vrijdag 24 februari 2023

24 februari 2023


Dag van:
Ik heb spierpijn nog nooit zo'n lekker gevoel gevonden als nu...
Het doet me herinneren aan ons heerlijk verblijf van de afgelopen dagen in Parijs....
De zere voeten van het slenteren en doorlopen, de pijn in de bovenbenen en kuiten van het metro trappen klimmen, het voelt goed!.....
Ik mis dat weer verder slenteren op zoek naar nog meer verborgen plekjes zelfs....
 Zeker het feit dat er ook nog eens zo'n lief bericht van het hotel komt dat ze blij zijn met onze complimenten en het fijn vonden dat we er waren, versterkt het heimwee gevoel.....
En hoe zuur is het als ik in mijn weerapp zie dat in Parijs de zon schijnt en het hier regent....
Ik heb niet eens meer zin om de gordijnen

open te doen.....

Speel ik even een woord spel op mijn mobiel, krijg ik het woord koffer in beeld....
Ik zou hem het liefst weer inpakken...
Maar vooruit, niet zeuren.....we hebben immers heerlijke dagen gehad en die pakken ze ons niet meer af....
Misschien kan ik wel aan het album beginnen....
Even dat gevoel van er weer even zijn....

Mooi is dat toch, dat je maar drie dagen weg bent en toch het gevoel van een hele vakantie hebt....
Dat je thuiskomt en zeker weet dat mochten er kriebel schurftbeestjes geweest zijn, die nu allemaal vernietigd zijn....
Dat je geen zakken hebt waar drie dagen kleren in moeten en het plastic van de matras en de kussens af is....
En dat je de machine gewoon weer op veertig graden kan wassen ...


Ach....en toch ook lekker dat Willem weer gewoon voor z'n Netflix series hangt, zich opwindt over relletjes op het voetbalveld...
En oh zo blij (alweer) dat we met de Thalys gingen nu we horen dat er een bommelding was op vliegveld Eindhoven.....

De kaas is op ...
De koelkast is sowieso aardig leeg....
"Zullen we weer echte kaas halen?" oppert Willem....
En laten we dat maar doen ja....
Geen album maken dus, gewoon op pad gaan...
"En dan gaan we ook naar de Jumper om mix zakken lekkers voor de honden te halen" gaat hij verder...
Ach ja, da's waar ook....
Borre was jarig op onze dag van vertrek en Babs op de dag van onze aankomst....
In het pension natuurlijk wel wat extra lekkers gehad maar thuis een feestje vieren heeft ook wat.....

We rijden naar de zuivelboerderij.....

Tegenwoordig een complete Landwinkel....
Tjonge wat hebben ze hier veel lekkers....
Maar heej.....we kwamen voor kaas....
En dan hebben we daar Willem....
Doe die maar....en die....en die is ook lekker....en dan die nog....
Oh ja, en die verse leverworst....
Ik scoor nog een troost cadeautje voor ons bevriende dominee stel die gisteren naar Israël zouden vertrekken naar om bureaucratische rot redenen hun visum nog niet binnen hebben, die ze notabene maanden van tevoren hadden aangevraagd.....en nu dus noodgedwongen de reis tijdelijk moesten annuleren en pas weg kunnen als dat papiertje binnen is ...
Het zal je maar gebeuren....


Op de terugweg nog wat boodschappen doen en dan heerlijk voor de tv met een bord op schoot afleveringen terugkijken van 'op de achterbank met André van Duin'....

Ach....thuis zijn heeft ook wel weer wat ...
Al gaan mijn gedachte toch weer eventjes terug naar het oude obertje....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten