dinsdag 2 april 2024

2 april 2024


Dag van:
Nieuws kijken of luisteren is geen pretje tegenwoordig...
Maar vanmiddag viel het zeer mee....
Zoals ik het slechte nieuws voor me zie; kapotte huizen, bebloede kinder en volwassen lichamen, doden op een hoop, het verdriet van zich afschreeuwende plotsKLAPS kinderloze ouders of ouderloze kinderen met de af te lezen pijn in hun ogen.....zo zie ik nu zomaar het goede nieuws voor me....
De Betuwe staat in volle bloei....in roze en witte kleuren omgetoverde fruitbomen...
En om de bevruchting zo optimaal mogelijk te laten verlopen zijn imkers gevraagd om met hun bijenkorven te komen om de bijen los te laten ten einde de bevruchting te bewerkstelligen....
Ik zie het voor me....die kleuren en dan al die zoemende geel zwarte bijen die van bloesem naar bloesem vliegen om honing te verzamelen en ondertussen het manlijke stuifmeel over te brengen naar de vrouwelijke stampers....
De natuur is zo mooi......!!!!

Flora en fauna in optimale symbiose.....
Nu nog een beetje balans tussen goed en slecht nieuws op tv graag.. 
Van mij mag het wel om en om.....
Niet om het slechte nieuws te verzachten maar om het slechte nieuws aan te kunnen....

Onze eigen appelboom is bijna zover....
Nog één dagje zon en warmte....ze is immers al verzadigd van regenwater....
Zaterdag wordt het 24 graden...
Echt wel dat de boom dan volop in bloei zal staan...en laat die bijen maar komen....
Alhoewel....ik heb een zelfbestuiver...kak...

Ach, en nog maar een goed berichtje erachteraan....
Wie zich aan de snelheidslimiet van 30 kilometer per uur houdt op de Meeuwenlaan in Amsterdam, spaart via een zogenoemde 'spaarpaal' meteen 5 cent voor een goed doel......
Afgelopen vrijdag haalde de paal het maximumbedrag van 10.000 euro op.....
Dat maakt 30 km per uur in de binnenstad van Amsterdam rijden er toch een stuk leuker op....
Moet je natuurlijk wel een dagje Amsterdam plannen en dan niet met de trein gaan......


Tja weet je, zelf was ik erg saai bezig vandaag....
Na weken onderzoek binnen en buiten school, heb ik vandaag mijn verhaal over leesonderwijs voor niet sprekende kinderen af kunnen maken....
Het zit goed in elkaar maar ik wilde jullie toch niet vermoeien met convergente differentiatie of fonologisch en  fonemisch bewustzijn.....
En dat zijn dan alleen nog de Nederlandse termen want ik heb ook een artikel of acht in het Engels erop zitten de afgelopen tijd....
Geniet dus maar lekker van de bloemen en de bijtjes....
Dat is nóg leuker.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten