dinsdag 8 augustus 2017

8 augustus 2017

Dag van:
Daar sta je nou vroeg voor op in je vakantie (6.45 uur)
Loodgieter zou er om 7.45 zijn
Dan hebben we het zeker over loodgieters tijden
Hopen dat hij meer verstand heeft van lood gieten dan van klok kijken
Van 8.15 is hij er
Van doe je ogen dicht en stel voor; grijs pezige mannetje, lijzige stem... ja goeiemorgen mevroiiii ik ben wat loiiiiter maar ik zie nogal tegen deze klus an zoiiit u...
Ik heb mien moiiit al gezeit dat ie niejeteveul an moes noiiimen vandaag eeej want dit hier ken nog wel es lange duuuuieren eej
Van goh wat vervelend voor u en ik kan nog niet eens een kopje koffie aanbieden maar ben blij dat u er bent
Van gaat aan het werk
Hakken hakken hakken boren
Kat springt van de schrik in mijn nek
Van drilboren hakken zagen boren
Hop weer kat bovenop me
Zuigen breken zuigen en...
(Lees 20 minuten verder)
Eej mevroiiiii ik denkt dat ik ut al gevonden hejjjt heur....
Dan heijjj ik ok nog es geluk vannedoag eej
Van de groitste klus is nou hoe ik t water eruit krijge kenne
Van kranen open draaien
Van zout op uit mijn slaapkamer... daar zitten geen kranen
Van tikjes piepjes irritant krijt op schoolbord achtige geluidjes en wel 10x poes die van schrik mijn schoot of nek opzoekt
Van lange pijpen in de voortuin
Poes die nieuwsgierig gaat kijken maar elke keer weer met 2 sprongen de veiligheid van haar vrouwtje opzoekt
Van kijk es mevroiij... ik maak hier dan een uitbreidinkie
En dan moet ik nog effe solderinkie maken eej
Van doe wat je moet doen....brei ik even verder
En poes afleren van brei draadjes af te blijven is ook een hele klus eej
Van moet u nog effe een fotootje maken meheschiene want ik goit m dichtmaken eej
Een loodgieter met cement, toch gevarieerder werk dan ik dacht
Nee poes geen poot afdruk in het cement zetten nu... wegwezen!
Van eej  heej dat ziet en potverdikkies mooi oit heej
Man ik ben je eeuwig dankbaar
Het ziet eruit of er drie en een halve week lang niks aan t handje was
Van.... ha ha ha ha ha poes zet zijn pootjes toch in het cement
Lieve lieve poes je bent vereeuwigd
Van lees 2 uurtjes later onder het genot van een kop koffie:
Loodgieters verdienen goed begrijp ik als hij over zijn vakanties begint te praten; Kaapverdische eilanden, 3x Amerika toer, Dominicaanse republiek, Indonesië en straks Cuba
Ja ie moit dan wel lang vliegen heur enne daar hej ik t nie zo op heur  (?????)
Maar t loiven is goe eej
Ooooh vandaar dat hij niet onder de indruk was van mijn camping verhaal en maar twee uurtjes rijden waar ook t leven zo goed is
Van poes springt in de wasbak... doet uur anders ook nooit
Vast en zeker checken of we echt wel water hebben
Van dag en tot ziens eej ik denk dat de rest van de leidingen t ook nog wel zullen begoiven eej, als deze hier nu al kapot is
Van een bedankt meneer de loodgieter... fijn gevoel om mee naar  Duitsland te nemen (Al is dat maar 2 uurtjes verder) en ik hup dat jouw waterleiding niet knalt als je in Cuba zit (ooooh wampie wat een nare gedachte!)
Maar ok van WE HEBBEN WEER WAAAAAATER YEAAAAAH!!!!!
Van dan hoor ik ineens mijn Whatsapp geluid wel 10x achter elkaar af gaan
Allemaal ingesproken berichtjes van kleinzoon en kleindochter in Frankrijk (eurodisney)
Eerst verdrietig ' oma ik wil zo graag het witte masker maar dat mag niet '
Dan wat dwingender ' en ik wil m zooooo zooooooo graag
Oma's begrijpen dat soort berichten direct maar gaan zelden tegen papa's en mama's in
Van... maar in bemiddelen zijn ze heeeeeeeeel goed
En dat weten kleinkinderen
Oma zet de bemiddelmodus aan en appt papa en mama
Van gelukkig zijn het toffe ouders en het kost oma maar een beetje overredingskracht
Gevolg hiervan uit hun dak gaande kleinkinderen die meteen naar bed gaan wat ze gaan ze morgen pas halen en als je slaapt gaat de tijd sneller
Ik noem het slimme zetten
Van yeahhhhh ik kan gewoon handen wassen
Van enfin slapen werkt dus niet als je in jubel stemming bent dus.....
Van oooh yeahhhh ik kan gewoon naar de wc
Dan gaat de 'facetime' telefoon
En zo is oma wel 3 uur aan het facetimen en berichtjes aan het inspreken
Oma gaat zelfs de supermarché mee in
Van... och en dan komen de andere (klein) kinderen die net terug zijn uit Frankrijk, gezellig op bezoek
Zij moeten natuurlijk alle vakantie verhalen kwijt
Britt's zakgeld is opgegaan aan het redden van krabben uit de supermarkt die ze koopt om terug te zetten in de zee
Ik zeg dat is nog eens een activiste!
Isa kraakte oude Bretonse bouwvallen en zag in elk van de ruïnes potentie tot luxe vakantiewoningen
Ik zeg daar zit makelaars bloed in
Van yeahhhhh ik kan de afwas machine aanzetten
Van 'ik bid niet voor bruune kipp'n
Van het zien van de beelden van de verbrande varkensboerderij en de melding van stankoverlast.... maar dat klopt toch niet want het ruikt toch naar spek???
Van... oma mag ik de kat weer? Nee! Dan mag ik 3 chocolaatjes!
Van Isa die de poes leert gamen
En van een prachtige natuur docu op NPO1 (spy  in the wild) waar dieren robots met camera's werden ingezet om te filmen
Van 'Britt niet kijken want die slang eet een muis op'
Van 'nou en... dat is toch de natuur '
Van... dat is toch dezelfde kleindochter die krabben kocht om ze vrij te laten toch?
Van Bengel die honden op tv hoort en er meteen op af springt en zelfs achter de tv zoekt of Bikkel en Babs daar zijn
Van wat was het toch heerlijk zo'n dagje met alle kleinkinderen om me heen op facetime app of in het echie
Van morgen kinderen met witte maskers
En morgen terug naar het vakantie front
Van yeahhhh ik kan gewoon tanden poetsen!


















2 opmerkingen:

  1. Wat weer een heerlijk verhaal. En geen telefoontje of appje van Willem gehad? Hij raakt er aan gewend dat jij niet altijd in de buurt bent. Veilige reis morgen naar Duitsland. Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige inhoud, ga zo door!

    http://loodgieteruitoss.nl/

    BeantwoordenVerwijderen