vrijdag 26 april 2024

26 april 2024


Dag van:
Oranje truitjes, oranje t-shirts, oranje haren, oranje hoedjes en petjes, oranje haarbanden en elastiekjes, rood wit blauwe wangetjes, oranje rood wit blauwe vlaggetjes en ballonnen, oranje slingers om je nek......het is Koningsontbijt en lentefeest op school....
De stoelen en tafels staan anders dan anders in de klas, en op de tafel waar anders de blokken en duplo liggen, staan nu brood, melk, boter en beleg....
En buiten kun je niet skelteren of fietsen maar blikgooien, eendjes hengelen, koek happen, spijkers poepen, nemen blazen, de Silent Disco in, hamburgers, pannenkoeken of wraps eten, de brandweer helpen en nog veeeeeeel meer....
Het is echt feest....
Er is zelfs live muziek en anders schettert uit sommige klassen wel een Koningslied of het Dabadie, dabadaa.....

Het spant erom of we het feest buiten

kunnen vieren maar de weerberichten zijn voor na half tien gunstig....
En ze kloppen dit keer....
De zon schijnt en er valt geen drup regen meer.....
Zelfs papa's, mama's, opa's en oma's zijn er te vinden....veel zelfs.....
Wat mij betreft kan de Koningsverjaardag al niet meer stuk....

De Koningsnacht voor grote mensen hoeft voor mij dan ook niet meer....
Ik duik voor één kop koffie even bij mijn vriendinnetje binnen, ik sjees nog even naar de wolwinkel voor wat katoen om me in Griekenland mee bezig te houden....
Ik kook, print de tickets en reisbescheiden na veel gedoe uit ....de printer weigert dienst....

Ik reserveer met veel gedoe vliegtuigstoelen....het mislukt namelijk keer op keer.....
Ik reserveer met veel gedoe een parkeerplaats bij Schiphol....hij pakt de data keer op keer niet....
Waarom oh waarom kan dat alles niet gewoon even van een leien dakje.....?
En oh wat heb ik een kort lontje merk ik....
Het laatste waar ik namelijk zin in heb is de vakantie beginnen met gedoe.....

Jammer toch dat Willems lontje ook al kort is....
Dat geeft natuurlijk fikse kortsluiting als onze lontjes elkaar raken....
Het geeft echter ook blijk van het feit dat we allebei ernstig aan vakantie toe zijn....

Och verlang ik naar de zee

De golven die het strand op ruisen
Als ze niet eerst stuk slaan op de rotsen.....

Och verlang ik naar het strand 
Het zand zachtjes vervloekend 
Als het schuurt tussen mijn tenen....

Och verlang ik naar het haventje
De bootjes dobberend op het zeldzaam blauw
De vissers aan de kant hun netten boetend...

Och verlang ik naar terrasjes
Vol kwebbelende, babbelende vrolijkheid
De lippen stil bij het nippen aan het glas....

Och verlang ik naar de zon 
Warme lieve stralen die mij fluweelzacht strelen 
Waar ik mij de dag ook bevinden zal....

Och verlang ik naar de steegjes
Blauwe witte ramen en deuren
Waar een glimlach doorheen steekt 

Och verlang ik naar ons plekje
Eerst naar boven, dan het pleintje over
De Bougainville en dan in de armen van hen die op ons wachten....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten