maandag 7 augustus 2017

7 augustus 2017

Dag van:
Willem nou ben ik wel klaar met dat 'honden leren uitslapen '
Ga je (lucht) bed uit en ga die arme honden uitlaten
Van.... zo.... rust in de tent (letterlijk)
Van... toch maar een kopje koffie gauw zetten voor als hij terug is
Van... och nee hè... nu moet hij zelf ook naar de wc
Zet dat koffiezetapparaat dan maar weer uit
Van wederom ontwakende camping
De camping báás loopt al met zijn prikkertje het vuil op te prikken dat er notabene niet eens ligt want het is een pffffft propere camping
Van de eerste wc rollen en toilettasjes komen weer langs
Van wat een rare pyjama' s bestaan er toch (met capuchons met oren)
Van oooh jee.... loslopend kind op weg naar het water
Van geur van vers brood en pruttelende koffiezet apparaten
Van geluid van open gaande ritsen zzzzzzzzjjjt zzzzzzjt
Van de eerste kreet bij het zien van een wesp op te korte afstand
Van hè hè Willem komt eraan
Van ontbijt en de eerste kinderen die de honden komen aaien
Van 2e kopje koffie en de volgende kinderen die de honden komen aaien
Van we zeggen toch die BBQ op ons veldje vrijdag af
En dat was geen enkel probleem
En dat zegt dan weer genoeg
Van puber dochter trekt haar eigen plan
Andere dochter en Floor gaan zwemmen
Van Willem die een voortent gaat helpen opzetten
Gelukt Willem?
Nou... ik heb gekeken of het goed ging en het ging goed
(Waarom verbaasd mij dit antwoord niet?)
Van tijd voor mij om voor 2 dagen naar huis te gaan want de loodgieter komt morgen
Toch raar om zo alles achter te laten
Van wederom prachtig Twents landschap maar dan in omgekeerde richting
Van huh..... bordje Mariaparochie... kerk.... bordje einde Mariaparochie
Zo.... dat noem ik nog eens een parochie
Zelfhulp pastorie?
Van... wat is Almelo eigenlijk een grote stad
En van bij het stoplicht in je achteruitkijkspiegel kijken en denken dat je Herman Finkers ziet
Om tot de ontdekking te komen dat er meer Almelo'ers met Finkers gelijkende snorretje bestaan
Zit mogelijk in het Almelo gen
Van snel snel boodschappen doen want ik wil naar Bengel
Van Bengel is helemaal gek als ze mij ziet
Ze wijkt geen millimeter meer van mijn zijde
En .... nee hoor... ik breek mijn nek niet om de haverklap bijna over dat kleine mij claimende poezenlijfje
Van huldiging voetbal meiden kijken
Lekker sfeertje!!
Van ach.... oh ja... ik had geen water thuis
Van vriendinnetje Annet komt langs
Van telefoon.... ja Willem... leuk Willem.... veel plezier Willem.... dag Willem
Van lekker stokbrood met gevulde brie smikkelen
En samen met dinnetje een kneuterig tv programma op NPO1 kijken
Van telefoon ... ja Willem.... dat weet ik niet Willem waar jij dat gelaten hebt... van er zijn er nog in die tas links in de tent Willem.... oké Willem... dag Willem
Van spinnende poes op schoot
Van och nee afwassen kon ook niet
Van telefoon.... ja Willem.... leuk Willem... heb je goed geregeld Willem dat je morgen weer niet zelf hoeft te koken...ja bel me morgen maar wakker ja Willem.... ik ook van jou Willem.... dag Willem
Van tot gauw Annetje
Van en nu gauw mijn eigen bed induiken want om 7.45 heb ik een loodgieter voor de deur staan
Hmmm vreemd zo'n eigen matras
Jaaaaa heerlijk zo'n knorrende poes
Van ssssst trusten....
Grrrrrr volle maan....










1 opmerking:

  1. Wat een geweldig verhaal. Vooral dat gedeelte dat Willem om de haverklap belt om van alles te vragen en uit leggen. MANNEN !!!! Tot morgenmiddag lieverd dan zien we elkaar weer na lange tijd

    BeantwoordenVerwijderen