donderdag 3 augustus 2017

3 augustus 2017

Verslag dag van:
 Van lekker met je handen onder je hoofd, vanuit je bed,  naar het nevelige zonnetje kijken die over je balkon gluurt
En dan Willem die slaperig vraagt 'wat doe je'?
 Nou.... euh.... een nevelige toekomstige dag in staren!
Dan de ochtend rituelen van poes Bengel
Rekken, strekken, gapen, zich wassen, spelen, zich wassen, whiskas stick eten (met vis smaak want anders lust ze het niet), nadat ze, als ze het papiertje al hoort kraken, stevig tegen je hand geduwd heeft van 'kan dat niet wat sneller', wassen en verder spelen met touwtje... of nog liever.... met de hand van t vrouwtje.
Van Willem de honden horen uitlaten en denken 'nu is t wel tijd om zelf ook mijn bed te verlaten '
Nog even samen aan de koffie voor Willem naar zijn oudste dochter en kleinkinderen vertrekt
Van Babs gekke 10 minuten; rennen door de kamer en dan alles aan de kant schuiven in zijn run , dan naar buiten door alle bloembakken rennen, en rollen,  de kat jennen, graven, als en dolle weer een rondje door de kamer en keuken om als een malle wederom naar buiten te racen om daar in de regen te gaan liggen.
Het huis als een ravage na de tornado achterlatend
Van ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven om aan de slag te gaan
Het is ook te gezellig; spinnende poes op schoot en zeiknatte hond aan je voeten onder toeziend lodderoog van oude Bikkel.
Van ik heb nu voor de 5e keer hetzelfde journaal gezien op NPO1
Dus óf zappen óf soppen
Van ik kies voor het laatste.  (Wedden dat Babs daarna weer kiest voor een dutje in de regen en met modder lijf binnenkomt)
Van opruimen, stofzuigen, soppen, boenen en nog eens soppen.
Van ramen lappen, afstoffen, vegen, was opvouwen, planten verzorgen.
En waar ik ook ga... Bengel volgt me
Van Babs die Willem mist en piepend op zijn stoel gaat liggen
Van Willem die moe thuiskomt en in slaap valt
Opa zijn is hard werken
Dan samen een 'bak' programma kijken... tjonge eens geen sport
Of ik net zo lekker taarten kan bakken als ik koken kan???
Euhhhh zie je mij ooit taart bakken dan??
Ja... boterkoek en appeltaart
Van oké oké... maar t is niet mijn hobby!
Ja ja de appels aan onze boom groeien gestaag dus in september een appeltaart dan
En ja, met kaneel en rozijntjes
Van ga nou maar gauw de honden uitlaten met al die zoete ideeën van je
Van even een saggie bui (door water gemis) en dan zul je net zien....koop je in de winkel niet 2x paella maar 1x paella en 1x Franse schotel en daar kom je na sluitingstijd thuis pas achter
Gewoon de 2 door elkaar gooien en guess what...t was nog te eten ook
Van wat een saaie wedstrijd Denemarken Oostenrijk
Oooh laat het geen verlenging worden...jaaaa hoor verlenging
Oooh laat het niet ook nog penalty schieten worden.....jaaaaa hoor penalty schieten
Hopelijk weet Nederland er straks wat swung  in te brengen
Van... oersaai... en dus weer tijd om te piekeren... (waterleiding, poes naar pension, heen en weer gerij van Duitsland naar Nederland)
Van ... en dan krijg je mail van Happinez 'hoe te ontpiekeren, wat een timing, maar.....
Nouuuuu als ik het daarvan moet hebben....
Eventjes gewoon aan leuke dingen denken en daar een gewoonte van maken...en duhhhh hè!
De kracht van de verbeelding... denken aan waar je je geborgen voelde en daar de kleur en geur bij ophalen en vooral op je hartritme letten.
Van... dan ga ik toch maar liever gewoon even door die pieker minuutjes heen. Want dit lijkt mij meer een gevalletje probleem negeren/ontwijken
Van.... en dan is het 1-0 voor Nederland
Hoe lang duurt die wedstrijd nog zucht.....
 Van hup daar is Bengel weer.... wijkt niet van mijn zijde en als ik zit springt ze direct op schoot.
Ik bedoel maar.... kat kroelen....dat is pas therap)ie!!
En dan wint Nederland met 3-0
Van oei... finale zondag en dan zijn we op de camping..... hopen op groot scherm en anders gewoon de Ziggo go app... techniek staat voor niks
Van gezellige avond met breiende ik, tv kijkende Willem, rustig slapende honden en een kat die volop speelt met tunneltje, krabpalen, belletjes, rinkeltjes, muizen vol kattenkruid en de staarten van die twee slaapkoppen.....
Van katten zijn nachtdieren en ik niet.... welterusten!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten