woensdag 23 augustus 2017

23 augustus 2017

Dag van:
Een vreemd geluid
Oh ja dat is de wekker
Lang geleden dat die is afgegaan
Nog even nagenieten van mijn bed
Van.... dan toch maar toegeven aan discipline
Wassen, aankleden, koffie!
Van nog even gauw de agenda voor vandaag uitprinten
Van.... het is voor velen nog vakantietijd en dat is op de weg te merken
Het is nog rustig
Behalve dan die ene meeuw die overvliegt en met even mijn auto raakt
Pal achter mij rijdt een auto dus ik kan niet stoppen
He wat een naar begin van de dag
Iets oplettende maar toch niet teveel naar de lucht kijkend  vervolg ik mijn weer
De Rijnbrug ben ik in een mum over en alle stoplichten lijken alleen maar groen licht in zich te dragen vandaag
Voor ik het weet rijd ik de doodlopende weg in die naar de ingang van school leidt
Van alsof er geen tijd was en ik hier gister nog was.
Mijn oude vertrouwde parkeerplekje is al bezet, had ik toch eerder moeten vertrekken
Gelukkig zijn er plekken genoeg over
Van... buiten beginnen de eerste gesprekken vol vakantie avonturen al; afgebroken kiezen, kapotte auto, vertragingen op vliegvelden
Binnen ruikt alles naar vertrouwd
Als ik de klas inloop staat alles in college opstelling
Zouden zo in Polen de klassen eruit zien? (Onze inruimers komen uit Polen)
Op weg naar de koffie komt de en na de ander zijn of haar vakantie verhalen vertellen
Over de Ardeche, hagelstenen in Italië, trollen in Noorwegen en Hollandse landschappen
De mooiste vind ik toch wel van een collega die naar Japan is geweest
Hij vertelt dat ze in Tokyo niet toeteren en iedereen netjes voor rood stopt  en dat er niet één iemand ook maar bij rood de zebra overgaat
Dat het zo'n schone stad is
Dat mensen voor Mc Donalds op een bankje hun eten opeten en niemand loopt te eten op straat en dat ze alles in de prullenbakken naast het bankje met bonsai boompje gooien of in eigen tas
Anders dan in China of Tibet gaan ze om met hun Boeddhistische cultuur
Veel minder gepassioneerd
En dat de mensen allemaal zo mateloos relaxed zijn
Waarop de prachtige discussie ontstaat of dan misschien niet alles zo relaxed is maar gedisciplineerd.
Je kan er eindeloos over bomen
Een andere collega laat haar prachtige foto's van Heidelberg en de Dolomieten zien. Zulke mooie sfeerbeelden dat ik mezelf er waan.
Van .... de brunch is iets Japannerigs met sushi rijst en zeewier, zalm en kip.
Van maar belangrijkste is dat de klas wordt ingericht
Kleine groepjes met kinderen die zo min mogelijk geïrriteerde interactie met elkaar hebben
Van.... schuiven schuiven en nog eens schuiven
Van administratieve rompslomp
Van nog meer administratieve rompslomp
Van roosters en doelen
Van appende ouders over vervoer en gym tijden
Van overleg en overdracht
Van om 4 uur nog niet klaar maar morgen weer een dag
 Van hard gewerkt
Van...vanavond gaat Willem met puberdochter uit eten
Verlaat verjaardags cadeautje
Van... samen met zijn andere dochter iets lekkers bedenken
Van ik haal sushi en tapas, aardbeien een frambozengebakjes
En ik koop het boek 'klein leven ' omdat iedereen het erover heeft en ik nu toch wel heel benieuwd ben
Toch stiekem langs de weg speuren of er geen dode meeuw ligt
Van... niks te zien
Dus mochten jullie een meeuw met hersenschudding of gekneusde vleugel zien vliegen.... dat was de mijne...!!
Van heerlijk gezellig samen smullen van alle lekkernij
Van.... en dan ineens staat Bengel als een verzopen kat in de kamer
Alweer in de sloot?
Nee...t stinkt niet
Dan dus een waterballet van een buurtbewoner over zich heen gehad vermoed ik
Een buurtbewoner die geen zin had in kattenpoep  in de tuin
Ik vind het een humane en diervriendelijke manier van beesten verjagen
Beter dan gif of en hagelschot
Van och wat kruipt ze hulpeloos tegen me aan
En wat kruipt ze even later dicht tegen me aan in bed
Nou eventjes dan Bengel... omdat jij het bent.....
Van..... de wekker maar weer zetten...
............
Van..... zo Bengel droog, dekbed van t vrouwtje nat... poes vertrekt weer
Omdat jij t bent Bengel....😘









2 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe allemaal voor het nieuwe schooljaar weer van start kan gaan. Iedereen denkt altijd dat onderwijzer of onderwijzeres zijn zo een makkelijk beroep is maar dat is het bij lange na niet. Zoals jij ook altijd maar weer moet bijscholen enz. enz. Het eten dat je gehaald hebt ziet er zalig uit. Alhoewel ??? Rare combinatie hoor. Sushi en aardbeien hihihi. Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ha ha vrouwen lusten sinds alles door elkaar....zoooooo lekker
      En ja.... onderwijs is heel hard werken....

      Verwijderen