ja'...
Maar leg wel meteen uit dat het niet de bedoeling was maar dat ik ook verwend was....dat ik alleen voor een kaart kwam..... en nou ja toen zag ik dit boek.....maar dat ik had ik ook gekocht als ik hier morgen was.....enz enz.....
"Sticker voor de allerliefste mevrouw?"....
Euh ja, doe maar lach ik ....
Wat kan het ook nog schelen....mijn verhaal is immers bij de aankoop al ondermijnd.....


Maar dan ...
Ik loop langs de viskar.....
Haring!, zegt het lampje dat in mijn hoofd aangaat....
Ik bedoel.... Willem.....kippenpoten, loempia....maar óók haring....met uitjes....
Ach ja jongens, als ik dan toch.....wat kan het schelen....
'Mag ik twee haring met ui alstublieft?'........
De man legt twee haringen in een bakje...
"Alstublieft mevrouw geniet ervan"....
'Nou, ik niet, maar hij', roep ik vol afschuw....
"Ach wat leuk voor Valentijn!", antwoord de visman ....
"Was een goede stunt geweest voor op het reclamebord maatje", zegt zijn partner....
De visman kijkt beteuterd....
'Het kan nog hoor', roep ik terwijl ik wegloop.....
En als ik langs rij zie ik de visman naar het bord lopen....

Valentijn....wat een verleidelijke dag is het

toch....
En wat was ik weer zwak....
Want al hou ik zielsveel van mijn Willem, het was toch meer het spekken van de middenstand....
Geen wonder dat ik s avonds op het journaal hoor dat tegen alle verwachtingen en prognoses in, de economie het afgelopen jaar is gegroeid....

Zullen er toch wel meer mensen zijn geweest die niet tegen verleidingen bestand waren....
Toch?......






Geen opmerkingen:

Een reactie posten