zondag 21 april 2024

21 april 2024


Dag van:
Het jaar 2009 kent vele verhalen
In Slovakije gingen ze nu ook met de euro betalen
Het verre Amerika werd verwend
Met de eerste gekleurde president
Iets minder fijn en niet zo dol
Was het Turkse vliegtuig dat neerstortte nabij Schiphol
De NAVO telt nu 28 leden
Omdat Albanië en Kroatië zijn toegetreden
Oh wat deed het toch zeer
Onze King of Pop, hij is niet meer
Daar had natuurlijk een oorzaak want
Michael Jackson overleed aan een hartstilstand
Dan nog het volgende geval
Nederland wint voor t eerst het Junior EurovisieSongfestival
Ramses Shaffy staakt zijn bestaan
Hij zal nu nimmer meer 'doorgaan'
Ook heeft er op de Nederlandse wegen
Nog nooit ooit zoveel sneeuw gelegen
Het verkeer is niet berekend op zoveel sneeuw geweld
Nog nooit eerder werd daarom 600km file geteld
En wat er tijdens het concert van Madonna gebeurt....
Tjonge het dak van het podium is naar beneden gepleurd 
Op Koninginnedag was er een vent
Die reed zijn auto tegen een monument
Zo voor de neus van de Koninklijke bus
Dat was geen leuke verjaardagcadeautje dus
In de wereld klonk veel gehoest en gepiep
Door een pandemie van de Mexicaanse groep 

Maar het mooiste nieuws dat we konden horen: 
In Schotland was weer een kleindochter geboren
Onze lieve kanjer Britt
Een kleindochter oh zo vol pit
Met een kamer vol reptielen beesten
Met wie we vandaag haar vijftiende verjaardag feesten
Onze gekste liefste clown 
Helpt je up vanuit je down
Vandaag vieren wij
Een jaar voor jou er feestelijk bij!!

Gefeliciteerd oma's lieve kanjer

Vijftien jaar deze heerlijke puber en tweede kleindochter in rij....
What you see is what you get, een ander zijn dan de is kan ze niet....
Britt is Britt.....
En deze Britt wil geld voor een terrarium voor haar verjaardag....

Britt haar hele kamer staat en hangt namelijk vol beesten en liefst reptielen....
Al van heel jongs af aan zoekt en verzamelt ze ook dierenskeletten....
En ze vindt ze ook nog....
Maar het stikt ook van de levende dieren....liefst reptielen....
En daar weet ze dan ook alles en alles van, ook van de reptielen die ze niet bezit....
Noem haar een willekeurige slang en ze vertelt je tot in detail over dat slangebeest....
Maar natuurlijk heeft ze ook bakken vol eten voor haar reptielen....van muizen tot krekels....al bevinden zich ook muizen in de vriezer....brrrrrrrr.....
Toch neem ik altijd graag een kijkje op haar kamer....

Ik kan ervan genieten hoor, een kind die zo zorgvuldig alles weet en verzorgt....
De terrariums en aquaria zien er super uit....
En sinds kort heeft ze er een wimpergekko bij....
En het is wel dit beestje dat een nieuwe behuizing nodig heeft want het is nu een mini kleine baby maar het groeit snel ....

Nou is deze drukke oma wel een beetje laat met cadeautjes....
Tja geld wil ze, maar diep in mijn hart vind ik dat saai.....
En dus zit ik 's morgens vroeg toch maar achter de computer op zoek naar een terrarium van 45x45x60.....niet groter maar zeker niet kleiner....
En natuurlijk is het zondag en natuurlijk moet je maar net een winkel vinden die in de veelheid aan maten juist díé maat heeft.....
Maar ik vind er eentje....!
Ééntje slechts....!!
En deze bevindt zich op berijdbare afstand in Ede.....

Snel overleg met mijn dochter die direct zegt dat Britt uit haar dak gaat als ze hem krijgt....
En daar gaat een oma natuurlijk voor.....

Op naar Ede....op zondag.....
Je verwacht rustige wegen maar het tegendeel is waar....
Hè verdorie, ik ben al aan de late kant....schiet eens op met dat verkeer....je zou die slakken van bestuurders eens in een terrarium moeten zetten....
Maar waar ik dan na enig geduld terecht kom slaat alle verwachting.....
Allemensen ik lijk wel in een mini dierentuin terecht te zijn gekomen....
Ik kijk mijn ogen uit naar al die papegaaien en andere exotische vogels, sidderalen, kameleons, leguanen, vissen, slangen, reuze slakken (niet alleen op de weg dus) en duizenden accessoires en benodigheden....
Wat een winkel....!!!!!

Mijn terrarium staat klaar en een

vriendelijke jongen helpt hem zelfs op de winkelwagen zetten....
Nu kan ik natuurlijk direct naar Britt maar ik ben zo onder de indruk dat ik eerst nog maar eens een rondje....zeg maar excursie....loop.....
Ik zie zelfs een safari jeep midden in de winkel....
Och en al die konijntjes zou ik zo mee willen nemen....
Hier kan je je uren vermaken als je wil....

Toch is het tijd om naar Didam te gaan...
Gauw Britt maar eens meenemen hier naartoe....ze heeft tenslotte ook nog spullen nodig om het nieuwe terrarium mee te kunnen vullen....
Als ze hier toch eens stage kon lopen later, dat zou mega zijn....!!!


Ik laat het cadeau in de auto staan en neem alleen het chocolade hart, welke ik gisteren in de Landswinkel kocht, mee....
Een stralend guitekoppie komt me al tegemoet....
"Vijftien oma, ik ben al vijftien".....
Sssssst grap ik, ik voel me oud.....
Ze is blij met de chocolade die ze in de koelkast legt want "ik vind koude chocola zo lekker oma"....
En nou hou ikzelf niet zo van chocola, maar die ene keer dat ik eens chocola neem, moet het van mij ook uit de koelkast komen....een genen kwestie dus....
Ze dartelt wat rond in afwachting van de enveloppe....en verwacht helemaal niet dat oma zegt 'je moet zo even met me mee naar buiten hoor'.....
Ogen op steeltjes deze puber nu....want als ze ergens moeite mee heeft is het wel wachten....

Maar mama wil eerst de taart even afmaken....en de vloeibare chocola (ja Britt is een Choco monster), wil niet blijven zitten op de nog warme cake.....
Eindelijk is het zover....we gaan naar buiten.....
Ik geef haar de autosleutel en vraag of ze even iets van de bijrijdersstoel wil pakken....
Ze loopt naar het portier.....kijkt.....kijkt nog eens heel goed.....kijkt nog eens beter...en zegt dan "neeeeeeeeeeee echt?".....
Haar gezicht grimast alle kanten op..... verbazing.....vreugde......ongeloof.....blijheid....dankbaarheid...
En ze weet niet wat ze het eerst moet doen; naar oma hollen of dat portier open maken.....
Ze kiest voor het portier maar durft het bijna niet open te maken alsof als het open is, het cadeau verdwenen is of toch wat anders is dan ze dacht....
Maar als dat portier dan open is en ze kan het terrarium aanraken, dan weet ze het zeker.....
Ze zeult het voorzichtig uit de auto en samen met mama wordt het naar binnen gedragen....

Het is daar dat ik bijna om kukel van de knuffel....
Een terrarium, ze heeft een nieuw terrarium erbij....
Nu gauw de gekko halen....
En daar zit ze dan....op de grond, met haar zus, met haar gekko...."kijk je nieuwe huis".....
Dan komt de slang beneden....
En Willem komt binnen....we zijn compleet....
Isa komt even inspecteren....ook haar wens voor haar verjaardag is een terrarium voor haar gekko want zij heeft zo'n zelfde beest.....
Alleen zijn moet ze nog even drie weekjes wachten tot ze jarig is....
Had ik al gezegd dat als je oma bent je bankrekening dé plek is om min sommen te oefenen....


De vriendinnen van Britt komen binnen...
Och lieve help, dan mag je blij zijn dat ze er maar twee heeft uitgenodigd....
Want ze mag dan van papa en mama een kaartje voor het concert van Rammstein gekregen hebben (je kan maar beter verwend worden als puber)....deze drie dames evenaren de herrie van zo'n concert volledig.....in ieder geval wat betreft de decibellen....
Maar alles beter dan Willem die naar zijn voetbal vriend vertrekt om de bekerfinale Feyenoord NEC te kijken, want daar wil je nu liever ook niet bij zitten....
Ik eet dus de heerlijke pasta die de oudste kleindochter heeft klaargemaakt, de drie pubers zijn druk met de pizzerette, en zo trotseer ik hun gegiechel en gegil....

En al met al werd het last but not least

vandaag een dubbel feestje want Feyenoord wint ook nog eens de beker....!!!!
Fijne bijkomstigheid: Willem komt schor thuis van het geschreeuw bij zijn Feyenoordvriend en dat brengt thuis rust....







































Geen opmerkingen:

Een reactie posten