woensdag 10 april 2024

10 april 2024


Dag van:
Trots??????.......liever spreek ik vaak van dankbaar .....

Resultaatgericht????.....liever zeg ik vaak: 'nee hoor ik ga voor het proces'....
Maar potjandorie wat kan je dan toch aan het eind van zo'n proces trots (oeps) zijn als vandaag álle kleuters de juiste eerste letter van hun naam herkennen en kunnen aanwijzen, en sommigen zelfs die van hun klasgenootjes ook....een mooi resultaat (oeps) dus...


Mijn wereld vandaag dus op z'n kop.....
Maar zo blij.....

Een klein gebaar dat vandaag zo 'groots' uitpakte ook....
Gisteren alle moslim ouders en kinderen een Eid-Mubarak gewenst.....en zoveel lieve berichtjes ontvangen en zelfs aan het eind van de dag twee ouders met de rest van de familie in feestkleding die alle

kindjes in de klas een geweldige traktatie kwamen brengen....
En voor de juffen een kunstig gevouwen vlinderdoosje met chocolaatjes.....
Wij deelden dus ook een beetje mee in het Suikerfeest....

Hoe vaak schrijf ik niet, als ik over onderwijs schrijf, hoe belangrijk het is dat je het kind ziet, kent en begrijpt.....
Echter een prachtige term gehoord vandaag....
'Het niet geziene kind'.....
En me ineens bewust van: wat nou als je zelf als kind niet gezien bent....
Ook weer zo'n nadenkertje.....

Een mooi gesprek over vertrouwen....
Nog verder over nagedacht daarna...
Lees ik: "als je vertrouwen hebt, hoef je niet de hele trap te zien om de eerste stap te zetten".....

Maar dan lees ik ook weer dat vertrouwen een soort 'bekend zijn met' is ....als een kind merkt dat het kan fietsen, ontstaat er vertrouwen dat het niet valt...
Of......als je kan autorijden en we zijn bekend met het verkeer dat je je dan veilig voelt en er vertrouwen in hebt...
Duhhhhhh.....er zijn landen waar mensen bekend zijn met bommen, granaten en landmijnen omdat ze aan de orde van de dag zijn, zijn ze daar ook vertrouwd mee geraakt....????
Vertrouwen is nog wel een dingetje bij mij hoor.....
Maar goed.....ik ben misschien wel weer zover dat ik er weer ietsje verder ben met dat ik er weer beter tegen kan als het vertrouwen beschaamd wordt....
Ook daar raak je mee bekend en vertrouwd immers....?
En alles beter dan onverschilligheid....zo is het ook nog eens een keer....


Enfin alles bij alles genomen was het een bijzonder dagje....
Zelfs zo erg dat ik tegen al mijn principes in (zijn er overigens niet zoveel hoor), vandaag een fishburger en een kokosmilkshake bij de Mac drive haalde....
En dat is misschien wel tien jaar geleden dat ik dat deed....
Feit was wel dat deze impulsieve actie oude ervaringen deed oprakelen....het is namelijk nog steeds niet te (vr) eten......

En nee B.....ik was dus niet bij de Jumbo....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten