zondag 28 april 2024

28 april 2024


Dag van:
 Ach wat heet voorbereidingen voor een reis hè, als je regelmatig reist....
Het gaat allemaal bijna op de automatische piloot....
En toch schuilt daar natuurlijk ook direct het gevaar in....

Maar eerst nog even een medische keuring...
Medische keuring....?
Op zondag.....?
Jazeker....ik stond er ook van te kijken....
En zo'n medische keuring (voor iets met een verzekering op de langst levende), doen ze gewoon bij je thuis....aan je keukentafel....die ik niet eens heb....
Gelukkig staat er wel een klein smal bureautje waar Willem zijn preken aan schrijft in de keuken...
En meneer de dokter neemt er genoegen mee....
Hij legt alles klaar en meet de bloeddruk....
Alle medicatie ten spijt, die is dus te hoog....en niet een beetje te hoog maar behoorlijk veel te hoog.....
De medicatie die ik er al voor heb moet volgens hem omhoog....
Na de vakantie maar even naar de huisarts....
Ik had het eigenlijk al wel een beetje vermoed als ik weer eens eerlijk naar mijn lijf luisterde....alleen daarna weer snel naast me neergelegd....
Nu nog bloed prikken, meten, wegen, plas inspecteren en klaar....
We hebben het nog even over de medicijnen...
Meneer de dokter vertelt dat hij van alles preventief slikt.....

Hij heeft geen suiker maar slikt er alvast pillen voor...
Hij heeft een goede cholesterol maar slikt er alvast pillen voor...stel dat ....
Ik vertel dat de eerste medicijnen die ik daarvoor kreeg een nare bijwerking hadden....maar nu met deze die ik nu heb het wel uit te houden is....
Hij veert op...."nou daar heb ik ook zo'n last van" vertelt hij en gaat verder met "ik denk dat ik dan uw pillen ook maar ga slikken als die beter bevallen"...
Willem en ik weten niet wat we ervan denken moeten....
Hij slikt ascal voor stel dat hij het aan zijn hart krijgt....
Hij slikt de wereld aan medicijnen voor 'als' en 'stel dat'.....
Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt....
En of het nou helpt.....???.?
Maar goed....de keuring zit erop, nu kan ik me echt met de vakantie gaan bezighouden....


En wat houdt zoiets dan in....?
Huis schoonmaken hoeft niet meer....dat hebben we immers gisteren al gedaan....
Het wordt dus lanterfanteren....we hebben alle tijd....
Hoe optimistisch kan je echter zijn....
Een klok draait gewoon door....
Ook de onze....en we hebben er nog wel twee aan de muur hangen....
Zo kom je er dus in de avond achter dat je niet alleen je koffer moet inpakken, maar dat de kattenbakken verschoond moeten worden....oeps vergeten....
Dat je haak spullen uitgezocht moeten worden....en welk boek neem je mee....?
Oh ja....de powerbank ook maar even laden....oeps, en de batterij van de camera....
En m'n nagels moeten nog gelakt....
De cadeautjes moet ik nog inpakken....en de kinderen bellen of appen....

Niet over nagedacht....

Of eigenlijk wel natuurlijk, maar gewoon een slechte planning....
Nou hoeven we gelukkig niet voor dag en dauw op, maar toch hè....
Al met al loop je toch weer als een kip zonder kop dingen te doen....
Ach....en misschien zou dat dan toch betekenen dat we een beetje in de


vakantie modus zijn beland....

Iets over middernacht zijn we klaar...
De handbagage koffers staan gepakt de grote koffer ligt nog open....
Voor de tandenborstels die morgenochtend nog gebruikt moet worden en zo....

Ik lig al op een oor te denken over morgen of ..... 
Het mag dan wel vakantie zijn, maar die wekker moet wel gezet worden....
Je zal je vliegtuig maar missen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten