vrijdag 4 augustus 2017

4 augustus 2017

Dag van:
Goedemorgen wereld.... waar is poes.... kan niet ver zijn maar wil weten waar zij is want ik mis haar ochtend ritueeltjes.
Ach..... ben je daar.... was je bij de baas en niet bij het vrouwtje..?
Van HO....stop.... hier klopt iets niet....
Ik hoor mezelf báás en vrouwtje zeggen
Ik deze tijd zou báás en mannetje toch ook geen verkeerde optie zijn
Hier moet ik in de loop van de dag toch eens even over nadenken
Nu hop hop hectiek, we moeten naar de dierenarts met Bengel
Van, nee niks bijzonders.  Gewoon 2e inenting en zo'n rijstkorrel genaamd chip in laten brengen
En nou maar hopen dat het echt de grootte van een rijstkorrel heeft want ik heb er nou al buikpijn van dat dit arme kleintje straks pijn heeft
Van voordeel dat ze dier is en niet zoals wij van te voren al de zenuwen heeft!
Van... wat voel ik me schuldig als ze zo lief op de behandeltafel blijft zitten kopjes geven
En ze even ineen krimpt bij het inbrengen van de chip en de inenting.
Maar wat ben ik trots dat ze nog geen miauw laat horen en zich zelfs door Henk, de geweldigste dierenarts, laat knuffelen.
Van... Willem krijgt nog een lesje poezenleer van hem, vaneuh waarom hij honden dan wel leuker vindt dan poezen..... omdat de hond de enige thuis is die naar hem luistert.
Van.... en zo is het maar net!
Met dank aan Henk van der Mast!!
Van dan rijdt Willem naar Hengelo naar zijn moeder die in t gips zit met een scheurtje in de pols en ik rij opgelucht terug naar huis naar de andere beestenbende
Oh gut breimand vergeten op te ruimen... als die nog maar staat
Babs kennende liggen de bollen wol nu verspreidt door de kamer en ben ik straks weer uren bezig met ontwarren
Van ik druk het gas nog maar eens goed in
Deze trui in wording met zeer ingewikkeld patroon daar is geen steek van op te halen straks
Van... het valt mee pfffft... de breimand staat nog zoals ik hem achterliet
Onze hondenpuber kan zich dus toch nog wel eens behoorlijk gedragen
Van en nu lekker koffie, Bengel vertroetelen en genieten van de beesten capriolen
Van... wat dat betreft kom ik goed aan mijn trekken want het spul speelde en dolde maar door
Gelukkig maar...Bengel heeft er dus geen trauma aan overgehouden
Als Willem terugkomt is het altijd eerst verhalen aanhoren over ma
Hoe ging het vandaag? Was ze helder of warrig?
Van... de lach en de traan wisselen elkaar vaak af.
Van... vandaag een warrige dag; de afdeling van het verpleeghuis staakt en ze zijn door de afdeling zusters allemaal in de steek gelaten, zo luidde haar verhalen.
En wat kunnen die demente lieverds elkaar dan de koppen gek maken.
Van.... het lijkt wel of Bengel snapt dat ze gechipt is
Ze blijft steeds langer weg buiten
Als dat zo doorgaat mogen ze mij wel een pacemaker geven want mijn hart raakt er telkens  danig van slag van
Van morgen naar de camping in Duitsland en wat zal ik doen? Hier douchen met een lekkende leiding of morgen douchen in een of andere wasruimte met 10 hokken?
Ik bedoel.... de keuze is reuze...grrrmp
Hier dan toch douchen maar.... er moet echter niet vaak nou meer de hoofdkraan open gedraaid worden want die leiding staat op knappen en dan zijn we verder van huis
Dus even tussen de druppels door dansen en maken dat ik er onder uit kom
Klus geklaard!
Van .... Willem gaat zijn twee jongste meiden ophalen
Zie ik daar tegenop?
Het antwoord is tweeledig; ja en nee
Nee omdat Willem zo kan genieten van ze (ook mopperen hoor) en omdat het misschien wel het laatste jaar is dat ze meegaan.... ik bedoel maar... het vriendje van één dochter komt de tweede week ook een paar dagen kamperen bij ons....
En ja omdat ik me nog in het geheel niet uitgerust voel.
En dan straks; kruipend van je luchtbed, elk botje voelend, behelpen met koken, behelpen met afwassen, met zijn 10en tegelijk douchen dus lauw water als je pech hebt met zo'n canon boiler, met je rolletje of je arm 4 minuten lopen naar de wc s om in de lucht van de ander je eigen lucht te verspreiden
Ik wil maar zeggen... er was een tijd daar ik dat leuk vond maar nu zo tegen het 60ste levensjaar...hmmmz... ik    weet      ut      niet...
Van... enfin jullie zullen de verhalen wel lezen vanaf morgen..
Nu eerst maar koffer pakken... of toch maar mijn plunjezak?
Van koken zit er nog steeds niet in zonder water dus dat wordt pizza
Ongelofelijk toch  hoe die meiden kunnen eten en appen tegelijk
Van oefenen met Babs een bal uit de lucht te vangen
Toch 3 van de 12 pogingen gelukt
We zitten al op een kwart
Van.... och ja, de katten van mijn dochter moet ik eten gaan geven
Hopen dat ze dit keer de planten op de vensterbank hebben laten staan
Ze zijn blij me te zien en de planten zijn heel
Hup hup kattenbak verschonen, planten water, eten voor katten en vogel (nog een wonder dat díé heel is)
Fotootje naar het vakantie front sturen  en hup weer naar huis
Van... laat ik eens slim zijn en nu meteen tanken
Dan hoef ik dat morgen in alle auto - inpak - hectiek niet te doen
Ik bedoel maar..... ik ken Willem en zijn vakantie stress
Al vindt hij dat hij heeeeeeeel praktisch de auto kan inpakken
Hierover ook morgen meer  (Hi hi)
Van.... nee hè... heeft 1 dochterlief (Ja die van t vriendje die komt) een 2 persoons luchtbed mee en ik heb alleen maar 1 persoons hoeslakens
Stress factor 1 morgen nog een hoeslaken kopen ook grrrrr
Hoeveel noten zullen we nog op haar zang te horen krijgen deze vakantie
Enfin het houdt de muziek er wel in (en ik speel de bas brommmmm)
Terugkomend op het verhaal van báás en vrouwtje..... kinderen zijn de báás (en dat laten we ze geloven)... dat scheelt weer een discussie
Van..... allemensen we beginnen te geloven dat Babs niet alleen last van puberteit heeft maar ook  tekenen van ADHD vertoond (om de term er maar eens in te gooien)
Ze is echt o n v e r m o e i b a a r !!
En de hele dag hoor je gerommel en gebonk van zijn vallende botjes, gerinkel van zijn speeltjes en gepiep van balletjes en knuffels.
Zouden ze ook honden ritalin kennen?
Bengel is toch wel, gesteld dat ze eieren kon leggen, een beetje  van de leg vandaag
Ze slaapt en slaapt en eet nauwelijks.  Alleen haar lievelingssnoepjes gaan erin
Ze is veel boven in haar poezenmandje
En tussendoor kijken wij WK atletiek..... Ja weer sport want de finale van het Engelse bakprogramma was Willem even vergeten op te nemen
Van... we zullen nu dus noooooit weten wie de winnaar was
We nemen dus maar genoegen met winnares Sifa Hassan hardloopster
Ondertussen appen de meiden door, geniet Willem doorlopend van Babs
HSP meets ADHD...... wat een combi..!!
En brei ik verder terwijl ik mijn gedachten de vrije loop laat
Van.... ik kwam vandaag op Instagram een prachtige tekst tegen die me bezig houdt;
'There are things in universe you know, there are things in universe that are unknown and there are doors between'
Die gedachte neem ik maar eens mee mijn bed in...... wie weet welke deuren ik morgen opentrap.....ach.... laten we maar met op een kiertje zetten beginnen...
Slaap lekker.  Ik laat de balkondeur in ieder geval open....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten