zondag 27 augustus 2017

27 augustus 2017

Dag van:
De wekker ontwennen is makkelijker dan er áán wennen
Ooooooh jee, Bikkel weer eens aan de diarree
Ooooooh nee, Babs geeft over
Ooooooh wee, Bengel ook... en nog wel op de het dekbed
Gaat lekker in huize le Comte/Lindeman
Alleen de vogeltjes hippen rustig van stok tot stok
Nou..... aan het werk maar weer
Soppen boenen wassen
Toch het idee opperen om nog een paar uurtjes strand mee te pikken vandaag
Babs mee en Bikkel lekker rust in huis, dat zal hem goed doen
Bengel vermaakt zich wel met de overdaad aan speelgoed want allemensen wat verwen ik die kat
En vogeltjes die vermaken zich altijd wel
Snel nog wat lesvoorbereidingen
Zo duikt Willem in een geschiedenis les en ik in kennismakingspelletjes en wat lees werk
Leerkrachten zijn nóóit klaar met hun werk
Nog één kop koffie en......OEPS.....
Bengel springt voor het eerst op het aanrecht waar ik zojuist de vogeltjes heb neergezet uit angst dat Bengel erbij kan
Dat wordt dus vogeltjes in de hal en de tussendeur goed dicht
Maar dan kunnen we toch gaan
De drukte op de weg valt mee
Prachtig aankomen rijden vind ik altijd dat Den Haag
De weg ken ik op mijn duimpje want mijn oma woonde in Den Haag
We belanden al gauw in Scheveningen waar het toch wel iets drukker is maar niet overmatig
Het lampje bij onze vertrouwde parkeergarage knippert van vol naar vrij en weer van vol  naar vrij
Van... we wagen de gok
En ja hoor op -3 vinden we een plek
Van.... met Babs in de lift ...... eitje
We lopen richting boulevard (aaaaaah wat een mooie hond) en ontwaren al snel een gezellige drukte
Nooit eerder waren we er midden in de zomer
Aaaaaah  wat een mooie  hond, mogen we hem aaien?
En kijk aan... een zomermarktop de boulevard
Aaaah  kijk eens wat een mooie hond hoe heet hij, of is het een zij?
Dat wordt 'hand op de knip '
Van... maar eerst wil ik wat drinken zegt Likkepot (Willem in dit geval.... wie anders)
Aaaaah kijk eens wat een mooie hond en wat is hij gehoorzaam
Een Mc chouffe en voor mij een wijntje
Aaaaah wat een lieverd, hoe heet hij
En nog een rondje
Moet je die mooie hond zien liggen, doet hij niks? Ach mogen we hem aaien? Wat voelt ie zacht. Oh heet hij Babs, dan is het dus een zij.
Goh Arie kijk eens wat een mooie hond en zo rustig voor een pup....
Van.... we rekenen af nadat ook 3 obers Babs hebben geaaid (had ik dat maar vóór de fooi geweten)
We slenteren langs de kraampjes
Aaaah  kijk eens wat een mooie hond, hoe oud is ie
Ik scoor een te gek telefoon hoesje (hand van de knip af dus)
Goh, zegt het meisje... wij kijken wel veel op elkaar... we hebben dezelfde telefoon en u kiest uit mijn oude en mijn nieuwe hoesje...
(Nou kind als we nou ook nog qua leeftijd op elkaar hadden geleken was mijn dag helemaal goed)
Aaaaaaaah wat een lieve hond en wat is ze moooooi.... een herder hè?
We gaan een visje eten bij ons vertrouwde kraampje.
Angstvallig kijk ik om me heen of de meeuwen op afstand blijven (Ik ben daar ooit door meeuwen aangevallen toen ik kibbeling at)
Eerst aan die mevrouw vragen hoor of je het hondje aaien mag, aaaaaach wat is ze mooi mevrouw en ook lief voor kinderen
Van.... Babs heeft ook kibbeling verdiend en het kadetje van de haring
Wat een prachtige hond... politiehond??? In training??? Wat volgt ze knap!
We lopen verder... eens kijken of deze praaaaaaachtige lieve moooooie  gehoorzame volgzame deugniet ook moet plassen
 Van... huh in de zomer mogen er geen honden op het strand en in de zee
Jemig.. dat wisten we niet
Dat wordt geen zee doop voor je Babs... jammer
Aaaaaah wat een mooie hond heeft u
We gaan het helmgras in
En ja hoor
We wandelen een stukje richting haven
Oooooh kijk dat eens wat een mooie hond
Aaaah mogen we haar aaien (eindelijk twee oplettende meiden die zien dat er geen piemeltje onder hangt)
(Zijn jullie al gek van al die herhalingen???? NOU.... WIJ WEL!!!!)
Ik bedoel... je kan heel trots op je hond zijn en eigenlijk zijn we er meer blij mee dan trots op maar een mooie hond heb je net als een mooie man of vrouw... nooit alleen...
We halen een ijsje
Voor Willem natuurlijk chocola en ik Malaga ijs en ach laat ik de marshmellow eens proberen
Van jammie en aaaah wat een lieve hond en wat is ie moooi
Van.... we krijgen honger en zoeken een leuke strandtent op
Zoals gewoonlijk leest Willem de menukaart bovenaan de ingang weer eens voor de helft en zegt kom we gaan, ze hebben hier niks, terwijl ik ál zijn lievelingsgerechten er net op zie staan
Van oooooooh dat had k niet gezien
Aaaaaaaaah wat een mooie hond, mag ik hem aaien.... zo zijn ze niet eng hè die herders...
We leggen Babs ver  onder de tafel
Ongestoord eten zou toch wel fijn zijn
Maar ja.... als je 6 obers en meisjes hebt voor 1 tafel.....alsof je 9 engeltjes om je bed hebt;
1 om de drank bestelling op te nemen
1 om de drank te brengen
1 om je bestelling voor het eten op te nemen
1 om lege glazen te halen
1 om je eten te brengen
1 om je lege bord/ mossel pan op te halen
En dan weer eenzelfde om te betalen
En ze willen allemaal aaien en dus komt Babs tevoorschijn en dusssss zien andere mensen haar ook weer een dussssss..... enfin
Van.... nu moeten we toch écht naar Bikkel
Dit keer geen strand zonsondergang
Wel in de auto... een hele mooie
En Babs.... die slaapt overal doorheen... moe  van alle aandacht... en klaar om thuis te laten zien dat ze ook een heel ongehoorzaam niet volgzaam drakerig puberig klierhondje kan zijn!
Van Bikkel en Bengel springen ons tegemoet
Van... Willem kijkt de opgenomen voetbal programma's terug waarvan hij de uitslagen natuurlijk allang kent van 20x op zijn telefoon kijken vandaag
Van... en ik duik in mijn boek
Morgen weer aan t werk
Naar de kinderen.....
Hoe zal het ze vergaan zijn in de vakantie....
























1 opmerking:

  1. Schitterend verhaal. Vooral omdat iedereen zo een mooie en lieve hond wil aaien en steeds maar vragen stellen. Dat is de consequentie als je zo een lieverd hebt en die het geweldig vindt om aangehaald te worden en al die aandacht te krijgen. Jullie hadden wel een uitje verdiend na al het poep ruimen enz. Fijne werkweek voor jullie beiden. KUS KUS

    BeantwoordenVerwijderen