donderdag 10 augustus 2017

10 augustus 2017

Dag van:
Luchtbed lek... hoe kan dat nou? Toen ik wegging was ie nog heel.
Van neeeee niemand heeft een idee
Van zo slecht geslapen dat als Willem de honden uitlaat, ik bij de tent op Willem wacht omdat ik bij de honden moet blijven omdat ze anders weglopen
Van zó slecht dus.
Van erachter komen dat Willem natuurlijk mét honden weg is en dan op een holletje naar het toilet gebouw (Oh ja camping ongemakken) waar je tegen een stoet clowns met kinderschare  en tetterende muziek aanloopt op weg naar animatie vertier.
Van je daar dus nu dood aan kunnen ergeren terwijl ik er elke ochtend juist van geniet
Van wc geluiden waar ik dan weer wel steeds meer aan begin te wennen
Van Willem Esther Marcel een de kinderen gaan naar een subtropisch zwemparadijs
Ik bedoel... we hebben hier een meer aan de voeten... en een mega meer honderd voeten verder maar ze gaan naar een subtropisch zwemparadijs
Van... ik blijf op de camping bij de honden (die er nu wel zijn ha ha)
Van breipennen in de hand en van Engelen van het duister (Jan Siebelink) op schoot
Van...'heel het veldje ' (4 gezinnen in tenten op ons veld), hebben weer wat bedacht
Van pfff... ik word daar zo moe van alleen al om er naar te kijken, dat verplichte leuk doen want oei je zou je eens kunnen vervelen of zelf vermaken
Van maar enfin.... het bootjes opblazen  voor een 'zeilwedstrijd ' is begonnen
Van... en de één wil nog niet onder doen voor de ander  dus leuk is niet leuk genoeg en mooi kan mooier
En vooral van 'zien jullie wel hoe leuk wij allemaal zijn en horen jullie ons wel'
Van... zoals ik al zei... ik word hier zo moe van van dat soort mensen
Van.... wellicht vinden ze mij een oude zeur
Van ja ja ik hoor jullie wel
En van het lukt me zowaar om ze veel plezier en zet m op te wensen
Van ik voel me hypocriet een schijnheilig
Van oooh gut meneer de allesweter  is de jury annex scheidsrechter
Ja ja want hij heeft connecties met de KNVB (dit heeft hij overigens al over de hele canping rond gebazuind)
Van mevrouw haal je kindje uit het water... niet alleen voor de rubber bootjes in aantocht, maar uw kind klappertand erg hoorbaar
Van...neeheej kindje met ander rubber bootje mag niet meedoen... zo sociaal en leuk zijn die van t veldje dus ook weer niet
Van naja... camping perikelen dus
Van... opkijken van mijn boek en breiwerk, de wc rolletjes, de afwas teiltjes/ kratjes (afhankelijk van de grootte van de gezinnen), de boodschappen (voornamelijk kratjes bier) en de verliefde jeugd (herkenbaar aan stoeipartijtjes van slippers afpakken tot elkaar in het water gooien) voorbij zien komen
Van...oooh jullie willen weten hoe de bootjes wedstrijd afliep
Van...nou.... met veel geschreeuw en gejoel heeft het tentje in de hoek gewonnen (Ik hoor jullie al zeggen; een rond veldje heeft geen hoeken en jullie hebben gelijk... maar toch...)
Van.. ik wens de mensen na ons veel succes met het opzetten van tent of plaatsen van caravan/ vouwwagen
Babs heeft het namelijk vooral voorzien op kuilen graven
Ik hou ze wel dicht natuurlijk naar na Babs graafwerkzaamheden vertoont het toch niet meer de dichtheid van daarvoor
Van... ik verzwik ook regelmatig mijn voet in de 'valkuilen '
Van... en dan begint aan de overkant van ons watertje en volleybal wedstrijd
Neeeee... Dit keer georganiseerd door het animatie team en niet door de 'stel je voor je mag je niet vervelen in de vakantie' kampeerders van ons veldje.
Van die mijn nieuwe bril kan ik het allemaal goed meekrijgen aan de overkant
Vooral het gejuich werkt aanstekelijk vrolijk
Van... en dan komt de camping báás een praatje maken en ons waarschuwen dat we de honden vanavond in de gaten moeten houden want er is vuurwerk vanavond
Van.. nou is dat voor Bikkel geen probleem maar gezien de ervaringen met Babs op het feestje van Judith en Daniel onlangs, zal het Babs nog even afzien worden
Van... ja zegt de camping báás, anders lopen we de volgende dag alleen maar weg gerende  honden te zoeken en vangen morgen
Van... de angst slaat me om het hart
Van de zwemmers komen thuis
En van... oh jee luchtbed puberdochter ook lek
Van.. en dat heeft iets nvdr voeten in de aarde dan bij die van mij
Want er zal een moet en 2 persoon luchtbed komen
Van ..... van alle kanten komen nu geurtjes mijn neus in
De camping slaat massaal aan t koken
Van vette frituur lucht tot het aroma van gehaktballen in de jus
Gebarbequed of in de sköttelbrai gebakken vlees
Hier luidt het menu weer pasta... je kan ze eronder begraven
Van... en nu douchen... jawel 6 minuten geeft  de klok aan (bij de mannen is dat overigens 5 en een halve minuut)
Om mij heen en gekakel van vrouwen leed: Karin ik ben de shampoo vergeten, Marith heb jij minder shampoo of echte, Mariska heb jij scheermesjes bij je....
Van...maaaahaaam ik kan mijn rug niet afdrogen, Jantien  ik poets mijn tanden vanavond pas hoor
Enfin... ik ben klaar binnen de 6 minuten maar ben verplicht te wachten tot die douche uitgaat
Van.... mijn leed heb ik dus ook
Van mölky en jaaaaaa Willem je krijgt de aandacht
Morgen maken we er spandoek voor je
Van... en nu wachten op het vuurwerk
Babs veilig in de bench, Bikkel rustig op zijn kleedje
Het oogt al vreemd dat we de camping niet zien uitlopen
Dan is het 23.00 uur en onze ogen turen gespannen de lucht in
Dan 1 knal.........
Van....................
Van.....................
Weer een knal... en nog eentje
Maar te zien valt er niks...
Raar zoef geluid
Vreemd piep geluid
Knal....
Knallende.. ..
Maar te zien valt er nog steeds niks
Jaaaaa 1 sterretje....
Van jongens wat een vuurwerk
Van de dans der zaklampen mengt en aanvang
Af en aan wordt er gelopen naar het toilet gebouw
Make up verwijderd en tandsteen
Van toepen en in bed kroepen
Een Willem NIET OP BUIENRADAR KIJKEN!!!!









 




2 opmerkingen: