vrijdag 25 augustus 2017

25 augustus 2017

Dag van:
Alles went.... ook het geluid van de wekker
Nu niet blijven lanterfanten in bed, hup direct eruit want de verwarmingsketel monteur kan zo voor de deur staan voor de jaarlijkse check up
Het dagelijkse 'wat doe ik aan ' issue kan ik ook aan mij voorbij laten gaan want de was die ik gisteravond nog even snel in de machine gooide en ophing, is al droog
Gauw de haren in de plooi, snel eyeliner onder de ogen, kop koffie en de kat eten en gaan maar weer
Willem doet de honden vandaag want de arme ziel moest ook vroeg op om de monteur te ontvangen omdat ik naar mijn werk ga
Op zijn school gaan ze iets makkelijker om met regel en wetgeving dus hij is lekker thuis
Op naar de ouder start gesprekken
En natuurlijk naar de kinderen want die mogen mee vandaag
Van.... opperbeste stemming dat ik de kinderen weer zie vandaag
Ze komen niet allemaal de ouders maar zo rustig opbouwen heeft ook wel wat
Van grappig...... het eerste en laatste gesprek leveren twee spreuken op
1 in je eentje is een beperking maar samen vorm je een  versterking
2 In the end its gonna be ok. If its not ok, its not the end
Fijn dat gesprekken zo kunnen verlopen
Van.... blije kinderen (en al helemaal blije ouders)
En van een super blije juf want hier doe ik het iedere dag weer voor
Dat is waarom je het volhoudt en waarom je stormen doorstaat
Niet voor mezelf.... maar voor hen...!!!!
S. Huppelt van blijdschap als ze ziet bij wie ze in het groepje zit
En als juf haar vandaag al meteen leert dat je in stapjes kan denken als je een moeilijke taak hebt glundert haar snuitje helemaal
N regelt meteen even dat E niet schuin tegenover haar zit maar naast haar en gaat met twee kleurplaten en een stuk gember koek van de juf naar huis want de juf kan toch geen nee zeggen
N kijkt nieuwsgierig om zich heen en voelt zich al snel op haar gemak
En als juf zegt dat ze altijd een aspirientje krijgt als ze pijn in haar spieren  heeft en dat juf met de zwemmeester gaat praten dat zij ook naar zwemmen mag én zegt dat ze maandag zal bellen als ze migraine krijgt,  is al het ijs gebroken
En L en ik sluiten een verbond dat ik mag zeggen dat ze moet eten maar dat zij dan mag zeggen dat ik wat minder moet eten
Samen lachen we de onzekerheid weg
Verder vindt ze het wel stoer dat ze bij de enige 2 jongens uit de groep zit want ze is dol op voetbal en stoere dingen
Met L komt het wel goed dit jaar
En dat waren er nog maar 4 vandaag in wie ik de uitdaging zoek en de vonk altijd weer vind
Dit was het mooiste gedeelte van de dag....
Van krijg nou wat, ik heb gewonnen bij een actie van de dierenspeciaalzaak
Joecheiiiii een hondenkussen
Van.... dan is het tijd voor dossiers lezen, doelen afmaken, de vreselijke rekentool doorworstelen, de mappen met werk vullen en het smartboard met kalender voor de maandagochtend kring goed te zetten
Check check double check... alles op orde
Van nu als een haas boodschappen doen want de twee andere kleinkinderen komen logeren, Babeth en puberdochter gaan weer naar hun moeder en Willem naar een vriend
Van hurry hier komt er nog wat van....
Als ik thuis kom zit het huis vol en rent de eerste kleindochter al in mijn armen vol boodschappen
Van.... aan mijn dochter zie ik dat ze een goed 'van moeder tot dochter gesprek ' wel kan gebruiken
We keuvelen een half uurtje gezellig en afgezonderd in de tuin
 Dan dag papa en mama veel plezier wij redden ons wel bij oma
De een gaat kikkers vangen 'oma heb je een potje '
De ander duikt in haar Iphone
Tijd om eten te koken
Van bloemkool met kaassaus, oma's gehaktballen en gebakken aardappels
Van pffffft en nu rust (hetgeen natuurlijk onmogelijk is)
Van meiden koffers in de auto en dag meiden van Willem, het waren gezellige 3 weken samen
Van......... koffie!!!!!
En oma mogen we wat lekkers
En oma mogen we dokter Pol kijken
En oma mogen we wat drinken
En oma heb je brood voor de eenden en om te vissen
En oma mijn vriendinnen......
En oma mijn Franse agenda.....
En oma mogen we in je grote ligbad
En oma mag Babs bij mij
En Babs en de kolderieke avonturen met de tuinslang (waarvan filmpje)
https://youtu.be/S-afpV5HpzM
En oma ik wil Bengel op schoot... nee ik..... nee ik want jij was al....
En stomme kleuterzus.... stomme puberzus
En oma jaaaaaaaa deze film willen we zien
En oma als je Bikkel aait krijg je vette haren.... dan is ie goed waterdicht oma
En omaaaaa toe nou Jurassic World op
Van ja maar Britt is nog geen 12
Ja maar oma dat ben ik wel bijna want ik ben al 8 en ik kan heus wel tegen bloed oma
Van... oma zwicht
Van wow vet gave film maar zooooo eng vindt oma
Nee oma.... ik wil later toch met dieren werken
En de andere.... nou oma als je dit eng vindt.... ze worden in één keer opgeslokt, je ziet niet eens afgetrokken ledematen
Ach ja zegt oma om de boel te verzachten en de scherpe kantjes eraf te praten ....t is toch nep
Van... maar t blijft wel een mooi verhaal oma
Van Britt kruipt met Bengel bij oma op schoot
Van woedende Isa om alle reclame (SBS6) en dan ook nog eens Hart van Nederland
Is ie niet op Netflix oma?
Van mooi intermezzo om Britt toch maar naar bed te brengen en de afloop met iets minder enge taferelen zachtjes op bed te vertellen.
In mijn verhaal vallen in ieder geval geen doden meer
Van 5 minuten voor het einde van de film een zucht....en.....och oma, ik mis echt popcorn nu, het is zo spannend.
Van weer een zucht... ach oma wat was dat een G e w e l d i g e film!!!
Van zo... en nu jij ook naar bed
En oma ook....
Willem vindt vast zelf de weg wel terug










1 opmerking:

  1. Wat een prachtig, warm verhaal. Over de nieuwe kinderen en je kleinkinderen. Je stukjes zijn geweldig, dus door blijven gaan hoor. Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen