zondag 5 februari 2023

5 februari 2023


Dag van:
Toch balen als je na een slechte nacht eindelijk de slaap vat en dan al gauw door wekker en manlief wakker gemaakt  wordt.....en je bed uit moet....
Vandaag heb ik beamerdienst in de kerk...
Een ingewikkelde dienst voor een beamer dienst team want het is een dienst voor kerk in actie m.m.v instanties die zich om de mensen in Moldavië bekommeren...
Wel een mooi thema....'uit liefde voor jou'...
Moldavië is het armste land van Europa...
Veel alcohol, zwerfjongeren en vrouwenhandel problemen...
Veel vereenzaming ook want 25 procent van de middenleeftijd categorie mensen zijn vertrokken uit hun vaderland....
Kinderen en ouderen blijven achter en krijgen niet de zorg en aandacht die ze nodig hebben.......
En dan te bedenken dat in Moldavië ook nog eens veel Oekraïense vluchtelingen gastvrij ontvangen worden..... 
De Moldavische bevolking, de regering en humanitaire organisaties zetten zich onophoudelijk in voor de vluchtelingen daar....

Het is een beetje hectiek in de kerk...

Mens van 'kerk in actie' ....technici want er zijn nieuwe schermen aangebracht en werkt nu alles nog wel....en mensen die allemaal even gedag komen zeggen...terwijl ik alles op de laptop aan het installeren ben en de streamer zijn deel in orde maakt....
Maar dan kan het toch beginnen...

Ik snap even niet waar Willem heen wil met zijn overdenking over de vijf broden en twee vissen die over 5000 mensen verdeeld moeten worden maar al snel begrijp ik de link....
Er is niet veel nodig om te helpen in bijvoorbeeld zo'n land als Moldavië...
Één vrijwilliger kan tien eenzamen aandacht geven en daarmee ook nog eens tien anderen inspireren dat ook te doen...
Of zoiets als het spreekwoord 'waar er twee eten kunnen er ook drie aan tafel'...
En inderdaad, als je dat met meerderen doet hou je ook nog eens die twaalf manden uit het verhaal over...
Manden vol dankbaarheid die weer nieuwe moed geven...
Mooi gedaan Willem....!!
De complimentjes zijn dan ook niet van de lucht en een aantal mensen is zelfs erg ontroerd....


Dan zit de dienst erop...
Volgens de weerberichten zou de zon nu moeten schijnen...
Nou mooi niet...
Al zorgt mijn jongste kleindochter daar dan wel weer voor als ik hoor dat ze zojuist haar zwemdiploma heeft gehaald...
Zo lang voor geploeter en op moeten wachten na al die keren haar beentjes in het gips...
Maar ze is een vechtertje....dat blijkt wel... zwemdiploma A is in the pocket....
Twee weken geleden fluisterde ze nog door de telefoon "oma en als ik A heb dan ga ik ook voor B en C, dan ben ik in ieder geval in één ding beter dan Michael" (haar grote broer)....
Nou en of meid....ieder zijn of haar talenten hoor!!....


Thuis zit het roodborstje op me te wachten...
Roodborstjes eten niet uit bomen...
Ze eten kruimels van de grond...
Ze wacht tot ik nootjes en/of kruimels brood op de tegels of aarde gooi...
Gauw naar even doen...
Dan nog heel even aan het werk en vervolgens van de zondagsrust genieten....
Euhhhh....zeg maar in slaap vallen....
En ik slaap wel twee en een half uur....
Veel ouf de rest van de avond zit er niet meer in ...
Mijn bed is mijn beste vriend...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten