vrijdag 17 februari 2023

17 februari 2023


Dag van:
 Neeeeee, ik wil mijn bed niet uit....
De wallen hangen tot aan mijn kin onder mijn ogen....
Maar ik moet naar de tandarts.....ik heb niks te willen....
Afbellen is geen optie want anders ga ik helemaal niet meer....

Jeroen (mijn tandarts) loopt uit....
Er zitten nog drie mensen voor mij en als ik net zit, komt de volgende al binnen....
Maar dat zijn ook zijn enige cliënten vandaag want daarna gaat hij golfen met vrienden vertelt hij later als ik eenmaal aan de beurt ben....
Je hebt nog drie kwartier om op het golfterrein te komen meldt Ellen zijn vrouw, tevens zijn tandartsassistente hem...
Hij begint het tempo van tandsteen verwijderen en zandstralen te versnellen...
Ik heb er geen moeite mee...
Hoe eerder ik hier weg ben hoe beter....
Jeroen en Ellen zijn schatten maar ze hebben hun vak niet mee zeg ik altijd....

Vriendinnetje Annet appt je waar ik blijf...

Chips.....ik had met haar afgesproken naar de nieuwe kringloop winkel te gaan...
Helemaal vergeten....
Gauw Willem appen dat ik eerst met haar weg ga....
Ik volg de bouw en inrichting van deze nieuwe kringloop winkel al weken op Facebook...
Rataplan heet het....
Nu zijn Annetje en ik al van die kringloop gangers maar sinds ik een paar weken geleden die klimaat ingenieur op de radio hoorde met zijn uitspraak 'ik ga pas naar de Action of Blokker om nieuwe spullen te kopen als ze het in de kringloop niet hebben'.......zijn we helemaal om...
Ook Willem heeft de smaak ervan te pakken maar die heeft vandaag zijn eigen wandel afspraak met een eenzame mevrouw....

Op naar Annet...
En dan eerst maar eens een half uurtje flink van me af klagen....
Er gebeuren op school en privé teveel dingen om te kunnen behappen....
Je doet het allemaal, maar momenten om even bij te komen en te verwerken zijn er niet...
Nu wel...bij Netje aan tafel.....bij een kopje koffie, de geur van haarlak en permanent vloeistof om me heen.....en de föhn en kappersschaar  nog op tafel....
Heerlijk alleen even van me af klagen zonder interrupties.....
Hier ben je toch ook vriendinnen voor...


Maar nu klaar....we gaan de zinnen verzetten....
Op naar de nieuwe kringloop winkel...
En dat die gisteren geopend is zullen we weten....
Nergens maar dan ook nergens een parkeerplek en drommen mensen....
Maar de nieuwe winkel is groot....heel groot....
Het is er weliswaar erg druk maar je kunt er nu, in tegenstelling tot gisteren waarover ik verhalen hoorde, best wel gewoon doorheen wandelen.....
Wat staat er veel leuks....nuttig en onnodigs.....
Je zou denken dat na gisteren er niets meer zou staan maar de medewerkers hebben hard gewerkt om de voorraad weer aan te vullen....
Mijn oog valt op een kunstzinnig vaasje....een beperkte oplage....nummer 236 van 250.....
Wauw...die is voor Wampie....
Verder maak ik het niet te gek....
Een extra dienblad, een groene jurk en de vaas dus....
Annet heeft meer gescoord.....

Nu gauw weer naar huis want de schouwburg wacht....
Willem en ik gaan immers vanavond naar de dansvoorstelling Delusion van Oxygen.....in de schouwburg in Deventer...
En ik moet nog koken....plus erger nog, ik moet zorgen dat ik er toonbaar uitzie....iets met wallen onder ogen optakelen....en de donkere kleur wegwerken....

Nou ben ik wat makeup betreft altijd gauw
(Oliehoofd)

klaar....
In de winter doe ik er iets langer over omdat je heerlijke zomerse kleurtje tegen deze tijd écht helemaal verdwenen is maar over het algemeen is het; lijntje onder de ogen, mini beetje mascara en klaar is Kees....
In de winter dan nog wat Foundation....
Maar met dát ga ik het niet redden vanavond....
Zou er nog iets in het medicijnkastje staan.....?
En zowaar ja....iets met, vast ver over de datum, verfrissende huidolie uit een Rituals pakket waarvan alles gebruikt is behalve die olie....
Jeetje, ik kijk wel een oliebollen pan...ik glij uit over mij eigen gezicht....
Kijk, ik heb ook nog iets van een flacon met vloeibare en gekleurde crème die matcht met de kleur van je huid....
Ook er maar overheen....glij, glij.....
En zie hier....liftende foundation....nooit gebruikt....
Maar nu wel dus ....ook er maar overheen....glibber, glibber....
Nu glans ik tot over mijn oren maar......geen wal meer te bekennen....
Nou ja, onder al die lagen wel natuurlijk maar daar kraait nu geen hond meer naar....

"Jij bent even opgeknapt" zegt Willem als ik beneden kom....
Zeg maar opgemáákt.....een laag olie,  twee lagen crème en voila....het resultaat....
En behalve de looks, voel ik me nog net zo als voorheen....


We kunnen gaan ....
En we zijn de hoek nog niet om of mijn ogen vallen al dicht....
Mijn hoofd had immers geen behoefte aan makeup maar aan slaap ..
"Wakker blijven, zegt Willem, ik weet de weg anders niet".....
Een paar kilometer verder val ik alweer in slaap...en halverwege Deventer weer....
En elke keer kost me dat weer een ribbenstoot....
Ik probeer toch maar wakker te blijven....

In Deventer loods ik Willem en zijn bolide naar de parkeergarage...
Op naar de schouwburg....
We waren er al naar velen maar nog niet naar die in Deventer...
Gezellige schouwburg!!....
We zijn een van de eerste.... maar al snel volgen er meer ...
Meeeeeeeer......en vooral kinderen.....
Super slanke tengere bijna anorexia-achtige dans kinderen met paardenstaarten, met mama's die van hun kind net zo'n bekendheid willen maken als Jennifer Romen de danseres en choreografe van de dansgroep van onze voorstelling...
En het zijn niet een paar kinderen....nee,nee ...het zijn streetdansers, urban dansers van twee dansscholen vol.....
In alle leeftijdscategorieën....
En het kakelt....en het gilt....en het kirt.....en het doet danspasjes in de foyer....
En het gaat in de zaal even zo vrolijk door.....
Ik kijk Willem wanhopig aan....dit is me teveel....
Maar het enige dat uit Willem komt is "tja"....


De voorstelling begint....
Met een aankondiging......
Opzwepend, ophitsend....en vooral de mededeling dat het bij hip hop muziek de gewoonte is dat je mag joelen en gillen....
Dat laten de dansscholen zich geen twee keer zeggen.....en daar gaan ze .....
Maar oké....de voorstelling is ondanks gegil, gejoel, geroep, gejuich, wel erg goed, origineel en verrassend....
Niet overweldigend maar oké.....
Twee keer een half uur spektakel en nog een pauze tussendoor ook....
Anderhalf uur later staan we dus weer buiten....
Tussen dol enthousiaste gillende meiden....

Volgende keer kijk ik wel weer naar ze bij

'Holland gots talent' op tv.....
Kan ik het geluid tenminste zachter zetten....















Geen opmerkingen:

Een reactie posten