woensdag 17 april 2024

17 april 2024


Dag van:
 Hij is het niet echt hoor....maar het lijkt er wel een beetje veel op.....
Wie....?????
Nou Willem.....

Kom je thuis na een leuke maar drukke dag werken....
Het meeste van je lijstje van de dag, dat zich maar vulde en vulde, heb je af kunnen werken....en dan kom je thuis....
Onderweg, ondanks de regenval en wind, het verlangen naar de rust van de natuur....
Straks de voordeur in, deur dicht, en de drukte wereld achter je laten om de woonkamer in te stappen en over het water te kijken....
Tijd voor meer water in je leven denk ik altijd maar....
Want hoe je het ook wendt of keert: water heeft op heel veel mensen een kalmerend effect......
En in een tijd waarin we altijd maar hollen, rennen en vliegen, is het wel zo fijn om af en toe te ontspannen......
Vaker in de nabijheid van water zijn is gelukkig al genoeg om tot rust te komen.....
En aangezien wij aan het water wonen heb ik wel heel veel geluk.....
Zodra mensen water zien, horen of voelen, ontspant het lichaam en kalmeert het hoofd......en hoe dat komt????......
Daar zijn zelfs de wetenschappers nog niet over uit......

Sommigen denken dat water ons een gevoel van nietigheid geeft, een soort reality-check dat alles in ons leven komt en gaat......
Het zien van water verlaagt je hartslag en bloeddruk......
Alleen al het zien van water geeft een relaxt gevoel......

Nou ja...... behalve bij Willem dan blijkbaar....
Ik ben nog niet binnen of.....
"Als ik mijn hoofd achterover doe word ik licht in mijn hoofd"....
"Waar ligt die saturatiemeter.....ik denk dat ik een laag zuurstofgehalte in mijn bloed heb"......
Onderin de buffetkast Willem.....
"Zou ik een hersentumor hebben".....
Nee Willem jij hebt last van hersenhumor.....
"Ik denk dat ik suikerziekte heb"....
Zucht.....
"Het zal toch niet mijn hart zijn....in mijn familie hebben ze allemaal een sterk hart"....
"Mijn moeder had de ziekte van Meunière, misschien heb ik dat ook".....
"Ik moet toch maar eens naar de dokter"....
Het blijft even stil....
Hij eet....
"Ik heb rode wangen, het zal toch geen Covid zijn, voel eens of ik koorts heb".....
Je hebt geen koorts Willem....
"Maar ik voel me al anderhalve week niet fit ".....
Slaaptekort misschien....?
"Misschien moet ik eens vroeg naar bed gaan?"....
Misschien Willem....????
"Of ik heb wat jij hebt....bppd...hoe voelt dat bij jou?".....
"Kijk ik kan wel naar voren maar mijn hoofd naar achteren gaat niet zo lekker"....
"Ik denk dat ik vocht tekort heb .....tuurlijk....dat is het"....
Hij drinkt drie glazen water....
"Ja zie je wel.....dat is het".....
Hij gaat met de honden uit....
"Zo daar knap ik van op".....oppert hij als hij terug is....

"Er komt voetbal op tv hoor"......
"Nou voel ik het toch weer....ik zal toch geen hersenbloeding krijgen?".....
Willem het enige waar jij last van hebt is van ouder worden en hypochondrie....
"Doe niet zo raar.....dat heb ik echt niet....ik word alleen maar zo licht in mijn hoofd....teveel hooi op mijn vork denk ik....misschien wel wat overwerkt ".....
"Of eigenlijk meer teveel prikkels".....
"Heb je die saturatiemeter nou al gevonden?"....

Nee hoor...hij is het niet...hij is geen hypochonder.....het lijkt er zelfs niet op....
Diepe zucht....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten