zaterdag 12 augustus 2017

11 augustus 2017

Dag van:
Tja... voordeel van een hele nacht regen is dat je als een blok slaapt en lekker laat wakker wordt
Maar als je dan wakker wordt ben je ook wakker en je honden staan te springen van de volle blaas
En dat natuurlijk niet alleen bij je eigen honden maar ALLE honden op de camping
Dus vanmorgen is het vanuit menig tent en kakofonie van; ZIT, AF, WACHT, BLIJF, NEE
Van... Dit houdt me al een tijdje bezig.... zouden er mensen zonder lichaamsgeur en afscheiding zijn? Of komt het omdat er mensen zijn die op een camping niks doen (Nou hij waar het over gaat wel) Of zou heet gebel aan kofferbak ruimte zijn geweest?
Van... want.... de man aan de overkant draagt nu al de zesde dag op rij hetzelfde roze blauw gestreepte shirt
Het zou ook zijn lievelingsshirt kunnen zijn natuurlijk
Van... waar let  een mens op als hij twee weken op een camping vertoeft....en.... waar bemoei je mee of maak je je druk over...
We ruiken hem nog niet op afstand en daar gaat het om
Van...Gerda vandaag op visite en wat een gezelligheid mét taart en goede gesprekken
Van..... het veldje treft voorbereidingen voor hun BBQ
En dat ze daar ze dat doen moet ongeveer de halve camping weten
Veel lawaai en geschreeuw
Van... ach gut de buienradar van Willem krijgt gelijk... het begint te regenen
Van... ach gut... wat nu met de burense BBQ?
Dat wordt partytent opzetten.....
Van... en zo geschiedde
Van stokken die niet passen
Van zeil dat niet blijfft zitten
 Maar de party tent staat
Van Esther weet waar de Chinees zit
Maar de Chinees lijkt minder Chinees dan we dachten
Dan toch maar boodschappen doen
Dikke Duitse speklappen als een gekookte piepers met jus
En wat hebben we gesmuld
Van... en als toetje allemaal een vork in de hand en massaal de rest taart verorberen
Van we hebben hout dus dat wordt kampvuur maken straks
Want buienradar zegt dat t droog blijft.... zegt Willem
Van... de overbuurman heeft zowaar een ander shirt aan.  Het blijt weliswaar en gestreept tshirt, nu grijs blauw gestreept
De man heeft dus duidelijk iets met blauw én met streepjes
Van.... ik voel mijn gedachten afstompen als ik me bedenk dat ik me hiermee bezig houdt
Van mölky en een vuurtje
Maar tjonge wat een gelal en geschreeuw naast ons
Van we zijn er chagerijnig van en gaan slapen
Van als dat lukt met de herrie
Van ik geloof dat we niks aan die BBQ gemist hebben







1 opmerking:

  1. Het is de middag heel gezellig geweest. Jammer dat je buren zo een lawaai maken om maar aan iedereen duidelijk te maken dat ze het "leuk" hebben. Ik blijf zeggen: erger je niet maar verwonder je. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen