zaterdag 19 augustus 2017

19 augustus 2017

Dag van:
De regen tikt harder dan zij tikken kan op t tentzeil als ik mijn eerste oog open doe
Gauw dat oog weer dicht
Mijn gedachten dwalen af naar 4 jaar geleden toen we onze lieve vriend Ruud gingen begraven
Van... maar dan hoor ik de wekker.en denk... die tent krijgen we niet droog mee
Terwijl de meiden nog slapen ruimen Willem en ik de eerste spullen op
Van zowaar, de lucht klaart blauw
Marcel Esther en Floor komen al afscheid nemen
Valt moeilijk dit keer
Van zwaai zwaai zwaai
Van.... wat een zooi verzamelt een mens in twee weken om zich heen
En dat terwijl het zo netjes lijkt op ons plekje om de tent
Van laatste keer honden eten geven en laatste ontbijtje
De wind zet op en de tent droogt
Wat hebben we weer een geluk
De tent gaat droog mee
Van... alles past  ook weer precies in de auto
Moeder overste spiekt vanuit t zijraam  van haar tent of alles wel goed gaat en we geen rotzooi achterlaten
Nou moeder overste zo zijn wij niet hoor
Dag moeder overste
Enneuh.... vergeet niet te leven....
Van ALLEMAAL nog een plas en gaan
Van natuuuuuuuuurlijk rijdt Willem weer te langzaam achter mij aan en neemt daarom de verkeerde afslag als hij mij uit het oog verliest
Pech voor hem, dat wordt een half uur omrijden duhhhh
Van HUIS IN ZICHT!!!!!!!
Babeth en ik hebben de auto al bijna leeg als Willem aankomt
Van waaaaaaaaassen
Het kan nu weer want we hebben water
Van ach wat rennen die honden in en uit huis en tuin na 15 dagen aan de riem op t veld
Maar wat hebben ze het goed gedaan!!
Van... de Bakkertjes zijn ook thuis in mooi Enkhuizen
Het eerste dat Esther in haar huis doet en ik hier, zijn onze mooie kunstwerken, de poezen een mooie plaats geven
Er wordt nog heel wat heen en weer  geappt vandaag
Van heerlijk een brief van ons sponsorkind
Ik duik meteen in zijn verhaal
Van... is het al 6 uur.... ik wil naar Bengel...
Nee?... dan maar weer een was draaien
Van puberdochter ligt op bed (Wij noemen dat plafond staren) en de ander kletst er gezellig op los, bekijkt nog eens alle vakantiefoto's en wil ook naar Bengel
Van... wat is het toch heerlijk dat je zo bij de wc bent als je nodig moet, en niet helemaal naar het toilet gebouw hoeft te lopen
En dat er water uit de kraan komt om je koffie reservoir te vullen zonder door de bosjes te hoeven kruipen voor wat water
Nog maar niet te denken aan een gewone matras vanavond en goede nachtrust in een kamer met elektrisch licht en zonder krekels sprinkhanen muggen of ander ongedierte.
En gewoon dan ook uit je bed kunnen stappen zonder eerst al je botten te horen  kraken als je van je luchtbed probeert overeind te komen
Van.... wat is het heerlijk om in een luie stoel te ploffen ipv op een campingstoel die aan alle kanten piept kraakt en buigt
Van ... maar eerlijk is eerlijk... ik mis de ongemakken ook wel een beetje. Vooral dat heerlijke leven in de buitenlucht en het back to basics gevoel
Van... het nieuws dringt nu pas echt door.... alweer een zo geliefde plek getroffen door terreur
En ik denk terug aan Emma, haar puurheid en onschuld.  Haar lach die je betoverd en ineens alle kwade gedachten doet verdwijnen.
Ach Ramblas met je zovele rondlopende culturen en nationaliteiten, samen genietend ... samen...eenheid....
En dan één gek..... die nooit heeft leren genieten... nooit meer zal genieten..
Stiekem kijk ik of ik die politie agent herken van toen onze camera gestolen was.
Zijn hoofdkwartier was op de Ramblas.
Ik herken de plek waar de vrachtwagen op de menigte inreed en zeg tegen Willem.. 'dat is waar jij op de foto ging met dat levend monster standbeeld'
Eén gek verfomfaaid al je mooie beelden en herinneringen in horror taferelen
Twee andere gekken in Cambrils doen mij naar puberdochter en Babeth kijken. Dezelfde leeftijd....kinderen nog, die zulk leed veroorzaken.
Corazón de Barcelona
Sangriento
Y lloro lo
Hart van Barcelona
Bloedend
En ik huil mee
Daar waar het warme hart
Harteloos geraakt wordt
Van... even de zinnen verzetten...t is bijna 6 uur
Op naar Bengel
Van... ja nu weet ik wel dat jullie Bengel lief vonden... ik wil naar haar toeeeeeee
Van haar neusje tegen de mijne vielen als haar kooitje open gaat
Van spinnen en knorren van blijdschap
Van oooh ik ben zo blij
En wat is de nieuwe poezen draagtas mooi
Van... en Babeth krijgt ook nog es een stageplaats bij t pension
Joepie!!!!!!!!
Van thuis wil Bengel meteen naar boven en naar buiten en eten en knuffelen een de honden dag zeggen en alles besnuffelen
Van Floortje kan haar draai niet vinden zonder Babeth
Ook wij missen het samen eten en de gezelligheid
Dan maar weer een was draaien
Van Bengel die van de ene schoot op de andere hopt
Het nieuwe woord is geboren 'schoothoppen'
Euh iets met ik schoothop, jij schoothopt, wij schoothoppen
Of is het nou ik hop schoot, jij hopt schoot, wij hoppen schoot
En is het dan wij hebben geschoothopt of wij hebben schoot gehopt...
Enfin.....
Van oei sigaretten vergeten
Dan in het voorbijrijden je vriendinnetje zien fietsen
Dit schreeuwt om een kop koffie
Auto omgedraaid en op de leut
Van gezellig bijkletsen (wel even Willem geappt natuurlijk)
Van appjes van Willem met foto's van hem en Bengel op schoot
Dat schreeuwt om terugkeer
Dus hup koffie op en op naar huis
Man en kat slapend in de stoel betrapt
Samen Bert Visscher kijken
De ideeën vallen bijna dicht van vermoeidheid
Van Willem blijft wakker tot 12.00 uur want die moet puberdochter bij vriendje halen
Maar de rest sluit de oogjes.... in eigen bedden... met schone frisse hoeslakens...... en warmte
Van Willem die nu niet op buienradar hoeft te kijken
Laat dat vandaag en morgen maar aan mij over .... om te kijken of ik de was buiten kan hangen.....


























1 opmerking:

  1. Wat heerlijk dat de tent droog mee naar huis is gekomen. Het is allemaal even wennen van een groot gezellig rommelig gezin naar het eigen gezin. Heerlijk om Bengel weer in je armen te hebben. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen