dinsdag 16 april 2024

16 april 2024


Dag van:
Soms heb ik dat wel eens....dat onbedwingbare gevoel om eens zo'n kaart van de dag te trekken....
Ik weet wel dat het onzin is maar tegelijkertijd voel ik ook wel dat er meer tussen hemel en aarde is.....
Dus ach....ik trek zo'n kaartje....
En hypocriet als ik dan kan zijn, kan ik altijd nog zeggen "zie je wel wat een onzin" of juist "kijk, het klopt toch wel een beetje"....
Ik trek dus een kaartje.....en kijk aan....
De Zon
Alleen de tarotkaat "De Wereld" kan de zegeningen die bij de zon horen evenaren..... 
Hoewel het zeker geen levenspad belooft zonder hobbels in de weg, geeft de zon aan dat alles goed zal komen......

Succes zal jou ten deel vallen......
Deze kaart geeft aan dat mensen de vreugde en de helderheid waarderen die je in hun leven brengt......
En dan zeg ik...."kijk het klopt toch wel een beetje".....
Daarbij zegt mijn positieve instelling sowieso altijd al dat alles goed zal komen....

Het is maar wat je wilt zien of geloven...zo werkt dat nu eenmaal....
En geldt zien wat je wilt zien” niet voor heel veel dingen in het leven.....
Mensen nemen selectief waar ofwel met vertekening.......
Dat is al sinds de mensheid bestaat en heeft te maken met hoe de hersenen hetgeen er binnenkomt, interpreteren......
Dat levert bij ieder mens weer even net iets anders op......
Dit gaat in feite de hele dag zo door en hoewel je er niet bij stil staat, is dat wat zich er in je hoofd afspeelt......
Enerzijds is het goed dat het er is, je zou anders niet al die prikkels invulling kunnen geven en je hersenen zouden overuren maken......
Anderzijds wel lastig om niet teveel in tunnelvisie en blinde vlekken terecht te komen als je keuzes moet maken....
Wisful thinking heeft er ook mee te maken.... je ziet wat je hoopt te zien....

Oftewel, de motivatie om iets te willen zien heeft een effect op je onbewuste waarnemingsprocessen, waardoor je daadwerkelijk ziet wat je hoopt te zien.....

In ieder geval heeft het mij moed om verder te gaan met een positief gemoed....en de drive om dingen ten goede te keren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten