zondag 20 augustus 2017

20 augustus 2017

Dag van:
Ik word wakker met flarden van een verwarde droom
Flarden Spanje, camping, werk, kinderen en kleinkinderen.... iets met emigreren...
Duidelijk vakantie aan het verwerken dus
Van 5 minuten later zijn de flarden waziger
Van de zon schijnt waterig en overal zie ik glinsterende spinrag draden
Van... zo ga je de zomervakantie in en als die voorbij is na 6 weken zie je de eerste herfst tekenen al
Van.... heerlijk om zo je bed uit te stappen (Ik heb geslapen als een blok), je haar voor een spiegel op kunnen steken, je kleren uit de kast kunnen pakken ipv uit de klamme koffer
Maar ik mis tegelijkertijd t meertje, kwebbelende Emma, het samen koffie/thee drinken, breien/haken/kletsen met de Bakkertjes,  voorbijgaande wc rollen en toilettasjes en zelfs moeder overste en haar inspectie ronde
Zelfs de tuindeuren die wijd open staan tippen niet aan het buitenleven op de camping
Zo blijk ik dus een luxediertje die in Spanje graag een hotel heeft met alles erop en eraan (En eigenlijk leef je dan ook veel buiten) als ik dan ook maar kan kamperen (al kan ik daar nog zo op mopperen nu ik wat ouder word).
Van... sterker nog de Bakkertjes en ik zijn al bezig met het plannen van een volgende kampeer ervaring
Regio noord volgend jaar 21 juli en wij in zuid 7 juli dus kunnen we toch samen als we 28 juli 2018 gaan
Nog maar 1 jaartje wachten (positive thinking)
Van Willem en ik hebben niks met Elvis Presley en toch genieten we volop van de documentaire op NPO1
Van.....Matthijs van Nieuwkerk zag er moe uit (feit zonder veroordeling)
Dan gaat Willem Netflixen (natuuuuuurlijk) en ga ik weer wassen
Lang geleden dat ik zoveel was had
Van het ondergoed verschil tussen een 14 jarige en een 17 jarige (Ik wijd me hier verder niet over uit)
Van boodschappen doen op vakantie is toch anders dan vandaag thuis
Nog geen zin om te koken dus..... maaltijd salades
Van eindelijk tijd om andermans vakantie kiekjes te bekijken
En om mijn oud leerlingen, die scholen in andere regio's hebben en dus morgen beginnen, heel veel succes te wensen
Van gedachten gaan langzamerhand richting werk
Heerlijk dat ik me nooit een voorstelling kan maken hoe zo'n  jaar zal worden en ik me altijd weer laat verrassen als het om de kinderen gaat
Wat de 'grote mensen' betreft heb ik vorig jaar meer dan genoeg geleerd.... vooral over 'eigen hachje redden' en anderen dan als een bom laten vallen '
Die verrassingen bespaar ik mezelf liever en ik zal daarom zeer op mijn hoede, niet meer zo openhartig en goed van vertrouwen zijn.
Goede bedoelingen worden immers dus toch altijd, wanneer het vuur na aan eigen schenen komt, verdraaid en door eigen gewetensloosheid geprojecteerd op de ander (En dan zoek je het verder maar zelf uit)
Kijken vanuit eigen perspectief zonder de ander te willen begrijpen en zonder verantwoordelijkheid voor eigen tekortkoming te nemen
Toch zal ik altijd achter de kinderen en hun ouders blijven staan....
Omdat uit het verleden is gebleken dat daarmee de mooiste resultaten en ervaringen worden verkregen
Ik ken het woord wraak of wrok niet.
Zie alleen dat veel mensen het woord naastenliefde nauwelijks nog inhoud kunnen geven.
Zelf met de eer willen strijken en zonder blaam blijven lijkt de tendens.
Gelukkig draait het bij mij om de kinderen en hun ouders en niet om mij, omdat hun glimlach mijn leven zoveel mooier kleurt






Ik zie nauwelijks beren op de weg maar kansen en mogelijkheden
En met deze woorden gezegd te hebben kan ik het ook loslaten omdat zij, waar het werkelijk om gaat, achter me blijven staan!
Van.. ik blijf maar fotograferen en Instagrammen
Wat zijn de Bikkel, Babs en Bengel  en de natuur om mij heen toch heerlijke foto genieke objecten
En wat is het ook heerlijk om al die mooie foto's van anderen te bewonderen
Hi hi hi in de vakantie raak je volgers kwijt, plaats je 4 foto's, heb je ze er weer bij
Raar fenomeen toch dat Instagram
En van..... ontdekken dat Bengel geen whiskas kat is maar een Felix kat
Ze smult als een bootwerkerskat van de nieuwe brokken en zakjes nat voer met saus
Dag whiskas brokken
Van... nu ga ik lekker in het bad.... omdat het kan... lang leve  de gemaakte waterleiding
Van Bengel die de hele tijd dat ik in bad lig, voor de badkamerdeur op me wacht
Ooooow I love her
Van Feyenoord wint (fijn voor Willem) en nog meer voetbal op tv (grrrrrr)
Van ik ontdek ineens dat mijn blog gemiddeld 350 keer gelezen wordt en krijg leuke reacties uit allerlei hoeken.
Van... leuk... bedankt...!! Dat vind ik gaaf!!








1 opmerking:

  1. Weet je.... dat blijkt hier ook elke keer weer.... wij zijn goed voor iedereen... staan voor iedereen klaar... en helpen iedereen. Als wij iemand nodig zijn.... juist!
    Wij hebben daarom besloten om afscheid te nemen van alle negativiteit in ons leven en alleen nog maar positief in het leven te staan! X

    BeantwoordenVerwijderen