dinsdag 22 augustus 2017

22 augustus 2017

Dag van:
Heel zachtjes hoor ik tien teentjes door de kamer trippelen
Maar Michael blijft heel stilletjes en het geluid van de computer blijft uit
Och denk ik... zo vaak komt oma niet slapen en oppassen dus wakker worden maar (al is het 7 uur)
Mama gaat weg en oma en Robbert keuvelen over eindbazen, mindcraft termen die me niks zeggen en andere computergame taal
Wat dat betreft had hij beter met papa naar Gamescom2017 kunnen gaan
Van.... een appje van zoonlief
Auto stuk maar gelukkig net in Köln in de parkeergarage aangekomen
Van.... speculaties en angstdromen
Maar voor Robbert is maar één ding belangrijk; DE BEURS
En wat geniet hij
Van.... maar wat gaat een oma met haar kleinkinderen doen want krullenbol Luna is inmiddels ook wakker en staat met haar verwarde krullenbos te huppelen van het ene been op het andere been
Van... oma gaan we naar Mc Donalds??? (9.30 uur s morgens)
Van... nou zullen we maar een boterhammetje nemen lieverd
Van.... en dan oma... gaan we dan naar Mc Donalds???
Van....
Enfin 10.15... oma bedenk iets!!!!
En dan weet oma het ineens.
We gaan naar de Linaeus hof... de grootste speeltuin van Europa www.linnaeushof.nl
Van inpakken een wegwezen
Van..... oma dit heet Schoolstraat... stonden daar vroeger scholen?
Van de parkeerplaats die door Michael plots herkent wordt
Van....omaaaaaaa ik herken deze (jubelend van blijheid).... en nou snap ik waarom het Schoolstaat heet....omdat hier de schoolreisjes naartoe gaan
Van lange wandeling van de parkeerplaats naar de ingang, door het bos ....
Van oma... hier zijn wel teken hoor... die moeten mij niet hebben maar jou wel want jij hebt veel meer bloed dan ik, en jou willen  ze al helemaal niet Luna dus je kan rustig lopen
Van oma..... wat een lange rij hè.
Nou Michael in Euro Disney zijn ze toch nog langer?
Maar dan kan je doorlopen en er is veel te zien hoor dus is deze langer als je aan tijd denkt
Van..... maar natuurlijk Michael
 Van.... maar nu eerst een kop koffie (want het is wel lastig als je niet weet hoe het koffiezetapparaat van je kinderen werkt)
Van wat een G E W E L D I G E speeltuin voor jong en oud en daartussen
Van.... en de eerste speeltuin waar ik niet het gevoel heb afgezet te worden qua entree prijs maar ook qua eten/ drinken en andere zaken niet
Van.... en overal is aan gedacht.  Niet roken in de speeltuin dan alleen achter een scherm waar er slechts 2 van zijn
Van.... niet aan zwemmen gedacht (Want dat kan daar in de zomer ook in een mega zwem oase met spetter leuke waterfestijn attributen) dan zijn badkleding en handdoeken tegen schappelijke prijzen verkrijgbaar
Van... overal plekjes om te zitten en overal prullenbakken
Van enge spannende attracties, behendigheid attracties, lieve gezellige attracties
We gingen en gingen maar door met ontdekken en ook oma heeft zich geen seconde verveelt
Van absolute hoogtepunten; de schaduwwanden, de boomstammen bouwhoek, het verkeerspark en de kabelbaan (enggggg)
Een betaalbaar BennieBroek menu en een ijsje  maakten de dag compleet
Genoten met hoofdletter G
Met twee onbetaalbaar tevreden en blije gezichtjes op de achterbank rijden we naar huis waar mama inmiddels ook thuis is  na een dagje werken
Zij ziet al aan de snoetjes dat het een geslaagde dag was maar weet dat wel heel zeker als ze alle en alle verhalen aanhoort
Nog een uur later klinken de speel ervaringen in flarden over de tafel
Geen wonder dat ik door Luna stevig aan mijn been vastgehouden wordt en mijn autosleutels verstopt worden als ik naar huis wil vertrekken
Van een weg met files waarvan je denkt 'waar was die nou weer voor nodig '
Van...Bengel ziet me, springt op schoot en blijft daar een uur op liggen
'Het vrouwtje ontglipt me niet nog een keer '
Van... hockey dames NL kijken... (waarom heb ik toch niks met die sport?)
Van tussendoor al appjes van nieuwe en oude ouders van leerlingen over vervoer dat niet geregeld te krijgen is...
Van een oude Bond film op de achtergrond maar ik knuffel met Bengel die zojuist na een hoop katten gekrijs buiten, met een dikke doch strijdlustige staart binnen komt
Van een dan speelt Bengel met Babs... wat een pracht gezicht
Van.... morgen weer aan het werk..... weer heel andere verhalen
Van.... veel foto's dit keer ☺
Van.... en wat de auto van zoon betreft.... een bobbel in de band...pfffft gelukkig!!






















1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk verhaal. De kinderen hebben genoten maar jij ook volgens mij. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen